پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 مرداد 1395 ساعت 22:05:: شناسه خبر: 5353

معاون حقوقی رئیس جمهور :

مهمترین دستاورد برجام افزایش رشد اقتصادی در کشور است

مهمترین دستاورد برجام افزایش رشد اقتصادی در کشور که دلیل آن امنیت سرمایه‌گذاری پس از برجام در ایران است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون حقوقی رئیس جمهور که به عنوان نماینده هیات دولت به گچساران رفته بود  با بیان اینکه پس از برجام در حال بستن قراداد‌های تجاری با کشورهای مختلفی هستیم، گفت: در چهار ماهه اول امسال توانستیم رشد اقتصادی کشور را به ۴/۷ درصد برسانیم.

به گزارش صدای جنوب از گچساران، جلسه شورای اداری با حضور حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور و مسئولان شورای اداری شهرستان گچساران برگزار شد.

معاون حقوقی رئیس جمهور در این جلسه با اشاره به دستاوردهای برجام برای کشور، اظهار داشت: مهمترین دستاورد برجام افزایش رشد اقتصادی در کشور که دلیل آن امنیت سرمایه‌گذاری پس از برجام در ایران است.

حجت الاسلام مجید انصاری با بیان اینکه پس از برجام در حال بستن قراداد‌های تجاری با کشورهای مختلفی هستیم، خاطرنشان کرد: در چهار ماهه اول امسال توانستیم رشد اقتصادی کشور را به ۴/۷ درصد برسانیم و این درحالی بود که در سال ۱۳۹۲ رصد اقتصادی کشور منفی ۶/۷ درصد بود.

وی به سند چشم‌انداز کشور در سال ۱۳۸۴ اشاره کرد و افزود: بر اساس این سند باید هر سال در کشور رشدی ۸ درصدی داشته باشیم اما از سال ۸۴ تا ۹۲ با وجود درآمد ۷۰۰ میلیارد دلاری دولت رشد منفی ۷ درصد را شاهد بودیم.

انصاری با اشاره به اینکه مشکل بیکاری و اشتغال جوانان، چالش همه مناطق ایران است، عنوان کرد: متاسفانه در استان کهگیلویه وبویراحمد معضل بیکاری بیشتر از بقیه مناطق کشور می‌باشد به طوری که میانگین کشوری بیکاری ۱۱ درصد اما نرخ بیکاری در این استان ۷/۱۷ درصد است.

معاون حقوقی رئیس جمهور به اهمیت حمایت از سرمایه‌گذاران اشاره کرد و گفت: دولت با بسترسازی برای فعالیت سرمایه گذاری بخش خصوصی مانند پرداخت تسهیلات و حمایت‌های دیگر سعی در ایجاد شغل‌های جدید و تحقق خواسته های مردم دارد.

وی به موفقیت های دولت در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: امسال با خرید بیش از ۹ میلیون تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان کشور در آستانه خودکفایی گندم قرار دارد.

انصاری با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت، تک نرخی شدن تورم، تحول در توسعه راه‌آهن، راه هوایی و زیر ساخت‌های جاده‌ای از دستاوردهای مهم دولت یازدهم است، تصریح کرد: بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی راکد در کشور شناسایی شده که تا پایان امسال به چرخه تولید باز می‌گردند.

وی به اختصاص بیش از ۹ هزار میلیارد اعتبار در سفر هیئت دولت به استان کهگیلویه وبویراحمد پرداخت و گفت: این اعتبار به صورت جداگانه از اعتبارات سالانه جاری استان کهگیلویه وبویراحمد است که در مدت دو سال به پروژه های عمرانی و اقتصادی این استان اختصاص داده می شود

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت