پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 اردیبهشت 1400 ساعت 20:02:: شناسه خبر: 97157

تحلیل رییس سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه بر اقدام ارزشمند و الگوساز خانواده انصاری

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه در یادداشتی از اقدام ارزشمند و الگوساز خانواده مرحوم انصاری ازبزرگان ایل دشمن زیاری در تشییع پدر بزرگوارشان هنگام نمازصبح وباجماعت محدود قدردانی کرد.

صدای جنوب:

حجت الاسلام ولایتی نسب  در یادداشتی به اقدام ارزشمند و الگوساز خانواده مرحوم انصاری ازبزرگان ایل دشمن زیاری پرداخت.متن این یادداشت که دراختیار پایگاه خبری صدای جنوب قرار گرفته بدین شرح است:
بسمه تعالی
تعبد و روح بندگی تعالی و پیشرفت خرد و تعقل انسان است . اگر خدای متعال فرمودند:جن و انس را خلق نکردم جز برای عبادت کردن وماخلقت الجن والانس الا لیعبدون، و مفسران تفسیر کردند به لیعرفون، و شناخت و معرفت
واگر ائمه هدی در بیانات و احادیث خود راه کمال را تعقل و اندیشه ورزی دانستند باید محک خرد ورزی و عقلگرایی انسان متعبد و آیینی را در مسائل مستحدثه ای مانند شیوع بیماری کرونا جستجو کنیم .

بیماری فراگیری شیوع پیدا کرد تا ببینیم نوع برخوردهای اقشار متفاوت در کنش ها و واکنشهای با این پاندومی جهانی چگونه خواهد بود.

انسان خدا جوی و انسان انارشیست و انسان اومانیسم همه این دیدگاههای فلسفی در پشت بنای فکری افراد مورد آزمون قرار گرفت تا ببینیم پیمانه هرکدام چه میزان از خرد ورزی پربوده است .جوامع متعدد ناخواسته دریک ازمون خود کنترلی قرار گرفتند تا معدن درون نحله ها و گروهها در ورطه امتحان قرارگیرد که: الناس معادن کمعادن الذهب والفضه!
اومانیستها با شعارهای انسان محورانه خود، مبدع ویروس کشنده انسان بودند و در این وادی سرافکنده شدند که انسان که هیچ روی بهائم را سفید کردند چرا که هیچ بهیمه ای علم ان را ندارد که ویروسی کشنده اختراع کند .

نظامهای سرمایداری به اصالت پولپرستی خود پرداختند واز اب گل الود ماهی طمع ورزی را صید کردند بقیه نحله های فکری وقس علی هذا…
در این میان انگشت ابهام واتهام همه سمت نوع واکنش جامعه جمعگرای مذهبی اسلامی بود چرا که دست خدارا با جماعت میدانستند و برای تفرد در آیینهای مذهبی خود چندان نقشی قائل نبودند اما انچه همه گان نظاره کردند قدرت تعقل و خرد گرایی مسلمانان خصوصا مذهب تشیع با ایینهای شلوغ و پرجمعیت سوگواری و عزاداری و مناسک سنتی خود بود اینبار ازمون خرد ورزی گوی خود را در میدان تغییر سبکهای ایینی تشیع به نفع سلامت جامعه هم زیست خود انداخت کلیات نظاره ما در این مقاله سربلندی متدینین ومذهبیون در عدم اصرار بر برگزاری مراسمات خود بود.

براحتی نمازهای جمعه که اصول ثابته بودند تعطیل شدند تا همه گان بفهمند ائمه جمعه از دیگران به زمان و زمانه خود آگاهترند .

مساجد جماعات خود را به سمت فعالیتهای معیشتی و بهداشتی سوق دادند روحانیون منابر را مجازی کردند و ابرو زدند و مواسات و همدلی رقم زدند
این بین ما مانده بودیم ورسومات عرفی در مراسمات عروسی و عزای مردم متدینین عروسیهای خود را بدون ولیمه و جشن تقلیل دادند و به حضور خود و بعضی اعضاء خانواده در دفترخانه بسنده کردند اما قوم سرکش غداره بند واسلحه کش دور از مسجد و مناسک یا بزور تالارهارا فتح کردند ویا مراسم رقص و پایکوبی خود را به اسم سنت قومیتی با تعصب خاص در زمینهای اطراف تالارها برگزار کردند و ماموران حفظ امنیت وسلامت مردم را به باد استهزاء وسخریه گرفتند .

برخوردها شد ولی کاری نشد .آرامستانها را به اسم شجاعت و غیرت و شهامت لری و تکاثر در اعضاء فامیل و قومیت محل شیوع بیماری کردند و به هیچ تذکری اهمیت ندادند. اما اینبارهم جامعه متدین و ولایتمدار الگوی خرد ورزی خود را به منصه ظهور گذاشتند .اینهمه بالتفصیل گفتم تا این را بگویم نوع عملکرد خانواده سردار انصاری و شیخ عزیز (برادر سردار انصاری)نشانه اتم واکمل خردورزی ودعوت جامعه به تعقل گرای در مسائل مستحدثه بود که بنده به نوبه خود از این عمل ابراز خرسندی و خوشحالی میکنم و برای شادی روح پدر مهربانشان که دعوت شده خدا در ماه مغفرت هست غفران الهی را مسئلت مینمایم.
کثرالله امثالکم وایدالله توفیقاتکم

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت