پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 آذر 1395 ساعت 08:09:: شناسه خبر: 9927

شعار جذاب يا تحولات گسترده در ورزش ؛

ایران میزبان جام ملتهای ٢٠١٩؛ رویا یا واقعیت

باید دید مسئولان کشور در حد شعار چنین پیشنهاد جذابی را ارائه کردند یا واقعا قصد دارند زیرساخت های ورزش کشور را با تحولات گسترده، دگرگون کنند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رویای میزبانی ایران درمسابقات مهم بین‌المللی در آستانه تحقق است، نخستین‌بار علی کفاشیان رئیس وقت فدراسیون فوتبال اعلام کرد که ایران درخواست میزبانی مسابقات جام ملت‌های ‌سال ٢٠١٩ را داده است.

به گزارش صدای جنوب،از همان ابتدا مشخص بود که امارات شانس بیشتری برای کسب میزبانی این مسابقات دارد و مطابق انتظارها میزبانی به این کشور رسید اما ظاهرا درخواست ایران برای میزبانی جام ملت‌ها جدی است، روز گذشته مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد که ایران قصد دارد درخواست خود را برای میزبانی جام ملت‌ها در ‌سال ٢٠٢٣ به AFC بدهد. اتفاقی که می‌تواند سبب پیشرفت زیادی در زیرساخت‌های ورزش کشور شود.

سلطانی‌فر درباره درخواست میزبانی ایران گفت: «ما مدعی میزبانی جام ملت‌های آسیا هستیم که برای ‌سال ٢٠١٩ محقق نشد ولی قاطعانه برای گرفتن میزبانی هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا در‌سال ٢٠٢٣ تلاش می‌کنیم و برای این موضوع باید چند استادیوم بزرگ و مجهز داشته باشیم».

چین، اندونزی، کره‌جنوبی و تایلند کشورهایی هستند که درخواست خود را برای میزبانی این مسابقات ارایه کرده‌اند. البته اندونزی شانس زیادی برای این اتفاق ندارد ولی از چین به‌عنوان بزرگترین رقیب ایران برای کسب میزبانی یاد می‌شود. طبق اعلام AFC، میزبان جام ملت‌های ‌سال ٢٠٢٣ تا نوامبر ‌سال ٢٠١٧ انتخاب می‌شود. ایران برای رقابت با کشورهای یادشده کار سختی پیش‌رو دارد و باید به دنبال تجهیز ورزشگاه‌هایش باشد.

درحال حاضر بسیاری از ورزشگاه‌های ایران از نظر نور و تجهیزات دچار مشکلات عمده هستند و برخی از آنها حتی مورد تأیید AFC برای برگزاری دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا قرار نگرفته‌اند. ورزشگاه آزادی تهران، نقش جهان اصفهان، یادگار امام تبریز و چند ورزشگاه دیگر ازجمله ورزشگاه‌هایی هستند که ایران برای میزبانی جام ملت‌های آسیا روی آنها حساب ویژه‌ای باز کرده، این درحالی است که حداقل ۶ شهر و ٨ ورزشگاه برای میزبانی ۵١ مسابقه درطول یک‌ماه باید وجود داشته باشد تا شرایط کسب میزبانی یک کشور فراهم شود.

بحث برگزاری جام ملت‌های آسیا در ایران موضوع مهمی است که باید همه ابعاد آن را درنظر گرفت. ایران درحال حاضر شرایط میزبانی این مسابقات را از نظر تعداد ورزشگاه دارد اما یکی از مشکلات بزرگ ما ورزشگاه‌هایی است که قرار بوده ساخته شود اما درنهایت براساس نقشه یا پروپوزال ارایه شده نبوده است.

کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا  می‌تواند یک اتفاق منحصربه‌فرد در ورزش محسوب شود. این اتفاق پیش از انقلاب و پس از آن در ایران رخ نداده؛ ایران پیش از انقلاب تنها توانسته میزبان مسابقات آسیایی باشد ولی هیچگاه نتوانسته جام ملت‌ها را میزبانی کند.

باید دید مسئولان کشور در حد شعار چنین پیشنهاد جذابی را ارائه کردند یا واقعا قصد دارند زیرساخت های ورزش کشور را با تحولات گسترده، دگرگون کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت