پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 فروردین 1403 ساعت 20:01:: شناسه خبر: 144704

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر: خسارات سیلاب در کهگیلویه و بویراحمد بررسی می شود

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: بارندگی‌های شدیدی را در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد بودیم و در بعضی نقاط تا ۲۱۰ میلیمتر بارندگی داشتیم و خسارت‌های را هم به دنبال داشت که به‌ همین خاطر برای بررسی این موضوع به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کردیم تا از نزدیک این موضوعات را مورد بررسی قرار دهیم.

بابک محمودی در جریان سفر به یاسوج و بازدید از مناطق و روستاهای سیل زده بویراحمد افزود: ما بارندگی‌های شدیدی را در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد بودیم و در بعضی نقاط تا ۲۱۰ میلیمتر بارندگی داشتیم و خسارت‌های را هم به دنبال داشت که به‌ همین خاطر برای بررسی این موضوع به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کردیم تا از نزدیک این موضوعات را مورد بررسی قرار دهیم.

محمودی اظهار کرد: در روزهای اخیر سازمان هواشناسی دو بار هشدار قرمز صادر کرد.

وی تاکید کرد: همچنین به دنبال این هستیم که با بررسی و رصد استان، نیازمندی‌های مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را در روستاها برای مقابله با بحران‌ها شناسایی و اگر هم کمکی لازم باشد در سطح کشور آن را پیگیری کنیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور عملکرد مدیریت ستاد بحران در استان کهگیلویه و بویراحمد را خوب ارزیابی کرد و گفت: در بارش‌های اخیر خوب مدیریت شده و تاآنجایی‌که ما اطلاع داریم برای هیچ خانواده‌ای مشکل ایجاد نشده است.

الان هم قصد داریم که روستاهای دورافتاده استان را مورد بازدید قرار دهیم و اگر مدیران و مردم درخواستی داشته باشند، آنها را بشنویم و پیگیری کنیم.

محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور به همراه مدیرعامل هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد با بالگرد به منطقه زیلایی و برخی روستاهای سیلاب کلوار و دریر به سیل اخیر سفر کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و نیازهای امددی این مناطق قرار گرفت

 

سیلاب در کهگیلویه و بویراحمد خسارت های جبران ناپذیر زیادی را در بخش های مختلف وارد کرده است به گونه ای که زیرساخت های جاده ای چندین روستا تخریب، خانه های زیادی ویران، دام های دامداران را تلف و محصولات باغی و زراعی کشاورزن را به باد فنا داد و طبق اعلام مدیریت بحران استان خسارت در بخش های مختلف از جمله حوزه کشاورزی، شیلات، باغات و راه های ارتباطی بیش از دیگر حوزه ها گزارش شده است.

خسارات سنگین به حوزه شیلات

هرساله در پی سیلاب های شدید، مزارع پرورش ماهی تخریب و یا صدمه می بینند و به پرورش دهندگان ماهی صدها میلیارد تومان خسارت وارد می شود.

طبق نظر کارشناسان عدم رعایت حریم رودخانه در زمان احداث مزرعه پرورش ماهی و عدم رعایت اصول فنی در سازه مزرعه پرورش ماهی از دلایل اصلی خسارات واحد های پرورش ماهی است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش های سیل آسا و سامانه بارشی ۲ روز گذشته بر اساس ارزیابی های اولیه سه هزار میلیارد ریال به مزارع پرورش ماهی در این استان خسارت وارد کرد.

اسحاق رستمی اظهار کرد: این میزان خسارت به تاسیسات زیربنایی مزارع پرورش ماهی، پمپ ها و وسایل مکانیزه، کانال های آبرسانی وارد شده است.

وی افزود: تلفات هزار تن ماهی در مزارع کهگیلویه و بویراحمد تنها برآورد اولیه است که احتمال می رود حجم خسارات بالاتر رود.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیشترین آسیب های سیلاب اخیر به حوزه شیلات استان وارد شده است و پیش بینی این است که حدود ۷۵ مزرعه پرورش ماهی در استان آسیب جدی دیده اند.

رستمی تاکید کرد: هنوز به دلیل نبود جاده دسترسی و اینترنت و تلفن همراه در مزارع پرورش ماهی اطلاعات به صورت کامل گردآوری نشده است.

 

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در مناطق کتا و میمند هفت مزرعه زیر آب رفتند حتی ۲ طرح پرورش ماهی در استان کامل دچار آب گرفتگی شد و با قایق به چهار نفر در این مزرعه پرورش ماهی امداد رسانی شد.

وی ابراز کرد: خسارت های سیلاب سامانه بارشی اخیر، نسبت به سیل مانسون سال گذشته در خصوص تلفات ماهی ها کمتر بوده زیرا در این فصل بخش زیادی از ماهی ها به فروش رسیده بود اما برعکس به دلیل شدت بارش ها به تاسیسات و پمپ ها و وسایل مکانیزه آسیب جدی وارد شده است.

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت