پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 مرداد 1395 ساعت 08:05:: شناسه خبر: 5306

حسن روحانی رئیس جمهور در یاسوج:

به برجام خوشبینیم نه به آمریکا/ ما امروز به رشد اقتصادی ۴٫۴ درصد رسیده‌ایم

یاسوج می‌تواند در زمینه داروهای گیاهی یک تحول بزرگ در کشور ایجاد کند / ۲۲۳ میلیارد تومان از بودجه عمومی برای طرح‌های استان کهگیلویه و بویر احمد در نظر گرفته شده است/ خوشبینی به برجام به معنای خوشبینی به ابرقدرت‌ها نیست

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب:
۱۷۱۲۸۰_۲۵۸
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه روزی که دولت تشکیل شد رشد اقتصادی کشور ۶٫۸- درصد بود، گفت: ما امروز به رشد اقتصادی ۴٫۴ درصد رسیده‌ایم.
به گزارش  «صدای جنوب»، حسن روحانی صبح امروز   در جمع مردم یاسوج اظهار کرد: خوشحالم به شما مردم غیور یاسوج اعلام کنم که دیشب مرکز آمار اعلام کرد رشد اقتصادی ایران در سه ماهه اول سال ۴٫۴ درصد بوده   است.
وی ادامه داد: بار مسوولیت همه مسوولان و کارگزاران نظام در برابر شما مردمی که برای اسلام، وطن و کشورتان این همه فداکاری و ایثار کرده‌اید سخت‌تر و سنگین‌تر خواهد بود.
رییس جمهور با ابراز خوشحال از حضور جمع مردم  کهگیلویه و بویراحمد در روز ولادت امام رضا (ع)، گفت: ایلات و عشایر غیور این دیار هم در انقلاب اسلامی در کنار ملت ایران بودند و رشادت‌های جوانان این استان در کنار جزایر مجنون در دوران دفاع مقدس توانست افتخار بیافریند. امروز هم شما در خط مقدم ایستاده‌اید.
روحانی با تبریک سالروز ولادت امام هشتم افزود: همه مردم  از مذاهب و ادیان مختلف مجذوب اخلاق، علم، دانش، عصمت و طهارت آن امام بزرگوار بوده‌اند. امروز هم توقع از مردم ایران که مردمی رضوی، علوی و محمدی هستند این است که درس اخلاق، صفا و محبت را از ائمه بیاموزند و به آن عمل کنند.
رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه ۲۴ مرداد سالروز تشکیل دولت است، افزود: در کمترین زمان ممکن یعنی از روز ۱۲ مرداد روز تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری تا ۲۴ مرداد دولت یازدهم به همت مردم و با یاری نمایندگان مجلس و در کمترین زمان ممکن در تاریخ انقلاب اسلامی تشکیل شد.
روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مردم یاسوج با اشاره به اینکه اکنون شرایط برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه آمده است، اظهار کرد: ‌۸۲ تفاهم و قرارداد در زمینه صنعتی، به امضاء رسیده و اجرای ۲۹ قرارداد هم آغاز شده است که البته اجرای آنها ۶ ماه تا یک سال زمان می‌برد اما بعد از آن شرایط برای جذب نسل جوان آماده می‌شود.
وی تصریح کرد:‌ یاسوج می‌تواند در زمینه داروهای گیاهی یک تحول بزرگ در کشور ایجاد کند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مامور شده تا بتواند اشتغال لازم در این زمینه برای جوانان را ایجاد کند.
رئیس دولت تدبیر و امید خاطر نشان کرد:‌ دولت تاکنون ۴۰ هزار شغل مستقیم و ده‌ها هزار شغل غیر مستقیم در زمینه فناوری‌های نوین ایجاد کرده است. تحصیل کردگان دانشگاهی ما باید در زمینه علوم و فن آوری‌های جدید مثل بیوتکنولوژی و نانو تکنولوژی در سراسر ایران در این استان مشغول به کار شوند.
روحانی با بیان اینکه در این سفر ۲۲۳ میلیارد تومان از بودجه عمومی برای طرح‌های استان کهگیلویه و بویر احمد برای سال۹۵ و ۹۶ در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: ۴ پروژه در زمینه آبرسانی، با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان، ۶ طرح کشاورزی با اعتبار ۱۳۳ میلیارد تومان، ۴ طرح حمل و نقل با اعتبار ۳۰۶ میلیارد تومان و طرح‌هایی در زمینه عمران علمی و فناوری و بهداشت و درمان در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: دولت کمک می‌کند که سه صندوق برای حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ایجاد شود که کشاورزان بتواند از طریق این صندوق ها حمایت شود. ما همچنین تصمیم گرفته‌ایم برای کسانی که دنبال سرمایه گذاری در این استان هستند یارانه اختصاص دهیم. یعنی نیمی از سود تسهیلات سرمایه گذاران به مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان را دولت بر عهده می‌گیرد تا بنگاه‌های صنعتی فعال شود.
رئیس دولت تدبیر و امید  با اشاره به این که غیر از بودجه دولتی، بانک‌ها تعهد کردند که ۶۴۶ میلیارد تومان و  ۹۵۵ میلیون یورو برای ۵۷ طرح در این این استان اختصاص دهند، افزود:‌ وزارت نفت تعهد کرده که در سال ۹۵ به ۱۶۰ روستا و در سال ۹۶ به ۲۴۵ روستا گاز رسانی کند تا ۸۱ درصد جمعیت استان زیر پوشش گاز قرار بگیرد.
وی با بیان این که  برای حوزه‌ی بهداشت و درمان ۹۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد:‌ دولت یازدهم تاکنون بیش از ۹۰۰ پروژه متوسط، کوچک و بزرگ در سطح استان انجام اده است.
وی گفت: برجام را اجرا و پیاده کردیم و در برابر ۶ قدرت دنیا ۳۰ ماه ایستادگی کردیم و دلاورانه دیپلمات‌های شما برای سرزمین ایران افتخار آفریدند.
روحانی بیان کرد: درست است که اسرائیل از پیروزی ما در برجام ناراحت است، و درست است که کشورهای جنوبی ایران با کودک‌صفتی خود از پیروزی ملت ایران در برجام نگران و ناراحت است، اما ملت ما با ایستادگی، اتحاد و رهنمودهای رهبر توانست پیروزی بزرگ سیاسی و تاریخی را به وجود آورد و زنجیره تحریم را باز کند که باز شدن تحریم برای رشد اقتصادی بود و اجرای برجام به این دلیل بود که دیوارهای تحریم برداشته شود تا ملت ایران، دانشمندان، اندیشمندان برای کشور ما رونق اقتصادی ایجاد کنند.
رئیس‌جمهور گفت: خوشبینی به برجام به معنای خوشبینی به ابرقدرت‌ها نیست و ما به برجام خوشبین و به آمریکا بدبین هستیم.
رئیس‌جمهور ادامه داد: ممکن است عده قلیلی از اینکه تحریم‌ها برداشته شده باشد خوشایند نباشند اما ملت ایران شاد و مسرور است.
منبع: انتخاب

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت