پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 مهر 1399 ساعت 14:07:: شناسه خبر: 85868

خبرهایی از نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان از شهروندان خواست در تماس با ۱۱۰ بین موارد فوریتی و غیر فوریتی تمایز قائل شوند.

صدای جنوب :

کشف ۵۵ کیلو تریاک در چرام

فرمانده انتظامی شهرستان چرام از ۵۵ کیلوگرم تریاک از یک دستگاه پژو ۲۰۶ در محور باشت- چرام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ً فرهاد رحیمی ً اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر انتقال محموله ای مواد مخدر از شهرستان باشت به شهرستان چرام، بلافاصله مأموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان چرام تحقیقات خود را برای شناسایی و توقیف خودروی حامل مواد مخدر آغاز کردند.

وی افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر چرام با همکاری مأموران مواد مخدر استان و مواد مخدر شهرستان گچساران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در محور باشت به چرام ایست و بازرسی دایر کردند.

رحیمی تصریح کرد: مأموران حین انجام ایست و بازرسی و کنترل خودروهای عبوری محور یاد شده به یک دستگاه خودرو سواری پژو ۲۰۶ مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو ۵۵ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در آن جاسازی شده بود کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چرام خاطرنشان کرد: راننده به همراه سرنشین خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد.

******

کشف محموله قاچاق میلیاردی در کهگیلویه

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه از کشف کالاهای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال از منزل شخصی در شهرستان کهگیلویه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ً جهان دیماز ً اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، و در پی دریافت خبری مبنی بر انبار کالای قاچاق در منزل شخصی در شهر دهدشت موضوع ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران در بازرسی از این انبار ۸۸۸ عدد ماءالشعیر، ۷ هزار عدد فندک، ۴ هزار و ۵۲۰ عدد قهوه، ۳۰ هزار و ۲۴ عدد خمیر دندان سیگنال، ۹۴ عدد کتری، ۸۰ دستگاه ترازوی آشپزخانه، ۴ دستگاه آبمیوه گیری، ۱۸ دستگاه همزن برقی، ۴ دستگاه چرخ گوشت و ۱ دستگاه آرام پز کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان، ارزش کالاهای کشف شده ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا یک نفر دستگیر که پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه در پایان تاکید کرد: مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان و اخلالگران در امور اقتصادی جزء اولویت‌های انتظامی شهرستان است و اطلاع رسانی به موقع شهروندان در زمینه اعمال مجرمانه به ویژه در بحث کالای قاچاق فضای شهرستان را برای مجرمان ناامن خواهد کرد..

****

شهروندان در تماس با ۱۱۰ بین موارد فوریتی و غیر فوریتی تمایز قائل شوند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان از شهروندان خواست در تماس با ۱۱۰ بین موارد فوریتی و غیر فوریتی تمایز قائل شوند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ً علی شیر زهرایی ً در این خصوص از شهروندان خواست: در تماس با ۱۱۰ بین موارد فوریتی و غیر فوریتی تمایز قائل شوند و هیچگاه با اخبار کذب یا به قصد مزاحمت، شماره تماس ۱۱۰ را اشغال نکنند.

وی افزود: مواردی همچون وقوع قتل، نزاع و درگیری، تصادفات، سرقت مسلحانه یا زورگیری، گروگانگیری، توزیع و حمل مواد مخدر، فروش و توزیع اسناد و اموال جعلی، انفجار، تیراندازی، تیرخوردگی، سرقت طلافروشی، بانک، صراف، لوکس فروشی، مرگ‌مشکوک، شرارت، ایجاد مزاحمت، شرب خمر، مشاهده افراد ولگرد یا متهمین تحت تعقیب، چاقو و قمه کشی، تجاوز به عنف، تظاهر به عمل حرام، نزاع فردی و دسته جمعی، راهبندان و توقیف وسایل نقلیه در پوشش مأموران دولتی و نظامی و انتظامی از وقایع فوریتی و مواردی همچون سرقت های گذشته، جرائم مالی مانند خیانت در امانت، اخبار مربوط به مراکز فساد و فحشا یا عرضه مشروبات و اساساً مواردی که نیاز به بررسی و دفعات بیشتر یا هماهنگی قضائی دارند از وقایع غیر فوریتی محسوب می شوند که شهروندان باید این گونه موارد را از یکدیگر متمایز کنند و تنها برای موارد فوریتی از پلیس اعزام ضربتی تیم گشت بخواهند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه عواملی همچون ترافیک، نحوه آدرس دهی و برخی مسائل دیگر بر سرعت حضور مامور در صحنه اثر گذار هستند، تصریح کرد: متاسفانه بخشی از تماس ها نیز مزاحمت ها و اعلام موارد کذب به ۱۱۰ هستند که پاسخگویی و اعزام واحد گشت به این قبیل موارد باعث اتلاف وقت واحدها می شود و برای مأموران در رسیدگی به فوریت هایی که نیاز به حضور سریع پلیس دارند مشکل ایجاد می کنند چرا که در اغلب موارد رسیدگی فوری به امداد خواهان از گسترش تبعات سوانح و حوادث اعلام شده جلوگیری می کند.

 

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت