پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 تیر 1400 ساعت 13:04:: شناسه خبر: 102568

اشتغالزایی یک هزار و ۱۰۰ نفر با کشت گیاهان دارویی در لنده

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی لنده گفت: ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای کشت گیاهان دارویی در ۱۵۰ هکتار به متقاضیان این شهرستان پرداخت شد.

صدای جنوب:

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی لنده گفت: ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای کشت گیاهان دارویی در ۱۵۰ هکتار به متقاضیان این شهرستان پرداخت شد.

مراد مرادی پور اظهارداشت: این میزان تسهیلات در قالب قرض الحسنه به ۸۵ کشاورزی مناطق روستای و شهری لنده پرداخت شده است.
وی ارقام کشت شده در این طرح را شامل زیره، موسیر، کینوا، آویشن، نعناع و به لیمو ذکر کرد و گفت: سازگاری و انطباق خاک منطقه با کشت گیاهان دارویی  سطح درآمدزایی مردم از اجرای این طرح را افزایش داد.
مرادی پور تصریح کرد: با اجرای این طرح برای یکصد نفر بصورت مستقیم و یکهزار نفر بصورت غیرمستقیم شغل ایجاد شد.
وی تصریح کرد:  محصولات گیاهان دارویی به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری و در بازارهای کشور و خارج از کشور به فروش می رسد.
مرادی پور تصریح کرد: محورهای فعالیت بنیاد در چندین بخش هدفگذاری شده و توسعه زیرساخت‌ها در کنار سایر موارد به جد دنبال می شود.
در شهریور ۹۷ با حضور محمد سعیدی‌کیا، رئیس سازمان بنیاد مستضعفان کشور در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان لنده به عنوان دومین منطقه پایلوت محرومیت زدایی توسط بنیاد مستضعفان کشور انتخاب شد.
بر اساس تفاهم نامه منعقد شده طرح‌های محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در شهرستان لنده در ۱۲۷ شاخص در حال اجراست.
شهرستان کوهپایه ای، گرمسیری و قدیمی لنده به مرکزیت شهر لنده از شهرستان های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد دارای جمعیتی افزون بر ۲۳ هزار نفر در فاصله حدود ۲۷۰ کیلومتری یاسوج مرکز این استان واقع شده است.
شهرستان لنده با پنج هزارو ۵۶۰ خانوار، ۱۰۶ روستا و ۴۱ درصد جمعیت روستایی و ۵۹ درصد جمعیت شهری یکی از شهرستان های محروم کشور به شمار می رود.ایرنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت