پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 مهر 1403 ساعت 19:07:: شناسه خبر: 151162

لغو مرخصی مدیران در پی هشدارهای بارشی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد

عیسی شهامت از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی خبر داد و گفت: طبق اعلام هواشناسی سامانه بارشی به طور ضعیفی سه‌شنبه و چهارشنبه وارد جو استان می‌شود.

صدای جنوب:

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرخصی و ماموریت‌های مدیران در پی هشدارهای هواشناسی لغو می شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، عیسی شهامت از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی خبر داد و گفت: طبق اعلام هواشناسی سامانه بارشی به طور ضعیفی سه‌شنبه و چهارشنبه وارد جو استان می‌شود.

سرپرست معاون عمرانی استانداری افزود: برای روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه نیز هواشناسی بارش باران پیش‌بینی کرده است.

وی با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بخش کشاورزی گفت: از روز سه‌شنبه تا اواخر جمعه دما بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش خواهد داشت که جهاد کشاورزی اطلاع‌رسانی را به کشاورزان و باغداران انجام دهد.

شهامت بیان کرد: با توجه به هشدار زرد و نارنجی هواشناسی مدیران عضو ستاد بحران پای کار باشند و تمام مرخصی‌ها و ماموریت‌ها لغو می‌شود و در این زمینه با حوزه بحران هماهنگی صورت گیرد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری افزود:طی سال‌های گذشته و امسال در مدیریت بحران موفق عمل کردیم و تلفات جانی نداشتیم که این اقدامات تداوم داشته باشد.

وی عنوان کرد: لیست پیمانکاران فعال استان در اختیار حوزه بحران باشد و ماشین‌آلات آنها در زمان بحران به کمک استان بیاید.

شهامت بر شناسایی نقاط حادثه‌خیر استان تاکید کرد و گفت: نباید در زمان بحران‌ها راه‌ها قطع و خود به یک معضل تبدیل شود.

در ادامه مدیرکل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد به پیش‌بینی‌های بلند مدت استان اشاره کرد و گفت: طبق آنچه که مرکز اقلیم و خشکسالی کشور اعلام کرده بارش‌های پاییزی در استان کمتر از نرمال است.

علی کرمی از افزایش ۱ تا ۱.۵ درجه‌ای دمای هوا استان در پاییز خبر داد و گفت: طبق داده‌ها زمانی که پدیده لانینو در اقیانوس آرام مستقر می‌شود بارش‌ها کاهش خواهد یافت، البته صحت پیش‌بینی‌ها بین ۵۰ تا ۶۰ درصد است.

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد افزود: در روزهای پنجشنبه و جمعه و همچنین روز شنبه بارش‌های خوبی پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: از امروز تا اواخر روز چهارشنبه تندباد لحظه‌ای را خواهیم داشت که می‌طلبد اقدامات در سازه‌های موقت و سالن‌های نیمه کاره انجام بگیرد.
کرمی عنوان کرد: سطح هشدار نارنجی برای کاهش دما بود که از روز سه‌شنبه تا اواخر وقت جمعه کاهش دما بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش دما را شاهد خواهیم بود که اقدامات لازم در حوزه مدیریت مصرف انرژی و بخش کشاورزی انحام شود.

ارسال نظر جدید

*

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت