پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 خرداد 1399 ساعت 11:03:: شناسه خبر: 79070

بیش از ۱۳۰ هزار تن گندم از مزارع کشاورزی استان برداشت می‌ شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۱۳۰ هزار تن گندم از مزارع کشاورزی استان برداشت شود.

صدای جنوب‌:

برداشت گندم در بیش از یکصد هزار هکتار از مزارع استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد که از این میزان ۲۲ هزار هکتار آبی و مابقی دیم است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ارقام مختلف گندم دهدشت، کوهدشت، آفتاب، کریم و سیاه ریشک به صورت دیم و چمران و مهرگان به صورت آبی در مزارع استان کشت شده است.

الیاس تاج الدینی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۱۳۰ هزار تن گندم از مزارع کشاورزی استان برداشت شود، افزود: بیش از ۷۵ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در سطح استان به صورت تضمینی خریداری و به سیلوهای نگهداری گندم تحویل می‌شود.

وی با بیان اینکه هر کیلوگرم گندم معمولی ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و گندم دروم ۲ هزار و ۶۰۰ تومان خریداری می‌شود، گفت: ۹ مرکز خرید در سطح استان کار خرید گندم کشاورزان را انجام می‌دهند.

تاج الدینی با بیان اینکه ادامه کار برداشت گندم در مناطق گرمسیری استان تا ۱۰ تیرماه ادامه دارد، افزود: ۹۷ دستگاه کمباین در سطح استان کار برداشت گندم و جو مزارع استان کهگیلویه و بویراحمد را انجام می‌دهند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت