پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 اردیبهشت 1400 ساعت 14:02:: شناسه خبر: 97813

هشدار‌های پلیس فتا در خصوص خرید‌های اینترنتی

رییس پلیس فتا شهرستان کهگیلویه: شهروندان به ویژه دانش آموزان از سایت‌های نامعتبر هیچگونه خرید اینترنتی انجام ندهند.

به گزارش صدای جنوب  رئیس پلیس فتا شهرستان کهگیلویه با اشاره به فریب برخی شهروندان در زمینه جرائم اینترنتی، گفت: مجرمان سایبری با تبلیغ جذب همکار در سایت‌های آگهی اینترنتی به صورت دورکاری یا کار در منزل سعی می کنند تا با استفاده از اطلاعات حساب و کارت بانکی جرایم خود را به قربانی فریب خورده منتسب کنند.
محمد رضایی از حسابداری، مدیر فروش و بازاریابی اینترنتی به عنوان مشاغل پیشنهادی مجرمان نام برد و افزود: شهروندان قبل از هر اقدامی باید تحقیقات کامل را در این خصوص انجام دهند.

وی آلوده سازی برنامه‌های شبکه‌های مجازی به جای نسخه‌های اصلی را از دیگر شگرد‌های مجرمان اینترنتی نام برد و افزود: دانش آموزان برای بهره گیری از سیستم آموزشی آنلاین طبق راهنمایی مدرسه، اساتید و معلمان اقدام کنند.

رییس پلیس فتا شهرستان کهگیلویه گفت: دانش آموزان اخبار و دستورالعمل‌های مربوط به سیستم آموزشی را از طریق خبرگزاری‌های رسمی دنبال و برای دانلود برنامه‌ها از طریق معلمان و منابع معتبر استفاده کنند.

وی همچنین هک شدن برخی گوشی‌ها را یادآور شد و با توجه به اینکه بیشتر اطلاعات شخصی افراد در گوشی‌ها نهفته است، از بازنکردن لینک‌های غیرمعتبر، استفاده نکردن از بازی‌های نامعتبر و روشن نکردن وای‌فا و بلوتوث گوشی در محل‌های ناامن به عنوان راه‌های جلوگیری از هک شدن گوشی‌ها نام برد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت