پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 مرداد 1400 ساعت 22:05:: شناسه خبر: 103306

اقدامات ماندگار وآینده امیدوارکننده در حوزه توسعه صنعتی استان؛تفاهم نامه محرومیت زدایی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صنعت منعقد شد/پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پتروشیمی گچساران/ اشتغال زایی ۴ هزار نفری پتروشیمی های دهدشت ، گچساران و صنایع پلیمر گچساران /تصویب اعتبار ۵۴۰ میلیارد ریالی برای جاده فسفات قیام لنده/ بهره برداری از صنایع پتروشیمی های استان از پایان سال جاری تا پایان ۱۴۰۲ / کلنگ زنی طرح های پتروشیمی جدید در استان/ دو طرح بزرگ صنعتی در حوزه گیاهان دارویی و بهداشتی وارد مدار تولید می شود/ خودکفا شدن استان در تولید سیمان، آجرسفال / استفاده از ظرفیت های سازمان توسعه تجارت برای واحد های صادراتی جدید التاسیس برای اولین بار در استان/ تامین اعتبار یکصد میلیارد تومانی از سوی وزارت صمت در خصوص ایجاد زیر ساخت های معادن استان

  استاندار کهگیلویه و بویراحمد از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین استانداری کهگیلویه و بویراحمد و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رفع محرومیت های استان در حوزه صنعت خبر داد. حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد با علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار کرد. به گزارش صدای جنوب؛استاندار در این دیدار […]

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین استانداری کهگیلویه و بویراحمد و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رفع محرومیت های استان در حوزه صنعت خبر داد.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد با علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار کرد.

به گزارش صدای جنوب؛استاندار در این دیدار آخرین گزارش از اقدامات انجام شده در بخش صنعت و معدن در دولت تدبیر و امید را ارائه کرد و همچنین در خصوص حل مشکلات چندین طرح بزرگ صنعتی با وزیر صنعت و معدن و تجارت به گفتگو پرداخت.

کلانتری در این دیدار به طرح های مهم بزرگ صنعتی که عملیات اجرایی آنها در زمان دولت های گذشته آغاز شده بود و بیش از یک دهه پیشرفت موردانتظاررا نداشتند اشاره کرد و گفت: طرح های عظیم پتروشیمی گچساران و دهدشت در دهه ۸۰ عملیات اجرایی آن ها شروع شده بود ولی به دلیل عدم تزریق منابع مالی مناسب پیشرفت پیش بینی شده محقق نشده بود که خوشبختانه باحمایت دولت بویژه در طی چند سال اخیر با تزریق منابع مالی مناسب شاهد شتاب در پیشرفت این پروژه ها هستیم به نحوی که هم اکنون در اجرای عملیات در طرح های مورد نظر با ترافیک پیمانکاران در بخش های مختلف رو به رو هستیم.

نماینده عالی دولت در استان، افزود: به طوری که پتروشیمی گچساران با تزریق منابع مالی ۱۸ هزار میلیارد ریالی و منابع ارزی ۴۴۰ میلیون یورویی از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی برخوردار میباشد.

وی، اظهار داشت: همین حجم عملیات موجب ایجاد اشتغال ۲ هزار و ۷۰۰ نفری در این پروژه مهم شده است و تا پایان سال جاری وارد مدار تولید می شود.

کلانتری، بیان کرد: پتروشیمی دهدشت بعد از سال ها توقف در طی این ۲ سال شتاب خوبی گرفته است به نحوی که هم اکنون حدود ۷۰۰ نفر در این پروژه مشغول به کار هستند.

مقام ارشد اجرایی استان، گفت: صنایع پلیمر گچساران با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن در کنار پتروشیمی گچساران که از سال ۱۳۹۵ موفق به کسب جواز تاسیس شد به صورت عملی از مهرماه ۱۳۹۹ عملیات اجرایی آن آغاز شد و خوشبختانه در این پروژه نزدیک به ۷۰۰ نفر در شرایط فعلی مشغول به کار هستند و امید می رود این پروژه تا پایان ۱۴۰۲ وارد مدار تولید شود.

کلانتری، عنوان کرد: علی رغم تحریم های ظالمانه و کمبود شدید نقدینگی این پروژه ها با حمایت وزارتخانه های نفت وصنعت، معدن و تجارت تامین منابع شدند.

استاندار، بیان کرد: بخش عظیمی از اشتغال استان بر دوش این پتروشیمی ها قرار دارد به طوری که هم اکنون نزدیک به ۴ هزار نفر در این طرح ها مشغول به کار هستند و باتوجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی بسیاری از مراکز گردشگری و تفریحی و به تبع آن بیکاری بخشی از جوانان، اشتغال جوانان در این پروژه ها موجب شده ضمن جلوگیری از افزایش نرخ بیکاری شاهد کاهش نرخ بیکاری نسبت به سال های گذشته باشیم.البته ایجاداشتغال برای جوانان جویای کارکماکان نیاز به سرمایه گذاری بیشترمیباشدوحمایت ازکارآفرینان ،استارتاپ ها و واحدهایی که باایده های علمی درپارک علم وفن آوری باانگیزه وحرکت جهشی فعال هستند ضرروریست.

کلانتری، بیان کرد: علاوه بر طرح های پتروشیمی ذکر شده، طرح های جدید پتروشیمی در استان مجوزهای لازم را اخذنموده که در فرصت مناسب عملیات اجرایی را شروع خواهند کرد.

استاندار، گفت: علاوه بر ظرفیت و پتانسیل های نفت و گاز در استان، کهگیلویه و بویراحمد در ۲ سال اخیر روی سایر ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه از جمله معادن و گیاهان دارویی برنامه ریزی و هدفگذاری لازم را انجام داده است.

وی از مسئولان بخش های مختلف وزارت صمت از جمله معاون طرح و برنامه و مسئولان سازمان های ایمیدرو و ایدرو و سازمان توسعه تجارت قدردانی کرد.

کلانتری، گفت: علاوه بر اینکه این زیرساخت ها موجب تشویق سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در حوزه معادن استان می شود بخشی از مشکلات مردم آن منطقه نیز به واسطه این زیرساخت ها حل خواهد شد.

استاندار، افزود: با تصویب اعتبار ۵۴۰ میلیارد ریالی برای جاده فسفات قیام لنده ضمن اینکه دسترسی به معدن فسفات آن منطقه فراهم خواهد شد از طرفی ایجاد این جاده موجب می شود که شهرستان لنده به جاده سراسری پاتاوه _دهدشت وصل شود و ایمیدرو در این راستا با یک تیر دو نشان را مورد هدف قرار داده است.
وی در همین راستا مجددا از سازمان ایمیدرو بخاطر ایجاد کارخانه آهک هیدراته چرام و تخصیص یکصد میلیارد تومان اعتبار به زیر ساخت های معادن استان در طی این دو سال تقدیر و تشکر نمودند.

کلانتری، اظهار داشت: در حوزه گیاهان دارویی و بهداشتی دو طرح بزرگ صنعتی در گچساران و بویراحمد در مجموع با حجم سرمایه گذاری قریب به یک هزار میلیارد ریال به زودی وارد مدار خواهند شد هرچند که طرح صنعتی واقع در بویراحمد تولید آزمایشی خود را آغاز و بخشی از محصولات را وارد بازار کرده است.

وی، افزود: فاز دوم این واحد صنعتی به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

کلانتری در این دیدار از وزیر صمت به خاطر صدور دومین مجوز طرح فولاد و تولید قیر ۷۰ /۶۰ به استان و همچنین تسهیلات به واحد های صادراتی جدید التاسیس که برای اولین بار در استان انجام‌گرفت قدردانی کرد.

وی، بیان کرد: همانگونه که استان ما در تامین تولید سیمان و آجرسفال خودکفا شده است امید است در آینده نزدیک در تولید سایر محصولات فولادی از جمله میلگرد، نبشی و… نیز خودکفا شود.

کلانتری، گفت: در طول سال گذشته به دلیل عدم تولید سیمان توسط بعضی از کارخانجات سیمان در کشور در یک بازه زمانی و یا در شرایط فعلی به دلیل قطعی برق کارخانجات سیمان کشور ، استان کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی بود که موضوع سیمان را مدیریت نموده و اجازه ندادیم پروژه های مهم عمرانی، اقتصادی و مسکن محرومین ومناطق زلزله زده بامشگل جدی مواجه شوند
استاندار در این دیدار همچنین به اهمیت حل مشکلات مالی طرح بیواتانول باشت و سایت نمایشگاه دائمی استان نیز اشاره کرد.

علیرضا رزم حسینی وزیر صمت نیز در این دیدار و در این خصوص دستورات لازم را صادر کرد.

وی از استاندار به خاطر این اقدامات مهم آنهم دراین شرایط که در تولید و ایجاد اشتغال در منطقه بسیار تاثیرگذار است قدردانی کرد.

رزم حسینی، گفت: بحث محرومیت زدایی استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صنعت در دستور کار این وزارتخانه است و باتوجه به این سند وظیفه هر دولتی است که براساس این سند و تفاهم نامه برنامه ها را پیگیری کنند و امید است در آینده این عزم و اراده باانرژی بیشتر همچنان ادامه داشته باشد.

گفتنی است در طی این ۲ سال نشست های متفاوتی بین وزیر صمت، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مجمع نمایندگان استان در سطوح عالی تشکیل و به تبع آن نشست های متعددی با مسئولیت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با معاونین وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت جهت عملیاتی نمودن طرح ها و حل و فصل مشکلات فنی پروژه ها تشکیل و در راستای همین دیدار مقرر شد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری پیگیری مسائل در بخش های مختلف وزارتی باشد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت