پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 اردیبهشت 1400 ساعت 00:02:: شناسه خبر: 97273

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج روز معلم را به فرهنگیان تبریک گفت

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج روز معلم را تبریک گفت.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج روز معلم را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار صدای جنوب از یاسوج محمدرضا جلیل‌فر از معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج، نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر طی پیامی روز و هفته گرامیداشت مقام معلم را تبریک گفت.
در این پیام آمده؛

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

*کَمَا أَرْسَلْنَا فِیکُمْ رَسُولًا مِنْکُمْ یَتْلُو عَلَیْکُمْ آیَاتِنَا وَیُزَکِّیکُمْ وَیُعَلِّمُکُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَهَ وَیُعَلِّمُکُمْ مَا لَمْ تَکُونُوا تَعْلَمُونَ*(۱۵۱بقره)

چنان‌که در میان شما رسولی از خودتان فرستادیم که آیات ما را برای شما تلاوت می‌کند و نفوس شما را (از پلیدی جهل) پاک و منزّه می‌گرداند و به شما تعلیم کتاب و حکمت می‌دهد و آنچه را نمی‌دانید به شما می‌آموزد.

خداوند منّان در این آیه ی شریفه و آیات متعدد دیگری از قرآن کریم،به هدف بعثت پیامبران اشاره کرده که همانا تعلیم بشر و ایفا کردن نقش بی بدیل معلمی برای فرزندان آدم بوده است.در همین راستا معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) معلمی را شغل انبیا میدانند.

صفحات کتاب اندیشمندان و بزرگانِ تاریخ را که ورق می‌زنیم در جای جای سخنان آنان از مقام شامخ و جایگاه بی نظیر معلمان در جامعه یاد شده است.

امیرکبیر سیاستمدارِ تحول خواه بزرگِ تاریخ کشورمان میگوید *هیچ جامعه ای فراتر از اندیشه ی معلمانش رشد نخواهد کرد* و به راستی که حقیقت بزرگی را به تصویر کشیده با تولد هر کودک، تحولی جدید در دنیا شکل می‌گیرد.

انسانی منحصر به فرد وارد کره‌ی خاکی می‌شود، تعلیم می‌بیند، رشد می‌کند و می‌تواند سرنوشت جهان را تغییر دهد.

تمامی افرادی که تا به امروز به گونه‌ای در جهان تاثیرگذار بوده‌اند، همگی از نوع بشر بوده و هیچ یک از فضای خارق العاده‌ای نیامده‌اند.

اما عوامل متعددی میتواند در سرنوشت و تربیت یک انسان موثر باشد و از وی شخصیتی تاثیر گذار بسازد؛ و بدون شک مهمترین عامل *معلم* است.

در سال‌روز بزرگداشت مقام معلم که مصادف است با شهادت قافله سالار معلمان، علامه ی شهید مرتضی مطهری، اینجانب به عنوان عضو کوچکی از دریای بیکران معلمان میهنم، ضمن عرض تبریک به همکاران و هم‌قطارانم در کسوت معلمی و استادی و رزمندگان سپاه علم و نور در جبهه‌ی مبارزه با جهل و نادانی، برای تک تک این شریف مردان و نجیب زنان آرزوی توفیق، سلامتی و سعادت دارم.
همچنین با توجه به اینکه ۱۱ اردیبهشت ماه هم سال‌روز درگذشت یکی از معلمین بزرگ و گرانسنگ میهنمان مرحوم استاد *محمد بهمن بیگی* بنیان گذار تعلیمات عشایر بود که حق فراوانی به گردن نظام تعلیم و تربیت کشور و به خصوص استان ما داشته‌است، شایسته است که برای روح بلند ایشان و همه‌ی معلمان درگذشته هم از درگاه خداوند منان علو درجات را مسئلت نماییم.
با تقدیم احترام

محمد رضا جلیل فر
یکی از معلمان وطن
نامزد ششمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت