پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 خرداد 1400 ساعت 16:03:: شناسه خبر: 99011

عرضه فرآورده های دست ساز در عطاری های کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: عرضه و فروش فراورده های دست ساز در عطاری های استان ممنوع است و با افراد خاطی در این رابطه برخورد می شود.

به گزارش  صدای جنوب ، رحمت‌الله افشار روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: اکثر فرآورده‌های غیرمجازی که در عطاری ها برای مقاصد درمانی مانند درمان لاغری، چاقی،رفع ناتوانی جنسی و مواردی نیز برای درمان های پوستی عرضه می شوند مورد تایید نیست.

وی افزود: در فرآورده‌هایی که به صورت غیرمجاز و عمدتاً در کارگاه‌های زیرزمینی تهیه می‌شوند دارای کورتون ها و داروهایی می باشند که غلظت نامتعارف آنها می تواند منجر به عوارض شدید گوارشی، کلیوی، پوکی استخوان و دیگر بیماری ها شود.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: کارشناسان و بازرسان معاونت غذا و دارو در بازرسی‌های خود به طور جدی با فروش و عرضه این فرآورده ها برخورد خواهند کرد و در صورت مشاهده این فرآورده‌ها آنها را جمع آوری و با فرد خاطی برخورد می کنند.

افشار به اسامی برخی از این فرآورده ها اشاره کرد و ابراز داشت: قرص های فرشته، پودر رویال، جی فست از جمله این دارو های غیر مجاز هستند.

وی ادامه داد: مردم از فرآورده هایی استفاده کنند که  دارای مجوز از سازمان غذا و دارو باشد و دارای برچسب های غذا و دارو و ثبت شده در سامانه تی تک باشد

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت