پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 خرداد 1400 ساعت 20:03:: شناسه خبر: 99648

حجت الاسلام سید محمد موحد:

۹۵۰ میلیارد ریال برای کمک به حوزه راهداری کهگیلویه تامین شد

حجت الاسلام سید محمد موحد اظهارداشت: این میزان اعتبار با همکاری وزارت راه و شهرسازی با توجه به محرومیت منطقه تامین شده است.

صدای جنوب:

نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: در یکسال گذشته ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث جلده و کمک به حوزه راهداری در این شهرستان های چهارگانه تامین شده است.

حجت الاسلام سید محمد موحد اظهارداشت: این میزان اعتبار با همکاری وزارت راه و شهرسازی با توجه به محرومیت منطقه تامین شده است.

وی بیان کرد: از این میزان ۷۵۰ میلیاردر یال برای احداث و تعمیرات ابنیه فنی، حذف نقاط حادثه خیز، نگهداری، بهسازی و آسفالت راه روستایی در شهرستانهای چهارگانه هزینه خواهد شد.

موحد تصریح کرد: تاکنون ۶۰ درصد از این طرحها در شهرستانهای کهگیلویه، چرام و، لنده و بهمئی هزینه شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به کوهستانی بودن راه های ارتباطی این چهار شهرستان ، ۱۴۰ میلیارد ریال نیز برای ارتقا ایمنی مسیرهای ارتباطی نیز هزینه شده است.

موحد فرسودگی ماشین آلات راهداری را یکی از مشکلات اساسی حوزه راهداری این مناطق دانست و اظهار کرد: در یکسال گذشته ۶۰ میلیارد ریال برای نوسازی و تجهیز ماشین آلات راهداری از سوی دولت تخصیص داده شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: ۲۳۵ نقطه حادثه‌خیز کم‌هزینه زودبازده و حدود ۱۶ نقطه حادثه خیز پرهزینه از سال ۱۳۹۷ تاکنون در نقاط مختلف این استان رفع شده است.

محمد نصیری راد عنوان کرد: آمارها نشان می دهد که ۹۰درصد از سوانج جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد در اثر خطاهای انسانی بوده است.

وی بیان کرد: دلیل حدود ۴۱ درصد تصادف ها تخطی از سرعت مجاز ، ۲۳ درصد انحراف و تجاوز به چپ، ۱۶.۶ توجه نکردن به جلو و ۱۰ درصد رعایت نکردن حق تقدم بوده است.

از مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر راه موجود در این استان بیش از چهار هزار کیلومتر آن راه های روستایی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود۷۲۳هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان ، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.ایرنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت