پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 آبان 1399 ساعت 18:08:: شناسه خبر: 87139

۳هزار و ۷۰۰ تن انواع بذر میان کشاورزان شهرستان گچساران توزیع می شود

مدیر جهاد کشاورزی گچساران اظهار کرد: ارقام کوهدشت، دهدشت، آفتاب، کریم، ساورز، شیروان از جمله ارقام گندم آماده به جهت کشت پاییزه هستند.

صدای جنوب :

سید عبدالوهاب پورالحسینی اظهار کرد:گچساران یکی از شهرستان‌های مستعد این استان در حوزه مسائل کشاورزی بوده که وجود مناطق مستعدی مانند خیرآباد، لیشتر و دشت امامزاده جعفر(ع) گویای این ادعا است.

مدیرجهادکشاورزی گچساران افزود: جهاد کشاورزی گچساران برای افزایش بهره‌وری مزارع و تولید محصول با کیفیت هر سال بذرهای اصلاح شده «مادری» و «گواهی‌شده» را بین کشاورزان توزیع می‌کند که امسال نیز بذرهای اصلاح شده بین کشاوزران توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: در سال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت محصولات پاییزه از جمله گندم، جو و کلزا برود.

مدیرجهادکشاورزی گچساران با اشاره به اینکه کشت محصولات پاییزه در شهرستان گچساران از نیمه دوم آبان ماه در اولین بارش پاییزی آغاز می‌شود، افزود: در حال حاضر ۳۷۰۰ تن انواع بذر آماده توزیع در بین کشاورزان این شهرستان است.

وی گفت:در کشت پاییزه امسال ۱۸ هزار هکتار از اراضی دیم و آبی این شهرستان به زیر کشت گندم و ۲۵۰۰ هکتار به زیر کشت محصول کلزا خواهد رفت.

مدیر جهادکشاورزی گچساران در ادامه ابراز کرد: برای هر هکتار زمین زراعی ۱۲۰ تا ۱۷۰ کیلوگرم بذر گندم نیاز است.

وی با بیان اینکه بهترین زمان کشت پاییزه در مناطق گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد از نیمه دوم آبان‌ماه است، ابراز کرد: در حال حاضر بذر مورد نیاز کشاورزان در گچساران تولید و در تامین بذر و نهاده‌ها مشکلی نداریم.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران ادامه داد: ارقام کوهدشت، دهدشت، آفتاب، کریم، ساورز، شیروان از جمله ارقام گندم آماده به جهت کشت پاییزه هستند.

به گزارش صدای جنوب ، در سال زراعی (۹۸-۹۹) ۱۵۹ هزار ۹۵۲ تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

این محصولات تولید شده اعم از گندم، جو، ذرت، کلزا، محصولات صیفی‌جات، حبوبات و مرکبات بوده است.

شهرستان گچساران دارای ۳۵ هزار هکتار زمین قابل کشت است که هم اکنون ۸۵ درصد از اراضی دیم گچساران به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت