پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 اردیبهشت 1400 ساعت 12:02:: شناسه خبر: 97101

همه ما نسبت به فریضه زکات تکلیف شرعی داریم

همایش کارشناسان پهنه جهاد کشاورزی با مسیولان شورای زکات شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

صدای جنوب:

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در همایش کارشناسان جهاد کشاورزی با اشاره به زکات در آینه قرآن و روایات اظهار داشت: در همه ادیان نسبت به فریضه زکات توصیه شده است و حتی مردم زکات را شامل همه مال خود میدانند.

امام جمعه شهرستان کهگیلویه تبلیغ زکات را تکلیف همگانی خواند و گفت: برخی فکر می‌کنند تبلیغ دین مختص روحانیت است در صورتی که همه ما نسبت به زکات تکلیف شرعی داریم.

رئیس شورای زکات کهگیلویه تصریح کرد:مسیولان مختلف و کارشناسان جهاد کشاورزی در کنار وظیفه تخصصی نسبت به تبلیغ وتبیین زکات نیز اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه تبلیغ این فریضه مصداق امر به معروف است، افزود: برای ترویج مؤثر فرهنگ زکات هر فردی نسبت به تبلیغ و تبیین آن پاسخگو باشد و حتی می‌توان با نقل روایت و آیه‌ای در این زمینه مشارکت ومردم رابه پرداخت زکات تشویق نمود.

حجت الاسلام وحدانی درادامه تصریح کرد:کمیته امداد عاملین زکات راتشویق وتجلیل نماید.

مدیر جهادکشاورزی کهگیلویه نیز اظهارداشت:مثل همیشه مجموعه جهاد کشاورزی در همه نقاط شهرستان درزمینه جمع اوری زکات کشاورزان پیش قدم و اماده تعامل باکمیته امداد هستتد.

حکمت نریمانی افزود:اگرچه خشکسالی سال زراعی کشاورزان را ازبرداشت محصولات نگران نموده اما این قشرزحمتکش به تناسب برداشت محصول خویش زکات آن‌راپرداخت مینمایند.

وی گفت:کارشناسان پهنه در هنگام برداشت مزارع اطلاع رسانی خود را دوچندان خواهند کرد.

رییس کمیته امداد کهگیلویه نیز گفت:در زمینه فریضه زکات تاحدودی نسبت به سایر شهرستان ها عقب هستیم که می بایست مسیولان امر دراین زمینه تعامل داشته وفعالیت خودرا سرعت بخشند.

آرامش دوست ادامه داد:زکات  فریضه الهی است و هرکس بایدبه سهم خود نسبت به تبلیغ درپرداخت آن تلاش کند.

وی بابیان اینکه باید از ظرفیت کارشناسان پهنه استفاده شود تاکیدکرد: کارشناسان پهنه باتوجه به ارتباط تنگاتنگ باکشاورزان  میتوانند دراین مورد کمک نمایند.

آرامش دوست تصریح کرد:کمیته امداد بافعالان فریضه زکات درسایرحوزه هاتعامل کرده و از عاملین افتخاری تجلیل می کند.

سیده طیبه ربانی رییس اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی کهگیلویه نیز بر فرایند دقیق انتخاب زکات دهنده نمونه و ترویج  فرهنگ زکات و تشویق کشاورزان تاکید کرد.

وی گفت:درسال گذشته زکات دهندگان نمونه معرفی و از انها تجلیل شد‌.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت