پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 اسفند 1394 ساعت 14:12:: شناسه خبر: 103

لاوروف: سازمان ملل نباید مقابل خواسته‌های ترکیه سرتعظیم فرود آورد/نیروهای ترکیه در خاک سوریه هستند

وزیر خارجه روسیه با اشاره به مخالفت ترکیه با حضور کردهای سوریه در مذاکرات صلح «ژنو» تصریح کرد که سازمان ملل نباید در مقابل خواسته‌های ترکیه سرتعظیم فرود آورد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که مسکو از سازمان ملل می‌خواهد که کردهای سوریه را به مذاکرات صلح «ژنو» دعوت کند و تسلیم خواسته‌های ترکیه نشود.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «رن» تصریح کرد: «موضوع ما همچون موضع کشورهای دیگر به غیر از ترکیه است. ما شدیداً اصرار داریم که سازمان ملل در مقابل اولتیماتوم‌های ترکیه تسلیم نشود و از کردها برای پیوستن به میز مذاکرات از ابتدای این گفت‌وگوها دعوت به عمل آورد».

لاوروف تأکید کرد که اگر کردها از مذاکرات درباره آینده سوریه حذف شوند، «به سادگی حمایت از جامعه بین‌الملل را کنار می‌گذارند».

وی در ادامه افزود که اگر هدف پایبندی به حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی سوریه باشد، کردها باید بخشی از فرایند مذاکرات باشند.

لاوروف در اینباره گفت: « ترکیه خیلی‌ قبل مدعی شده است که هرگز به کردها اجازه نمی‌دهند در شمال سوریه پایگاه داشته باشند، حتی علیرغم این حقیقت که کردها با داعش مقابله می‌کنند و تحت حمایت ما و آمریکا هستند، ترکیه مدعی است که ..مهم است که کردها هرگز در قلمرو سوریه مجدداً متحد نشوند».

وزیر خارجه روسیه همچنین تصریح کرد که شواهدی موجود است که نشان می‌دهد نیروهای نظامی ترکیه در خاک سوریه حضور دارند.

لاوروف تأکید کرد که روسیه و ایران تنها کشورهایی هستند که به درخواست دولت دمشق در سوریه عملیات انجام می‌دهند و این در حالی است که باقی کشورها از جمله آنهایی که در ائتلاف تحت رهبری آمریکا هستند، بدون اجازه دولت سوریه یا سازمان ملل در حال عملیات در سوریه می‌باشند.

وی در اینباره گفت: «وقتی ما با ائتلاف تحت رهبری آمریکا از طریق واشنگتن ارتباط گرفتیم و توافق کردیم که برای جلوگیری از وقوع سوانح در آسمان (سوریه) و همچنین هماهنگی موضوعات مربوط به حفظ آتش‌بس و ارائه کمک‌های انساندوستانه با یکدیگر همکاری کنیم. دولت سوریه این فرمول را پذیرفت و فکر می‌کند که اگر مشارکت روسیه وجود داشته باشد، حاکمیت سوریه نقض نمی‌شود».

وزیر خارجه روسیه همچنین به پناهجویانی که به سمت کشورهای اروپایی روانه شدند گفت، که اطلاعاتی مبنی بر آنکه ملیت تمامی پناهجویانی که وارد اروپا می‌شوند، سوری است، در واقع تحریف حقیقت و تلاش برای کنترل افکار عمومی است.

لاوروف تأکید کرد: «در حال حاضر، آنها می‌گویند که مشارکت ما در مبارزه با تروریسم در سوریه تقریباً دلیل اصلی پشت پرده بحران پناهجویان است و این در حالی است که این مسئله خیلی پیشتر و زمانی آغاز شد که خودشان لیبی را بمباران کردند و آن را به مسیری برای قاچاق مهاجران غیرقانونی از نیمی از آفریقا، عراق، افغانستان تبدیل کردند و همچنین پناهجویان پاکستانی نیز وجود دارند. آنها تمایل دارند این قضیه را طوری جلوه دهند که گویی تمامی این پناهجویان در اروپا، سوری هستند. این تحریف حقیقت و فریب افکار عمومی است».

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت