پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 اسفند 1399 ساعت 13:12:: شناسه خبر: 95121

بررسی مشکلات طرح های کهگیلویه و بویراحمد در نشستی ویژه

مشکلات طرح‌های کهگیلویه و بویراحمد در نشستی ویژه توسط مسئولان کشوری بررسی و نتایج امیدوارکننده‌ای کسب شد.

به گزارش صدای جنوب معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در نشستی با مسئولان وزارت صمت، سازمان های توسعه ای و مسولان، حسن زمانی مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران چندین بانک کشوری مشکلات برخی طرح های استان با حضور سرمایه گذاران بررسی شد.

تعیین تکلیف محل دائمی نمایشگاه های استان پس از ۱۴ سال

سید حشمت الله صمیمی دوست افزود: در این نشست مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران برای احداث این نمایشگاه به صورت مشارکتی با سرمایه گذاران قبلی استان و یا مستقل در جهت احداث نمایشگاهی در ردیف نمایشگاه اصفهان اعلام آمادگی کرد.
وی ادامه داد: احداث این نمایشگاه برای توسعه استان و بیان معرفی ظرفیت های آن نقش بسزایی ایفا می کند.
راه اندازی کارخانه آرد نشاسته و گلوکز یاسوج
صمیمی دوست گفت: اعلام آمادگی کامل سازمان اقتصای کوثر برای احیاء و راه اندازی کارخانه آرد نشاسته و گلوکز یاسوج از دیگر مصوباتی بود که معاون اقتصادی این سازمان از اعزام هیاتی برای پیگیری و فعالسازی فازهای راکد کارخانه به استان خبر داد که با راه اندازی آن زمینه اشتغال جوانان فراهم می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سازمان اقتصادی کوثر آمادگی سرمایه‌گذاری بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال در این طرح را دارد.
بررسی طرح بیواتانول باشت
صمیمی دوست افزود: یکی دیگر از طرح هایی که مورد بررسی قرار گرفت طرح بیواتانول باشت بود که با رایزنی های استاندار، مدیر عامل بانک سپه به عنوان بانک لیدر در تامین منابع مالی موافقت کرد.
وی بیان کرد: بنابراین به دلیل حجم بالای سرمایه گذاری قریب به ۸۰۰۰ میلیارد ریال، لازم بود موافقت چند بانک دیگر به عنوان شرکت در این کنسرسیوم بانکی به دست می آمد که خوشبختانه بانک ملی موافقت خود جهت شرکت در این کنسرسیوم را اعلام کردند.
بررسی مشکلات کارخانه آجر دهدشت
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات کارخانه آجر دهدشت اشاره و تاکید کرد: در این نشست مقرر شد بانک عامل(صنعت و معدن) همکاری مورد نیاز را برای سهولت بازپرداخت تسهیلات اخذ شده کارخانه آجر انجام و این تسهیلات را از حالت معوق خارج کند.
صمیمی دوست ادامه داد: در همین راستا مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی کشور به منظور نوسازی فازاول این کارخانه مبلغ ۲۰۰میلیارد ریال اختصاص خواهد داد.
وی بیان کرد: به محض تعیین تکلیف تسهیلات معوق این کارخانه از سوی سرمایه گذار، صندوق نسبت به تامین تسهیلات مورد نظر اقدام خواهد کرد.
بررسی مشکلات پیش روی تولید قیردر کهگیلویه و بویراحمد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت تولید قیر در استان، کسب مجوز تولید قیر ۶۰×۷۰ در شهرستان چرام را دستاورد دیگر نشست خود با مسئولان بلندپایه وزارت صمت برشمرد و گفت: تولید قیر در استان علاوه بر کاهش قیمت اثر چشمگیری در به سرانجام رساندن پروژه های عمرانی و همچنین ایجاد اشتغال خواهد داشت.
بررسی مشکلات کارخانه سیمان مارگون
صمیمی دوست با بیان مشکلات کارخانه سیمان مارگون و معوق شدن تسهیلات آن در بانک سپه نیز افزود: با رایزنی فشرده، بانک سپه قول مساعد برای رفع این مشکل و تامین منابع مورد نیاز برای خرید کامیون حمل سیمان در اسرع وقت داد.
بررسی مشکلات پتروشیمی دهدشت و گچساران
وی تاکید کرد: مسئولان وزارت صمت برای تهیه و تامین تجهیزات پتروشیمی دهدشت و گچساران از خارج نسبت به ثبت سفارش اقدام کرده که این مهم می تواند عملیات بهره برداری از این پروژه را تسریع کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کسب مجوز طرح صنعتی بزرگ دیگر در راستای پیگیری استاندار در مرکز استان بعنوان دیگر دستاورد نشست اشاره و بیان کرد: به زودی جزییات این طرح اعلام خواهد شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت