پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 دی 1395 ساعت 14:10:: شناسه خبر: 10376

درسی که سید موسی خادمی به مدیران و مردم داد

در حالی که همگان در انتظار افتتاح این طرح توسط استاندار یا دیگر مسئولان اجرایی بودند اما خادمی به رسم ادب و تواضع که همواره در وجود وی موج می‌زند، قیچی را به دست این ۲ دانش آموز از پایه‌های اول دبستان و هفتم دوره متوسطه می‌دهد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

احترام مردم و تکریم آنها درس همیشگی مردمی ترین استاندارکهگیلویه وبویراحمدست.

آنگاه که در گرامی داشت روز مادر تصویر خود با مادر بیمارش را در صفحه اینستاگرامش قرار می دهد و چه زمانی که کیلومترها پیاده روی می کند تا به ماموران حفاظت محیط زیست دلگرمی دهد ویا زمانی که در مجموع استانداری  با ارباب رجوع روبرو می شود وشخصا پیگیر مشکل آن شخص می گردد همه نشان از مردمی بودن سیدموسی خادمی دارد.

با این همه ،حرکت استاندار کهگیلویه و بویراحمد در روستایی سیوکی جلیل بویراحمد می تواند درسی برای همه مدیران وحتی مردم عادی باشد.

مدیران از آن سو که به مردم حتی کودکان اهمیت  و میدان بدهند و مردم عادی از آن سو که فرزندان خود را بزرگ شمارند و به آنها شخصیت دهند.

خبرگزاری ایرنا نوشت:

امیررضا و ابوالفضل، دانش آموزان پایه اول ابتدایی و هفتم در روستای سیوکی جلیل شهرستان بو یراحمد هرگز تصور نمی کردند که در آیین رسمی افتتاحیه، قیچی به دست گیرند و به جای استاندار، معاونان و همه مسئولان اجرایی کهگیلویه وبویراحمد روبان قطع کنند.

به گزارش ایرنا، اجرای طرح هادی روستای سیوکی با حدود ۶۰ هزار مترمربع بهسازی و آسفالت معابر از جمله برنامه‌های سفر کاروان تدبیر و امید به کهگیلویه وبویراحمد در منطقه سپیدار بویراحمد بود.
آیین افتتاحیه طرح هادی روستای سیوکی روز گذشته چهارم دی ماه برگزار شد.
سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آیین در نهایت تواضع، دانش آموزانی را که در کنار مادران خود مقابل جایگاه نظاره گر افتتاح این طرح بودند، صدا زد و از آنها خواست در کنار وی و سایر مسئولان اجرایی استان حضور یابند.
روستای سیوکی با جمعیتی افزون بر یکهزار نفر از توابع دهستان سپیدار بویراحمد و در حدود ۳۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد پیش از افتتاح این طرح توسط این ۲ دانش آموز، از آنها درباره وضعیت آموزشی و امکانات و تجهیزات آموزشی این منطقه سئوال کرد.
در حالی که همگان در انتظار افتتاح این طرح توسط استاندار یا دیگر مسئولان اجرایی بودند اما خادمی به رسم ادب و تواضع که همواره در وجود وی موج می‌زند، قیچی را به دست این ۲ دانش آموز از پایه‌های اول دبستان و هفتم دوره متوسطه می‌دهد.
هنگام افتتاح این طرح توسط امیررضا و ابوالفضل، سایر دانش آموزان به همراه زنان و دختران روستا شادی کنان از این اقدام قابل تحسین مجموعه مدیریتی استان کهگیلویه وبویراحمد استقبال کردند.
این حرکت تحسین برانگیز و قابل تقدیر سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به حدی برای اهالی روستا و دانش آموزان این دیار خوشایند و البته غیر منتظره بود که به خوبی پیامد مثبت آن را می‌توان از رفتار و ذوق و شوقشان و از استقبال بی نظیر مردم مشاهده کرد.
فرماندار بویراحمد با تقدیر از ابتکار استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که هدف اساسی دولت تدبیر و امید، جلب رضایت مردم به ویژه در مناطق روستایی و عشایری این استان است.
محمدکاظم نظری اظهار داشت: امروز وقتی می‌بینیم لبخند رضایت برلب مردم و ساکنان این روستا حاکم شده و مردم نیز قدرشناسی خود را از مسئولان خود ابراز می‌دارند، خدمتگزاران آنها در دولت تدبیر و امید نیز به آن افتخار می‌کنند.
استاندار به همراه سایر مسئولان و مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد پس از آن در جمع مردم این روستا حاضر و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت.
وی در جمع مردم این روستا گفت که اهتمام ویژه دولت یازدهم توسعه و عمران در روستاها متناسب با ظرفیت‌ها و استعدادهای هر منطقه است.
خادمی اظهار داشت: یکی از شاخص‌های مهم در امر توسعه روستاها مشارکت و همراهی مردم در اجرای طرح‌های توسعه‌ای است.
وی روستاها را کانون اصلی تولید و اشتغال پایدار در بخش‌های مختلف کشاورزی، دامداری، شیلات، باغداری، صنایع دستی و کارگاه‌های کوچک تولیدی دانست.
وی با بیان اینکه باز کردن گره کور اشتغال و کاهش معضل بیکاری را باید در تقویت و توسعه پایدار روستاها جستجو کرد، افزود: بسیاری از روستاهای این استان دارای قابلیت های ویژه ای برای سرمایه گذاری است.
استاندار کهگیلویه و بویر احمد تصریح کرد که دولت در این راستا و برای اجرای طرح های مشارکتی و تعاونی ها در روستاها نیز تسهیلات ویژه ای در نظرگرفته است.
خادمی افزود: طرح مشارکتی درقالب تعاونی با ۲۵خانوار به بالا یکی از طرح های مهم مشارکتی در روستاهاست که دولت تا سه برابر سهم آورده از سوی تعاونی تسهیلات با بهره کمتر از چهار درصد پرداخت خواهد کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از مسئولان و مدیران مختلف دستگاه های اجرایی استان و در قالب کاروان تدبیر و امید از روستاهای دهستان سپیدار شهرستان بویراحمد بازدید کرد.
دهستان سپیدار با جمعیتی افزون بر ۹ هزار نفر در حدود ۳۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد مجموع اعتبارات عمرانی سال جاری در حوزه دهستان سپیدار شهرستان بویراحمد را ۳۲میلیارد ریال دانست و ابراز امیدواری کرد که می تواند بخشی از مشکلات این دهستان را برطرف کند.
استاندار کهگیلویه و بویر احمد به مردم این منطقه قول داد که به زودی دهستان سپیدار به بخش تبدیل شود.
خادمی ادامه داد: طرح این موضوع برای تبدیل به بخش به حوزه تقسیمات کشوری وزارت کشور ارسال شده است.
سپیدار در قالب ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار دارای سه بخش جلیل، بابکان و سیوکی است.
دهستان سپیدار در ۳۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت