پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 اردیبهشت 1400 ساعت 21:02:: شناسه خبر: 98214

نخبگان برای مدیریت شهری یاسوج باید تصمیم بگیرند

یک فعال فرهنگی – سیاسی در یاسوج: نخبگان برای مدیریت شهری یاسوج باید مشارکت و تصمیم گیری کنند و از آنچه اکنون در آن قرار دارند فاصله بگیرند.

یک فعال فرهنگی و سیاسی در یاسوج تاکیدکرد که برای توسعه شهری و فعالیت چشمگیر در تمامی حوزه های زیرساختی باید نخبگان مشارکت گسترده ای داشته باشند، اظهارداشت: نخبگان برای مدیریت شهری یاسوج باید مشارکت و تصمیم گیری کنند و از آنچه اکنون در آن قرار دارند فاصله بگیرند.

به گزارش  صدای جنوب، محمدرضا جلیل فر در جمع رسانه ها گفت: همکاری نخبگان در پیشبرد امور شهری، نقش بسزایی در توسعه پایدار شهر و رضایت شهروندان و همچنین ارائه خدمات نوین به شهروندان دارد.

وی با بیان اینکه همدلی در مدیریت شهری، موجب توسعه همه جانبه شهر می شود و برای تحقق اهداف و آرمان های توسعه شهری، باید این همدلی را میان دستگاه های خدمت رسان و افراد نخبه تقویت کرد،خاطرنشان کرد: همدلی و مشارکت تمام اقشار به ویژه افراد نخبه باهدف بهره گیری از تخصص و تجربه، موضوعی مهم در پیشرفت شهر به شمار می رود.

این کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج افزود: همدلی و مشارکت نخبگان با اقشار مختلف مردمی همچنین موجب اعتلاء ، آبادانی و افزایش حس مشارکت، انگیزه و تعامل میان شهروندان می شود.

جلیل فر با اشاره به اینکه شهرداری وظیفه دارد تا در تمام زمینه ها شفاف عمل کند، ادامه داد: برگزاری جلساتی با نخبگان تحت عنوان جلسات اتاق فکر، فرصت مناسبی برای شفاف سازی عملکرد شهرداری برای مردم است.

وی گفت: وجود نخبگان در مدیریت شهری موجب تقویت نقاط قوت و از بین رفتن نقاط ضعف در شهر می شود و باید استعداد های نخبگان به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

این فعال فرهنگی – سیاسی در یاسوج افزود: یک شهر خوب تنها در زیر سایه همدلی و مشارکت تمام اقشار جامعه ساخته می شود ومی توان با استفاده از تخصص و بهره مندی از دانش تمام صاحبان اندیشه در مسیر پیشرفت و اعتلا گام برداشت.

جلیل فر، نقش نخبگان جوان در تقویت پروژه های مدیریت شهری نیز را نقشی قابل توجه برشمرد و اظهارداشت: این قشر تاثیر گذار دارای طرح ها و ایده های کارآمدی در حوزه مدیریت شهری ، محیط زیست و ترافیک شهر هستند ، که باید از نظرات و دیدگاههای کارشناسی و علمی آنها در کاهش معضلات شهر استفاده کرد.

وی گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری بر استفاده از ایده های نخبگان جهت اشتغال زایی تاکید کرده اند، این مهم یکی از دریچه های رفع مشکلات اقتصادی است که مدیریت شهری باید از این فرصت ها بهره مند شود.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج افزود: حمایت از پروژه های تحقیقاتی نخبگان توسط شهرداری ها، ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای جذب نخبگان، هماهنگی و سازماندهی قابلیت ها و امکانات موجود در مدیریت شهری برای توسعه ارتباط میان دانشگاهها، مراکز علمی و فناوری، افزایش حضور و مشارکت تخصصی نخبگان و استفاده از نظرات آنها از جمله راهکارهایی است که به استفاده بهینه از ایده های نخبگان در مدیریت شهری منجر می شود.

جلیل فر معتقدست: پیشرفت هر جامعه ای در گرو اراده، مسئولیت پذیری و احساس دلبستگی نخبگانی است که در آن زندگی می کنند.

وی گفت: نخبگان همواره با وجود مشکلات فراوان و نبود زیر ساخت ها ی لازم در حوزه های مختلف اقتصادی، علمی، فرهنگی ، هنری به تلاش مشغول بوده و نتایج بزرگی را در عرصه های مختلف به دست می آورند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت