پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 اردیبهشت 1400 ساعت 14:02:: شناسه خبر: 97932

رشد ۷۲ درصدی بودجه استان/جذب ۱۵ هزار میلیارد تومان برای پتروشیمی های استان/اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای محرومیت زدایی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه رشد اعتبارات استان بسیار خوب بوده است، گفت: رشد اعتبارات استان امسال در لایحه ۵۶ درصد ارتقا یافته و شاهد رشد تاریخی در این حوزه هستیم.

رشد ۷۲ درصدی بودجه استان/جذب ۱۵ هزار میلیارد تومان برای پتروشیمی های استان/اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای محرومیت زدایی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه رشد اعتبارات استان بسیار خوب بوده است، گفت: رشد اعتبارات استان امسال در لایحه ۵۶ درصد ارتقا یافته و شاهد رشد تاریخی در این حوزه هستیم.
حسین کلانتری در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برنامه راهبردی سال براساس تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها پیش بینی شده است، اظهار داشت: حوزه اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد فعال بوده و طرح های مهمی با مجموعه وزارت کار،همچنین تامین اجتماعی و مجموعه های وابسته در دستور کار داریم که یکی از آنها بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی در دهدشت بوده و با وزارت کار ۳۳۵ میلیارد تومان تفاهم‌ نامه امضا کرده ‌ایم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: در استان اتفاق مهمی در معادن افتاده و تحرک خوبی در پتروشیمی ها داریم اعتباری که برای این پروژه ها تصویب شده ۳۷ هزار میلیارد تومان است که الان ۱۵ هزار میلیارد تومان آن جذب استان شده و روز گذشته هم جلسه ای در بانک ملت برای تکمیل سیکل ترکیبی دهدشت داشتیم و توانستیم از صندوق توسعه ملی مجوز ۲۲۵ میلیون یورو بگیریم و همچنین در خصوص اراضی دهدشت غربی خبرهای خوبی در راه است.

نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنانش، بیان کرد: در سال گذشته ۳۵ طرح راکد را فعال کردیم امسال هم این روند شتاب پیدا خواهد کرد امسال چند کار مهم داریم و پایان دولت را یک فرصت می دانیم که پروژه ها را تکمیل کرده و تحویل دولت بعدی دهیم.

کلانتری گفت: امید است برخی از پروژه ها تا پایان اردیبهشت ماه به بهره ‌برداری برسد همچنین امیدواریم فاز نخست پتروشیمی گچساران و آبگیری سد چم شیر را داشته باشیم.

وی گفت: از مهم ترین برنامه‌های ما بازسازی شهر زلزله‌ زده سی سخت است که دولت به دنبال آرامش خاطر مردم این شهرستان بوده و خانه‌های آنها تا قبل از زمستان تکمیل شود به غیر از اعتبارات مصوب اعتبارات اضافی نیز برای این شهرستان در نظر گرفته شده اما مردم باید خودشان فعال باشند و از هم اکنون دست به کار شده و خانه ها را بسازند و زمان را از دست ندهند تا اعتبارات دیگری داده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، ابراز کرد: میانگین کار قابل قبول است که پروانه ها همه تکمیل شده و جلوتر از زمان مقرر این کار به اتمام رسیده است خود مردم باید نسبت به ساخت و ساز ها حساس باشند البته هرگز دقت را فدای سرعت نمی‌کنیم.

استاندار با اشاره به اینکه رشد اعتبارات استان بسیار خوب بوده است، افزود: امسال ۵۶ درصد در لایحه اعتبارات استان رشد داشته که رشد تاریخی به شمار می رود در مجلس هم تلاش خوبی شده و ۵۶ درصد به ۷۲ درصد رسیده است.
وی عنوان کرد: در محرومیت زدایی هم ۵۰۰ میلیارد تومان علاوه بر بودجه مصوب به استان اختصاص داده شده است و همچنین از لحاظ اعتباری توجه بسیار خوبی به عمران روستاها و شهرهای استان شده که باید مدیران پای کار بیایند و با تقسیم بودجه و اعتبارات با رعایت عدالت کار خود را آغاز کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مدیران، گفت: هر مدیری که بخواهد بازی سیاسی در بیاورد و فتیله کار را پایین بکشد با چنین مدیری برخورد خواهیم کرد و پرونده این مدیر را طوری خواهیم نوشت که در هیچ دولتی از چنین مدیری استفاده نشود.

مقام عالی دولت در استان، اظهار داشت: اگر به جایی برسیم که ببینم کار مردم را تعطیل کردند و به دنبال بازی‌ های سیاسی هستند آن مدیر را کنار خواهیم گذاشت.

استاندارافزود: اگر مدیری خدا ترسی پیشه کند و به دنبال کار مردم باشد در هر دولتی جایگاه خواهد گرفت نیروی خدمتگزار همیشه جایگاه دارد اما کسی که بازی سیاسی در آورده و از این ستاد به آن ستاد می‌ رود هرگز جایگاهی نخواهد داشت و همه متوجه این کار خواهند شد.

کلانتری با اشاره به اینکه در کل استان یک هزار و ۴۲۹ پروژه عمرانی داریم، تاکید کرد: این پروژه ها باید پیگیری و مشکلات آنها برطرف شود مدیران ما باید درگیر این بخش باشند.
وی تاکید کرد: دغدغه مدیران باید رفع مشکلات مردم و تعجیل در تکمیل پروژه های عمرانی باشد.

استاندار در ادامه گفت: باید از مجموعه خادمان نظام سلامت استان قدردانی کنیم مردم همکاری لازم را کردند خیلی از مسئولان کشوری نگران استان ما بودند اما با تلاش شبانه ‌روزی و همت مسئولان و البته حضور مردم در صحنه وضعیت استان ما در کرونا بهتر از بسیاری استان‌های کشور است.

وی درخصوص رفت و آمدها به استان، عنوان کرد: از ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت ماه محدودیت جدی تردد داریم و هرگونه مسافری از هر جای ایران حق ورود به کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهرهای یاسوج و سی ‌سخت را ندارد.

کلانتری گفت: نیروی انتظامی، راهداری و فرمانداران به ریاست معاونت عمرانی کمیته ای در این خصوص تشکیل دهندو ورودی شهرها را مدیریت کنند تا هیچ مسافری وارد این شهرها نشود.

وی افزود: هر هفته چهارشنبه پنجشنبه و جمعه تا زمان انتخابات ورودی شهرهای خود را بر روی مسافران می‌ بندیم و این وضعیت ادامه دارد چرا که تازه از وضعیت قرمز وارد وضعیت نارنجی شده‌ایم.

استاندار گفت: به بازاریان و کسبه اجازه فعالیت داده شده اما باید دستورالعمل ها را رعایت کنند و اگر کسی رعایت نکرد تا سه هفته محل کسب این افراد پلمب می‌ شود.
کلانتری تاکید کرد: هیچ گونه سهل انگاری و کوتاهی در بحث مدیریت کرونا را نمی پذیرم.
وی با تاکید بر اینکه بی طرفی در ستاد انتخابات یک اصل است، عنوان کرد: همه دستگاه ها باید امکانات خود را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت