پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 مرداد 1400 ساعت 14:05:: شناسه خبر: 103109

کشف ۱۳۱ دستگاه ماینر غیرمجاز در یاسوج

۱۳۱ دستگاه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال (ماینر) به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در یک منزل مسکونی در یاسوج کشف شد.

به گزارش  صدای جنوب ، فرمانده انتظامی این استان گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان پس از اطلاع از وجود تعدادی دستگاه بیت کوین غیرمجاز در شهر یاسوج موضوع را در دستور کار قرار دادند.

سردار کیقباد مصطفایی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی منزل مسکونی که محل نگهداری و استفاده دستگاه‌های بیت کوین غیرمجاز بود را شناسایی کردند.
وی اضافه کرد: ماموران در بازرسی از این خانه ۱۳۱ دستگاه ماینر غیرمجاز، ۷۷ دستگاه پاور و ۳۰۷ عدد کارت گرافیک به ارزش ۶۰ میلیارد ریال کشف و ضبط کردند.

سرهنگ مصطفایی گفت: یک نفر در این رابطه دستگیر و به دستگاه قضایی تحویل شد.
وی عنوان کرد: با توجه به فصل گرما و نیاز مبرم به نیروی برق، مبارزه با استفاده کنندگان غیرمجاز دستگاه های تولید رمز ارز در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

در گذشته پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه های خانگی تولید می شد اما در سال های اخیر دستگاه های مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده است که واردات و استفاده از آنها در ایران غیر مجاز است.

افزون بر ۲۶۲ هزار اشتراک برق در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که حدود ۵۰ درصد از آنها در شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد سکونت دارند.

کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارای ۹ شهرستان بوده که ۶ شهرستان آن در منطقه گرمسیری و سه شهرستان در منطقه سردسیری واقع شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت