پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 مرداد 1400 ساعت 21:05:: شناسه خبر: 104396

ایجاد باغ گیاهان دارویی در ۱۲ هزار مترمربع

باغ گیاهان دارویی در ۱۲ هزار متر مربع از اراضی کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می شود.

به  گزارش صدای جنوب  مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان از ایجاد باغ گیاهان دارویی در ۱۲ هزار متر مربع خبر داد و گفت: در این باغ گیاهان نادر و در معرض انقراض احیاء می‌شوند.
فاطمه اسدی گذر از آموزش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای را  منجر به اشتغال و رفع بیکاری دانست و گفت: علی‌رغم بیماری کرونا کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای به صورت مجازی و تئوری در حال برگزاری است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد حوزه گیاهان دارویی را یکی از ظرفیت‌های ایجاد اشتغال دانست و افزود: زیرساخت‌های باغ گیاهان دارویی در ۱۲ هزار مترمربع ایجاد شده و تمامی گیاهان نادر در معرض انقراض در این باغ احیاء و مراحل برداشت و فرآوری به افراد آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه استان پتانسیل بالایی در حوزه گیاهان دارویی دارد و اگر در این حوزه کار شود نرخ بیکاری کاهش می‌یابد، گفت: بیش از ۶۰ درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای منجر به ایجاد اشتغال شده است.

وی از راه‌اندازی کارگاه ریسندگی پشم در استان خبر داد و گفت: فنی‌ و حرفه‌ای آموزش زیادی در زندان داشته که بیشتر این  آموزش‌ها منجر به اشتغال شده است چرا که در تمام طول سال آموزش داریم.

این مسئول از آموزش سربازان پادگان‌ها خبر داد و گفت: فنی و حرفه‌ای آموزش‌های خود را حتی به کمپ‌های ترک اعتیاد  و مراکز مشاوره بانوان برده و انتظار می‌رود اقدامات فنی و حرفه‌ای در راستای ایجاد اشتغال پایدار منعکس شود.

وی از امضاء تفاهم‌نامه با اصناف خبر داد و گفت: در جهت برگزاری کارهای تخصصی تفاهم‌نامه‌ای با اصناف منعقد شد، ضمن اینکه به سمت انجام کار پژوهشی و تعریف نشان استاندارد حرکت می‌کنیم.

اسدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بانوان گفت: فردی که از فنی و حرفه‌ای مجوز می‌گیرد و مهارتی می‌آموزد در اولویت ایجاد اشتغال است چرا که اهمیت مهارت بسیار با ارزش است اما می بینم در استخدام‌های بخش خصوصی مدرک مهارتی و تخصص از شخص جویای کار درخواست نمی‌شود که امیدواریم این رویه اصلاح شود.

اسدی با بیان اینکه مردم و کسانی که به دنبال حرفه‌آموزی هستند به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سوق داده شوند، گفت: عدم پیش‌بینی امکانات برای مربیان فنی و حرفه‌ای بیشترین معضل ما برای رفتن به مناطق محروم است که از سایر دستگاه‌ها می‌خواهیم به ما کمک کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۹۹ درصد کارآموزان فنی و حرفه‌ای فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، خاطرنشان کرد: شاهد عدم همکاری با فنی و حرفه‌ای در برخی دستگاه‌ها و حتی واحدهای اقتصادی هستیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت