پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 تیر 1399 ساعت 13:04:: شناسه خبر: 81078

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:اعلام شرایط خدمات به مردم در واحدهای نانوایی ها

به گزارش خبرنگار  صدای جنوب  از یاسوج، حسین کلانتری در ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا با اشاره به نگرانی وزیر بهداشت از وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در میان سه استان فارس، بوشهر و خوزستان با وضعیت قرمز قرار داریم این موضوع باعث شد وزیر بهداشت در جلسه ملی اظهار نگرانی کند که اگر […]

به گزارش خبرنگار  صدای جنوب  از یاسوج، حسین کلانتری در ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا با اشاره به نگرانی وزیر بهداشت از وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در میان سه استان فارس، بوشهر و خوزستان با وضعیت قرمز قرار داریم این موضوع باعث شد وزیر بهداشت در جلسه ملی اظهار نگرانی کند که اگر در کهگیلویه و بویراحمد غفلت شود، مردم کمتر همکاری کنند و عادی‌انگاری صورت گیرد با یک پیک خطرناک مواجه شویم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تلاش جامعه پزشکی در مواجه با بیماری کرونا به مردم توصیه کرد هیچ زمانی بدون ماسک از خانه خارج نشوند و به محلی مراجعه نکنند، اگر مردم تا اطلاع ثانوی برگزاری مراسم عروسی را به تعویق بیاندازند و همچنین مجالس ترحیم، تشییع و تدفین را با حداقل افراد بین ۱۰ تا ۲۰ نفر از بستگان درجه یک برگزار کنند امیدوار می‌شویم که از این مرحله به سلامت عبور کنیم.

وی عنوان کرد: اگر قرار باشد تشییع جنازه‌ها با حضور متراکم مردم و مراسم تدفین در آرامستان‌ها  و مجالس ترحیم هم اینگونه باشد و عروسی‌ها هم به شکل خاص خود برگزار شود قطعا ما با شرایط نامناسب و وضعیت قرمز مواجه خواهیم شد و میزان تلفات و خسارات هم غیرقابل برآورد خواهد بود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر این چند نکته رعایت شود با تدابیری که اتخاذ شده و آمادگی مجموعه علوم پزشکی می‌توانیم با کمترین آسیب و خطر و تلفات این مرحله را پشت سر بگذاریم و امیدوارم رسانه‌ها، فضای مجازی و صدا و سیما به مانند چند ماه اخیر ستاد استانی کرونا را کمک کنند.

کلانتری با بیان اینکه برای مراسمات عروسی باید تدابیری داشته باشیم گفت: از دفاتر ثبت ازدواج و طلاق درخواست می‌کنم زمان ثبت ازدواج‌ها، تعهد بگیرند که مجالس و تجمعاتی که باعث بیماری کرونا شود نداشته باشند،همچنین جمعیت زیادی در دفاتر ثبت حضور نداشته باشند.

نماینده عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد گفت: رئیس جمهور در نشست امروز از مردم به صورت ویژه  قدردانی کردند ما هم از مردم ویژه انتظار داریم که ما را کمک کنند چرا که در برخی شاخص‌ها تا رسیدن به مرز ۱۰۰ درصد فاصله داریم.

کلانتری عنوان کرد: رسما اعلام می‌کنم فروشگاه‌های بزرگ پاساژها و مراکز جمعیتی از دادن خدمات به افرادی که ماسک ندارند و دستورالعمل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند خودداری کنند، شرایط ارائه خدمات منوط به استفاده از ماسک است.

وی با بیان اینکه نانوایی‌ها از خدمات به کسانی که رعایت نمی‌کنند و بدون ماسک در صف می‌ایستند و فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند خودداری کنند، خاطرنشان کرد: همه واحدهای خدماتی ما این دستورالعمل را باید رعایت کنند تا خروجی آن  حفظ سلامت مردم و پشت سر گذاشتن بیماری کرونا با کمترین تلفات و خسارت شود.

**ربیعی**

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت