پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 شهریور 1400 ساعت 23:06:: شناسه خبر: 105740

حاجی‌زاده: پروژه ۴ خطه کردن کمربندی یاسوج فعال است/بهره برداری از ساماندهی ورودهای شهر یاسوج/فعال شدن پروژه آبرسانی به حومه غربی دهدشت/سد چمشیر آبگیری می شود/آخرین وضعیت پروژه‌های تنگ سرخ و جاده پاتاوه – دهدشت از زبان معاون عمرانی استاندار

پروژه‌های آب و راه اولویت اول ما بوده که پروژه‌های این دو حوزه از پروژه‌های مهم استانی است و اعتبارات خوبی هم به آنها تخصیص داده شده است.

به گزارش  صدای جنوب . از یاسوج، صبح امروز (چهارشنبه ۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۰) نشست شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان در سالن جلسات ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که در این نشست کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص پروژه‌های عمرانی گزارشی ارائه داد و اظهار داشت: ۶۴۹ میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی استان اختصاص داده شد.

وی در ادامه افزود: بر اساس تاکیدات استاندار محترم، پروژه‌های آب و راه اولویت اول ما بوده که پروژه‌های این دو حوزه از پروژه‌های مهم استانی است و اعتبارات خوبی هم به آنها تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه «نقاط حادثه خیزی در استان وجود دارد که تلفات بالایی را به خود اختصاص داده‌اند» گفت: کمربندی یاسوج ۱۱ و نیم درصد تلفات انسانی را در این کمربندی داریم، اعتبارات خوبی از سازمان برنامه ریزی کشور برای آن بصورت نقدینگی گرفتیم که کاملاً این پروژه فعال است.

وی گفت: پروژه محور تونل گل زردون در جاده یاسوج به بابامیدان نیز از محورهای حادثه خیز بوده که از محل راه و سازمان برنامه ریزی کشور اعتبارات خوبی به آن اختصاص یافته است.

حاجی زاده اظهار کرد: برای ورودی‌های شهر دهدشت بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است. جاده پاتاوه-دهدشت را داریم که معارضاتی دارد که پیشرفت فیزیکی آن در این مدت خیلی خوب بوده است.

حاجی زاده بیان کرد: یکی از نقاط مرگبار محور دیشموک به تنگ چویل که نقطه اتصال منطقه دیشموک و قلعه رئیسی به خوزستان بود که در بازدیدی که با حضور آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه از آن داشتیم، ۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات نفت و ملی برای آن تخصیص یافت.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بخش راه و شهرسازی پروژه تنگ مهریان ۲۲ میبلیارد تومان از اعتبارات یاسوج برای گذاشته شده است و فعالیت دارد، پل سوم یاسوج چندین سال خوابیده بود که اعتباراتی به آن تخصیص داده شده و عملیات احداث آن مجدداً شروع شد، همچنین به پل چهارم نیز امسال ۱۰ میلیارد تومان تخصیص یافت.

وی بیان کرد: در بحث زیباسازی شهر، ورودی‌های شهر محور سرآبتاوه از ۲۰ سال گذشته کلنگ زنی و طرح نوشته شده ولی عملیاتی نشد، که با همکاری دستگاه‌های اجرایی در حال حاضر توانستیم این محور را مورد بهره برداری قرار دهیم.

وی در خصوص ورودی‌های شهر یاسوج گفت: ۴ کیلومتری که در سمت زندان است قسمتی از آن انجام شده، و مابقی تا چند روز آینده دوباره شروع به کار خواهد کرد.

حاجی زاده گفت: در زلزله سی سخت، در خصوص آمادگی و مدیریت بحران، اقدامی بسیار خوب صورت گرفت و قابل مقایسه با آمادگی‌های مدیریت بحران در زلزله‌های نقاط دیگر کشور نبود که به زعم کارشناسان حوزه عمران و شهرسازی اقدامات شهر سی‌سخت مورد قبول ارزیابی شده است.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از پروژه‌هایی که بسیار مبارک بوده، پروژه ملی پاتاوه دهدشت است که شرکت زیرساخت گفته است بالغ بر ۴۰ درصد از کار در ماه‌های اخیر صورت گرفته و مرتب بازدید و پیگیری شده است.

وی افزود:در روزهایی که کشور مشکل سیمان داشت ما در این پروژه فعال بودیم و پروژه نخوابید و در حال حاضر این پروژه در حال آماده شدن برای افتتاح است.

وی در خصوص پروژه‌های آب گفت: در آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد و آب منطقه‌ای پروژه راکد نداریم، پروژه‌ها فعال هستند، در خصوص سد تنگ سرخ که در سال ۹۰ کلنگ زنی شد ولی تا ۱ سال و نیم اخیر که استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیگیری کردند، ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و دو کمیته برای احقاق حقوق مردم و جابجایی روستاها به ریاست دو مدیرکل تشکیل داده‌ایم.

حاجی زاده بیان کرد : پروژه حومه غربی دهدشت که سه سال غیرفعال و راکد بود فعال شده است، سد چمشیر امسال آب گیری خواهد شد و پروژه آبرسانی امام زاده جعفر فاز اول تمام شده و فاز دوم در مرحله اجرا است و پروژه دشت مور گچساران نیز انشالله عملیاتی خواهد شد.

 

 

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت