مصطفی باقریان بهورز خانه بهداشت کره شهبازی چرام :مأموران آب‌و‌فاضلاب شهرستان چرام تابستان امسال وقتی برای قطع کردن آب‌شرب خانه بهداشت کره شهبازی مراجعه کرده بودند گفتند که برای حل مشکل به مرکز بهداشت و درمان شهرستان مراجعه کردیم اما متاسفانه سرپرست شبکه بهداشت و درمان در جواب دستور داده آب‌شرب خانه بهداشت را قطع کنید.

به گزارش صدای جنوب به نقل از افتونیوز، آب‌شرب خانه بهداشت روستای کره شهبازی از توابع شهرستان چرام به دلیل عدم پرداخت بدهی از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیش از ۱۷ روز است که توسط مأموران آب‌و‌فاضلاب قطع شده و علی‌رغم پیگیری‌های مکرر بهورزان و نیز نامه‌نگاری‌های انجام شده توسط این خانه بهداشت و دهیار روستا اما همچنان آب‌شرب این خانه‌ بهداشت قطع است.

نکته جالب توجه این است که سرپرست شبکه بهداشت و درمان چرام نیز از موضوع باخبر بوده و این قطعی آب‌شرب خانه بهداشت روستای کره‌شهبازی نیز باهماهنگی با وی صورت گرفته است.

خانه بهداشت روستای کره‌ شهبازی در حال حاضر ۴ نیرو پرسنل دارد و جمعیتی بالغ بر ۳ هزار و ۳۰۰ نفر را تحت پوشش خود دارد.

روزشنبه سینزده دی ماه نودونه مصطفی باقریان بهورز خانه بهداشت کره شهبازی طی مصاحبه ای باخبرنگار افتونیوز در این باره گفت: معضل قطعی آب‌شرب خانه بهداشت روستای کره شهبازی موضوع تازه‌ای نیست و از شهریور ماه سال گذشته شروع شده است.

وی افزود: مأموران آب‌و‌فاضلاب شهرستان چرام تابستان امسال وقتی برای قطع کردن آب‌شرب خانه بهداشت کره شهبازی مراجعه کرده بودند گفتند که برای حل مشکل به مرکز بهداشت و درمان شهرستان مراجعه کردیم اما متاسفانه سرپرست شبکه بهداشت و درمان در جواب دستور داده آب‌شرب خانه بهداشت را قطع کنید.

بهورز خانه بهداشت کره شهبازی با بیان اینکه کارپرداز شبکه بهداشت و درمان چرام از پرداخت بدهی آب‌شرب خانه بهداشت کره شهبازی خودداری کرده و آن را پرداخت نکرد، گفت: با صحبت‌هایی که با رییس آبفای شهرستان داشتم برای پرداخت بدهی آب‌شرب خانه بهداشت مدتی از ایشان فرصت خواستیم.

وی افزود: موضوع بدهی آب‌شرب خانه بهداشت روستای کره شهبازی را چندین بار به مسئولان مرکز جامع سلامت کره شهبازی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان گزارش دادیم اما متاسفانه سرپرست شبکه بهداشت و درمان بطور مصمم تصمیم بر قطع آب‌شرب داشته است.

باقریان با اشاره به تاریخ قطع آب شرب خانه بهداشت کره شهبازی عنوان کرد: الان بیش از ۱۷ روز است که آب‌شرب خانه بهداشت روستای کره شهبازی قطع است و سرپرست شبکه بهداشت و درمان چرام در این زمینه هیچ اقدام خاصی نکرده و خود خواستار این قطعی آب است.

وی خاطرنشان کرد: خانه بهداشت کره شهبازی روزانه بیش از ۶۰ نفر مراجعه کننده دارد و استفاده از آب‌شرب برای این خانه بهداشت و مراجعین بسیار حیاتی است بخصوص که در دوران بسیار سخت بیماری کووید۱۹ قرار گرفتیم.

موضوع قطعی آب‌شرب خانه بهداشت روستای کره‌شهبازی موضوعی قابل تأمل و در نوع خود بسیار عجیب است و ضروری است که هرچه زودتر این مشکل برطرف شود، از همه مهمتر اصرار سرپرست شبکه بهداشت و درمان چرام بر قطعی آ‌ب شرب این خانه بهداشت است که می‌طلبد فرماندار شهرستان چرام و ریئس دانشگاه علوم پزشکی این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و هرچه زودتر آن را حل کنند.

قطعی آب‌شرب یک خانه بهداشت در دورانی که کادر درمان با جان و دل بعنوان مدافعان سلامت در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند موضوع کاملأ مهمی است و باید منتظر واکنش مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در روزهای آینده در این زمینه باشیم.

منبع:افتونیوز