پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 خرداد 1400 ساعت 10:03:: شناسه خبر: 100461

بیانیه راهبردی دکتر احسان اسدی پور عضو شورای اجرایی و رئیس کمیته پتروشیمی ستاد آیت الله سید ابراهیم رئیسی

  مطلبی که میخوانید بیانیه مهم و راهبردی دکتر احسان اسدی پور عضو شورای اجرایی و رئیس کمیته پتروشیمی ایت الله سید ابراهیم رئیسی میباشد که از نظر شما مخاطبین محترم میگذرد. به گزارش صدای جنوب ؛ مطلبی که میخوانید بیانیه مهم و راهبردی دکتر احسان اسدی پور عضو شورای اجرایی و رئیس کمیته پتروشیمی […]

 

مطلبی که میخوانید بیانیه مهم و راهبردی دکتر احسان اسدی پور عضو شورای اجرایی و رئیس کمیته پتروشیمی ایت الله سید ابراهیم رئیسی میباشد که از نظر شما مخاطبین محترم میگذرد.

به گزارش صدای جنوب ؛ مطلبی که میخوانید بیانیه مهم و راهبردی دکتر احسان اسدی پور عضو شورای اجرایی و رئیس کمیته پتروشیمی ایت الله سید ابراهیم رئیسی میباشد که از نظر شما مخاطبین محترم میگذرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

کارکنان شریف و همکاران عزیزم در صنعت ارزش آفرین پتروشیمی

با سلام و عرض ادب و ارادت به محضر شما بزرگواران و خانواده های معززتان

اگرچه اطمینان دارم که در مقابل بزرگی و دانایی شما عزیزان که بدون تعارف نخبگان واقعی جامعه هستید، قلم و بیان این برادر کوچکتان چیزی برای گفتن ندارد اما این فرصت را مجالی  ارزشمند برای خود جهت مصاحبت با شما سروران ارجمند دیدم تا مطالبی را با شما به اشتراک بگذارم؛

پیش از هر چیز، به رسم جوانمردی و  رعایت اخلاق و انصاف که تاکید بزرگان است، از همه کسانی که برای پیشرفت صنعت پتروشیمی کشور که صنعت پیشتاز کشور است و در همه ی این سال ها خصوصاً در ایام سخت تحریم های ظالمانه گره گشای کشور بوده است به نوبه خود تشکر می کنم و بیان نقاط ضعف، گلایه مندی ها و اعتراضات موجود را بدور از سیاه نمایی و لجن پراکنی که شاید متاسفانه در ایام انتخابات ها و رقابت ها مرسوم است به عرض می رسانم ؛

همانگونه که مستحضر ید، در مجموعه وزارت نفت ، صنعت پتروشیمی بیشتر از سایر قسمت ها مشمول خصوصی سازی ذیل اصل ۴۴ قانون اساسی قرار گرفت که در دولت های گذشته آغاز و اجرا گردیده است.

این خصوصی‌سازی که در سایر صنایع نیز صورت پذیرفت ، اگرچه طراحان و مجریان آن ها با دلایل و استدلالات صحیح روی کاغذ مبادرت به آن نموده‌اند اما در کنار موفقیت‌ها و محسّناتی که درزمینه ی  افزایش  میزان تولید پتروشیمی ها   بوده  و پیشتر به آن اشاره گردید نقاط ضعف بسیار حادّی دارد که با گذشت حدود ۱۰ سال از شروع آن کاملاً عیان شده است.

چه آن قسمت  از مجموعه پتروشیمی که دولتی ماند و با منفک شدن شرکت‌ها از آن،  ابهّت و کارایی سابق خود  را از  دست داد و چه آن قسمت از آن که در قالب هلدینگ های مختلف مسیر و مقصد های متفاوتی را در پیش گرفت، اینکه وجود هلدینگ های مختلف  داخلی با رقابت های کاری و اقتصادی با هم ، آیا کمکی به توانمند شدن کلیّت صنعت پتروشیمی کشور عزیزمان در مقابل رقبای منطقه ای و جهانی ما که در موضوع تحریم از رقیب به طرف مخاصمه شرکت های ایرانی نیز بدل شدند می کند یا خیر جای صحبت و بررسی بسیار دارد اما حداقل آنچه کاملاً مشهود است “منابع ارزشمند انسانی” که همیشه از آن به عنوان سرمایه شرکت ها یاد می شود و در عمل چنین برخورد و نگاهی متاسفانه وجود ندارد در حال افول و اضمحلال است.

به نظر می رسد، شرایط و وضعیت نیروی انسانی خصوصاً نیروهای رسمی-نفتی که از شرکت ملی صنایع پتروشیمی به شرکت های واگذار شده مامور گردیده اند و ستون فقرات شرکت ها هستند یا در زمان خصوصی سازی مورد توجه قرار نگرفته است یا در سال های اجرای آن مورد غفلت قرار گرفته است امروز به معضلی تبدیل شده است که اعتراضات صنفی و تجمع ها را در پی داشته است که بهتر از بنده مطلعید.

صنعت نفت که با انحلال آموزشگا ه های فنی شرکت نفت، انحلال فروشگاه های شرکتی، سینما ها و باشگاه های رفاهی شرکت، واگذاری هواپیمایی نفت، ممنوعیت ساخت خانه های سازمانی، ممنوعیت بورس تحصیلی، تلاش جهت انحلال دانشگاه صنعت نفت، عدم حمایت و عدم حفظ فارغ التحصیلان عزیز و فرهیخته این دانشگاه که به مهاجرت تعداد زیادی از آن ها انجامیده است  و …  امروز به وضعیتی افتاده است که کارکنان زحمت کش آن حتی جهت تعدیل مدرک تحصیلی که با هزینه شخصی و صرف وقت خانواده خود و نه بورسیه و یا ماموریت تحصیلی، اخذ نموده اند می بایست مجبور به تجمع جلوی مجلس، وزارت نفت و … شوند!

مجموعه های با سابقه و قوام یافته پژوهشی صنعت نفت تضعیف و منحل می گردند تا به جای آن  ها شرکتی شکل گیرد  کذا و کذا!

محترمانه و مؤدبانه از متولیان امر باید پرسید:

آیا سامان دادن به انتقالی پرسنل شرکت های واگذار شده باید قریب به ۱۰ سال لاینحل بماند؟!

بزرگواران مسئول! ‌آیا می توانید حال همکارانی را که نبود امکان انتقالی سعادت نگه داری از پدر و مادر پیرو زمین گیرشان را از آن ها سلب نمود بفهمید؟!

آیا نگاه سرمایه داری و سود آوری، شما را حتی به بازی گرفتن سلامتی کارکنان محترم و خانواده هایشان در خصوصی کردن بهداشت و درمان صنعت نفت سوق نداده است؟!

آیا شما اساتید که تکمیل زنجیره ارزش شرکت ها فکر شب و روزتان شده است در مورد زنجیره پاره شده ارزش هایی که فقدان آن ها باعث دلسردی و نگرانی پرسنل گردیده است فکرکرده اید؟!  ارزش هایی که شاید برای بعضی از شما مسئولین محترم خنده آور باشد اما خود آن ها یا نوستالژی آن ها را کارکنان محترم پتروشیمی مصمم هستند که اجازه ندهند تبدیل به خاطره گردند، دیدید که پرسنل حتّی روی آرم شرکت نفت و این مشعل ارزشمند روی کارت های تردد شان غیرت دارند، روی منفک شدن پتروشیمی از وزارت نفت و الحاق به وزارت صنایع چه واکنشی نشان دادند، حتّی وعده های افزایش حقوق با اداره کاری شدن نیز نتوانست تعصب مقدّس آن ها به رسمی نفت بودن را متزلزل کند.

مسئولین محترم، همکاران عزیز قرارداد معین، موقت و پیمانکاری ما نیز انتظارات به حقی دارند که فراتر از قانون و توان شرکت ها نیست اما بر زمین مانده اند.

امید آن می رفت که ساختار صحیح و دقیق وزارت نفت که عمری به درازای اکتشاف نفت در ایران دارد الگوی سایر وزارتخانه ها قرار گیرد نه اینکه نفت و ساختار آن به این حال و روز بیفتد.

لذا در مقابل شما همکاران عزیز و غیرتمند خاضعانه سر تعظیم فرود آورده، حسب وظیفه، نظرات کارشناسی و دغدغه های شما به اطلاع و استحضار دلسوزان و مسئولین عالی کشور رسید و ان شاءالله با حضور منسجم شما بزرگواران در پیگیری مطالبات، تحقق خواسته ها در دسترس است.

باشد که صیانت از ساختار ریشه دار صنعت نفت زمینه دست اندازی آن هایی که حیات نا مبارک و زیست نامشروع خود را در بهم زدن ساختارهای مبتنی بر شایسته سالاری واقعی و  نه شعاری می دانند، کوتاه کنیم.

در پایان به خاطر اطاله کلام از حضورتان پوز ش طلبیده، از طرف تشکل فراگیر و کشوری جبهه ایران اسلامی و حامیان انقلاب اسلامی که مرتبط با قوی ترین و گسترده ترین فراکسیون مجلس شورای اسلامی (فراکسیون حامیان انقلاب اسلامی) است ، اعلام آمادگی نموده که پس از انتخابات پیش رو از همه ی ظرفیت های قانونی جهت پیگیری مطالبات بر حق شما فرزندان ارزشمند این مرزو بوم استفاده کرده و در بالاترین سطح به صیانت از ساختارها  بپردازیم و آن جا که بیم حضور عناصر ناسالم و فرصت طلب در رأس مجموعه ها باشد نیز متعهدانه و مستقیم آن را با شما صاحبان این صنعت در میان بگذاریم و قطعا رأی شما فرهیختگان به جناب آقای رئیسی در ۲۸ خرداد ماه نوید بخش اصلاح امور خواهد بود ان شاءالله.

برقرار و سلامت باشید.

برادر و همکار کوچک شما

احسان اسدی پور

عضو شورای اجرائی و رئیس کمیته پتروشیمی ستاد انتخابات

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت