پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 اردیبهشت 1400 ساعت 14:02:: شناسه خبر: 98160

استاندار عنوان کرد

پیش‌بینی ۱۴۰۲ شعبه اخذ رای در کهگیلویه و بویراحمد/ آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در یاسوج هستیم /تدارک تمهیدات ضد کرونایی برای برگزاری انتخابات در استان/ افزایش ۱۵ درصدی شعب اخذ رای در انتخابات ۱۴۰۰

کلانتری با بیان اینکه انتخاب حق مردم است، اظهار داشت: وظیفه ما این است که با حضور و مشارکت حداکثری تعهد به نظام و سرزمین را اعلام کنیم و در تعیین سرنوشت خود مشارکت داشته باشیم.

صدای جنوب:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۱۵ درصدی شعب اخذ رای در استان برای انتخابات ۱۴۰۰خبر داد و گفت: تلاش ها بر این است که اکثر شعب اخذ رای در فضای بازی مستقر شود.
حسین کلانتری در نشست ستاد انتخابات استان خواستار بررسی مسائل انتخابات در نشست ستاد امنیت انتخابات در شهرستان های ۹ گانه استان با حضور فرمانداران شد و گفت: آسیب ‌شناسی انتخابات دوره‌ های گذشته فرصتی را برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات پیش رو است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت ارائه آموزش های تخصصی و عمومی به اعضای شعب انتخابات تاکید کرد و گفت: اعضای شعب باید با تجربه بوده و در عمل بی طرف باشند.
وی با بیان اینکه در سراسر استان به جز حوزه گچساران و باشت دو انتخابات برگزار می شود، گفت: همه برآوردها انجام شود و کمبودها از لحاظ نیروی انتظامی، نیروی انسانی، خودروها و تجهیزات پیش بینی شود.
کلانتری با تاکید بر اینکه آموزش عمومی بسیار مهم است، عنوان کرد: انتخابات شوراها در شهر یاسوج کاملا مکانیزه است و امید است با برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی سایر شهرهایی که درخواست کردیم موافقت کند.
نماینده عالی دولت در استان خواستار مشارکت صدا و سیما و اصحاب رسانه در ارائه آموزش عمومی به مردم در خصوص مراحل مختلف انتخابات از جمله فرآینده رای دادن و… شد.
وی عنوان کرد: شعب شهری و روستایی و آمار خودروها را به صورت دقیق برآورد کنید.
کلانتری با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و ۴۲ شعب اخذ رای انتخابات در استان پیش بینی شده است، افزود: بدون شک ثمره تلاش و زحمات امروز روز انتخابات مشخص می شود.
وی تصریح کرد: براساس ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی «کلیه وزارتخانه‌ها، سازمانها و ادارات و نهادهای قانونی و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و شهرداری ها و مؤسسات عمومی موظفند‌حسب درخواست وزارت کشور،استانداران، فرمانداران، بخشداران، کارکنان و سایر امکانات خود را تا خاتمه انتخابات در اختیار آنان قرار دهند».
کلانتری با بیان اینکه در گذشته چون مدارس فعال بود از نظر تجهیزات مشکلی نداشتند، افزود: اکنون به دلیل شیوع کرونا لازم است در همه شهرستان تمام مدارسی که قرار است به عنوان شعب اخذ رای در نظر گرفته شوند شناسایی و توسط مسئولان اداره کل آموزش و پرورش، روسای مناطق و مدیران مدارس وضعیت آب، برق و سایر تجهیزات بررسی و با ظرفیت کامل آماده و پذیرای مردم در روز انتخابات باشند.
کلانتری، گفت: در ۱۸ شهر تعداد ۶۸۶ نفر در انتخابات شورای اسلامی شهر با هم به رقابت خواهند پرداخت.
وی افزود: به صورت میانگین در هر شهر ۳۸ نفر داوطلب وجود دارد که همینطور به صورت میانگین در هر شهر ۵ نفر توسط مردم انتخابات می شوند.
کلانتری بیش ترین داوطلب را متعلق به شهر یاسوج با تعداد ۱۴۴ نفر برشمرد و گفت: از لحاظ میزان حضور و میزان تایید صلاحیت ستاد انتخابات استان عملکرد بسیار خوبی داشته است که جز استان های شاخص در کشور هستیم.
وی بر مراقبت هرچه بیشتر برای برگزاری بهتر انتخابات تاکید کرد و گفت: انتظار می رود کمیته تبلیغات با قدرت تر از سایر کمیته ها همچون فعالیت های کنونی عمل کند و تمامی مراحل براساس سیاست های ستاد انتخابات کشور باشد.
کلانتری خطاب به داوطلبان انتخابات، عنوان کرد: نامزدها در زمان قانونی و براساس رعایت دستور العمل ها اقدام کنند.
وی با تاکید بر اینکه تدابیر و تمهیدات ویژه ضد کرونایی در شعب اخذ رای و سایر مکان های مرتبط با برگزاری انتخابات پیش بینی شده است، تصریح کرد: کنترل بیماری کرونا بسیار حائز اهمیت است.
کلانتری همچنین از افزایش ۱۵ درصدی شعب اخذ رای در استان برای انتخابات ۱۴۰۰خبر داد و گفت: تلاش ها بر این است که اکثر شعب اخذ رای انتخابات ۱۴۰۰ در فضای باز مستقر شود.
وی بر رعایت شیوه نامه ها برای پیشگیری از شیوع کرونا تاکید کرد و افزود: حداکثر پیشگیری در همه شعب پیش بینی و تدارک دیده شده و شهروندان با رعایت فاصله اجتماعی و حفظ پروتکل های وزارت بهداشت با خیالی آسوده می توانند در این انتخابات مشارکت کنند.
کلانتری با بیان اینکه انتخاب حق مردم است، اظهار داشت: وظیفه ما این است که با حضور و مشارکت حداکثری تعهد به نظام و سرزمین را اعلام کنیم و در تعیین سرنوشت خود مشارکت داشته باشیم.
کلانتری با بیان اینکه هر شهروند روستایی و شهری باید برابر باشه و رای نظر خود را به شکل قانونی اعلام کند، اظهار داشت: خروجی کار توسط مردم مشخص می شود و مهم ترین موضوع حضور و مشارکت فعال مردم است.
وی تاکید کرد:وظیفه ما این است که تمام امکانات را برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات مهیا کنیم.
فتاح محمدی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، اظهار داشت: ۲۱ نفر در انتخابات میان ‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی شهرستان های گچساران و باشت ثبت نام کردند.
وی در خصوص نتایج احراز صلاحیت داوطلبان شوراهای روستایی نیز، بیان کرد:هیات نظارت بخش ‌ها تا۳۱ اردیبهشت نتیجه نهایی را به بخشداری ‌ها اعلام خواهد کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت