پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 مهر 1399 ساعت 20:07:: شناسه خبر: 86115

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خبر داد:

افزایش ۲۵ درصدی برداشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برداشت محصول برنج امسال در این استان نسبت به سال پیش ۲۵ درصد افزایش یافته است.

صدای جنوب :

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برداشت محصول برنج امسال در این استان نسبت به سال پیش ۲۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش صدای جنوب به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد،عیسی راستین نسب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال ۳۰ هزار تن برنج در شالیزارهای کهگیلویه و بویراحمد تولید و هم اکنون عملیات برداشت این محصول در حال انجام است.

وی بیان کرد:این میزان محصول برنج در پنج هزار هکتار شالیزار استان برداشت می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پارسال ۲۳ هزار تن برنج در انواع محلی و پرمحصول در بیش از سه هزار و ۵۰۰ هکتار شالیزار تولید و برداشت شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیش بینی کشت پاییزه گندم آبی و دیم،کلزا و جو آبی و دیم در ۱۳۰ هزار هکتار از مزارع استان گفت: بهره برداران با کمبود کودهای وارداتی مانند فسفات و پتاس روبه رو هستند.

وی ابراز داشت: مسئولان در تلاش برای تامین کود مورد نیاز بهره برداران برای انجام کشت پاییزه هستند و مشکلی برای تامین کود اوره در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد.

وی در مورد بذر نیز گفت: هشت هزار و۴۰۰ تن بذر برای انجام کشت پاییزه محصولات زراعی در کهگیلویه و بویراحمد تامین و در حال توزیع بین بهره برداران است.

راستین نسب ابراز داشت:پیش بینی می شود امسال گندم آبی و دیم در ۱۰۰ هزار هکتار ، جو آبی و دیم در۲۷ هزار و کلزا در سه هزار هکتار از مزارع مناطق گرمسیری و سردسیری استان کشت شود.

تابستان امسال ۶۸هزار تن گندم در کهگیلویه و بویراحمد خرید تضمینی شد که از این میزان هشت هزار و ۴۰۰ تن گندم بذری بوده است.

۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.
بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد سالانه ۹۱۰ هزار تن محصول کشاورزی تولید می کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت