پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 اسفند 1399 ساعت 16:12:: شناسه خبر: 94112

ورود ستاد اجرایی فرمان امام برای احیای کارخانه قند یاسوج

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به شروط سه‌گانه برای راه‌‌اندازی کارخانه قند یاسوج اشاره کرد.

به گزارش خبر نگار  صدای جنوب  از یاسوج، ؛ محمد مخبر در نشست جمع‌بندی سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین پیگیری وضعیت کارخانه قند یاسوج با تبریک پیشاپیش ۱۳ رجب گفت: در حادثه زلزله سی‌سخت تصمیم گرفتیم به منازلی که ۱۰۰ درصد آسیب دیدند ۱۰ میلیون تومان کمک کنیم و به گروه‌های جهادی برای ترمیم منازل آسیب‌دیده اعتبار می‌دهیم و اگر وسایل خانه‌ای از بین رفته در حد مقدور کمک می کنیم.

مخبر گفت: یکی از گرفتاری‌ها اسکان موقت است که ضمن تقدیر از نیروهای ستاد اجرایی که هر روز غذای گرم پخت و توزیع می‌کنند و تا زمان برگشت شرایط عادی کنار مردم خواهیم بود.

وی در خصوص کانکس‌ها نیز گفت: ۱۰۰ کانکس در نظر گرفته شده که ۴۰ تا به منطقه رسیده و تا آخر هفته تکمیل می شود و به شیوه‌ای که موجب رنجش کسی نشود توزیع خواهد شد  شایسته نیست مردم در سرما بخوابند.

مخبر در ادامه گفت: اشتغال موضوع مهمی است که برای اشتغال خرد و خانگی تصمیم‌گیری می‌شود و با ۱۳۰ میلیارد تومان یک هزار طرح در سی‌سخت ایجاد شود که ۳ هزار شغل از این رهگذر ایجاد می‌شود.

وی افزود: کارخانه آب معدنی سی‌سخت را راه‌اندازی می‌کنیم زیرا ۵_۶ هزار نفری عضو دارد و وضعیت آن به گونه ای است که در چارچوب ستاد اجرایی نمی‌گنجد اما راه‌اندازی خواهد شد.

وی در خصوص کارخانه قند یاسوج هم گفت: این کارخانه بررسی حقوقی و فنی و مالی زیادی نیار دارد تمام تلاش ما این است که بتوانیم آن را راه‌اندازی کنیم هدف اصلی ما راه اندازی است مگر این که در این سه محور دچار مشکل شویم.

مخبر تصریح کرد: گرفتاری ما در سطح کشور به حدی زیاد است که وقت پرداختن به مسائل و کارخانه‌های مشکل‌دار را نداریم در کارخانه‌هایی که واگذار شده به یک هم مورد ورود نکردیم اما در این استان برای اولین بار به کارخانه قند ورود کردیم.

وی گفت: اگر مالک اهلیت‌داری باشد و پای کار بیاید حمایت می‌کنیم‌ دقیقا مانند کاری که برای نساجی کردیم اما کارخانه قند یک موضوع بی صاحاب است اگر مانعی درست نشود ما کمک خواهیم کرد اگر در این سه مورد مانعی بود شرمنده شما شده‌ایم.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: از یک میلیون خانه بیمه‌ای شده ستاد اجرایی ۳۲ هزار خانه در استان است که ۶ هزار مورد در  شهرستان دنا است که علاوه بر ۱۰ میلیون ۲۰ میلیون بلاعوض پرداخت می‌شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت