پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 تیر 1399 ساعت 18:04:: شناسه خبر: 81249

خبر خوب/راه اندازی دفتر تسهیل گری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دیشموک

فرماندار شهرستان کهگیلویه نیز از راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در دیشموک باتاکید استاندار و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت:آسیب‌های اجتماعی از جمله خودکشی ناهنجاری‌هایی هستند که دیشموک را درگیر خود کرده است.

صدای جنوب :

نام دیشموک چند صباحی است که با آسیب های اجتماعی همچون خودکشی، محرومیت و بیکاری عجین شده و اگر چه فقر و محرومیت وبیکاری بر پیشانی مردمان این دیار هویداست اما اینکه معضل خودکشی را همراه مردمان این دیار بدانیم گناه نابخشودنی است که در حق آنها انجام می‌دهیم.
متاسفانه طی سالیان گذشته اگر چه در حوزه اشتغال و رفع محرومیت ها وهمچنین توسعه زیرساخت ها اقدامات خوبی انجام شده اما عمق محرومیت آنچنان بالاست که باید همت جهادی مسئولان ازیک طرف و تلاش وهمکاری مردم دراین بخش دوچندان شود.
ظرفیت های بالای دیشموک در امر اشتغال و تولید سرمایه می طلبد تا نگاه به دیشموک را از فقر مالی به سوی فقر فرهنگی رهنمون کنیم وریشه بسیاری از مشکلات را فقر فرهنگی تعریف نماییم.
از منظر دیگر، بزرگ کردن آسیب های اجتماعی و بولد نمودن آن در فضای رسانه ای امری غلط است که نه تنها کمکی به برطرف نمودن این معضل تاکنون ننموده بلکه بر شدت آن با رشد بیشتری دامن زده است.
بر پایه گزارش صدای جنوب، صبح امروز و درادامه تلاش مسئولان و متولیان امر در جهت کاهش آسیب های اجتماعی، جلسه روند راه اندازی دفتر تسهیل گری با مدیریت فرماندار کهگیلویه و باحضور مدیر اداری مالی استانداری، رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه و مسئولان بخش دیشموک درمحل بخشداری این بخش برگزار شد.
در ابتدای جلسه، صفا حبیبی از اقدامات انجام شده در جهت کاهش‌ آسیب های اجتماعی گزارشی ارائه کرد.
بخشدار دیشموک گفت:در چهل سال ازعمرانفلاب اسلامی ۱۷۰۰ نفر زیر پوشش بهزیستی این بخش قرار گرفته اند اما تنها دریکسال اخیر ۱۲۰۰نفر درجهت کمک به مردم و کاهش آسیب های اجتماعی از خدمات بهزیستی برخوردارشده اند که بی سابقه است.
وی خواستار همکاری همه دستگاه ها از جمله متولیان فرهنگی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی دراین بخش شد..
فرماندار شهرستان کهگیلویه نیز از راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در دیشموک باتاکید استاندار و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت:آسیب‌های اجتماعی از جمله خودکشی ناهنجاری‌هایی هستند که دیشموک را درگیر خود کرده است.

علیرضا اتابک اظهار کرد: راه اندازی این دفتر در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه این دفتر در استان برای اولین بار در دیشموک راه اندازی خواهد شد، گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی پای کار بیایند و کارها و اقدامات قابل توجهی در این دفتر انجام خواهد شد.

اتابک با بیان اینکه گام‌های خوبی در دیشموک برداشته شده است، گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی با همکاری آموزش و پرورش، بهزیستی و همه دستگاه‌های فرهنگی جهت سلامت سازی خانواده‌ها در جهت کاهش آسیب‌ها اقدامات خوبی ارائه شد.

فرماندار شهرستان کهگیلویه افزود: تشکل‌های مردم‌نهاد، روانشاسان و افراد توانمند کارهای تحقیقاتی را انجام و آسیب‌ها را شناسایی و کارهای تسهیل‌گری را انجام دهند.

وی بیان کرد: اولویت ما استفاده از توانمندی بومی منطقه‌ای است و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه نیز گفت: از اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آسیب‌های اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد یک ریال به بهزیستی کهگیلویه نرسید.

جهانگیر افشانده اقدامات اداره بهزیستی در راستای کاهش آسیب‌ها در این بخش را یادآور شد و اظهار کرد: داشتن اعتبار اولویت اول، جهت مقابله با کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی بیان کرد: چهار پایگاه اجتماعی و مرکز مشاوره بهزیستی در دیشموک راه اندازی شده است.

افشانده گفت: همه افراد پشت نوبتی دیشموک زیر پوشش نهاد حمایتی قرار گرفتند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه با توجه به اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیونی تومانی آسیب‌های اجتماعی استانداری، اظهار کرد: از این اعتبارات یک ریال به بهزیستی کهگیلویه اختصاص داده نشد.

وی با بیان اینکه معلوم نیست این اعتبار بین چه دستگاه‌هایی توزیع شده، خواستار شفاف‌ سازی این اعتبارات شد.

افشانده با توجه به دو مورد خودکشی موفق در سال جاری در دیشموک خاطرنشان کرد: در یکی از این روستاها با ۱۲خانوار حدود ۱۰نفر به معضل اعتیاد گرفتار شده‌اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت