پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 شهریور 1400 ساعت 21:06:: شناسه خبر: 105957

نقش آفرینی تعاونی ها در مهاجرت معکوس به روستاها

سرپرست تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت:تعاونی ها در زمینه تولید بویژه در صنایع دستی ، دست آوردهای مطلوبی برای جامعه دارند اما نیازمند حمایت جدی مسؤلان در زمینه ایجاد بازارچه های محلی برای فروش محصولات هستند.

به گزارش  صدای جنوب  به نقل از  روابط عمومی تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد/ در سومین روز از هفته تعاون طرح تعاونی ایثارگران همیاران روستا ویرا  به نمایندگی از دو طرح تعاونی دیگر درمنطقه سادات محمودی شهرستان دنا با حضور مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد،رئیس سازمان بسیج کارگری ،امام جمعه شهرپاتاوه  و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح و به بهره برداری رسید. میزان سرمه یه گذاری واعتبار این سه طرح تعاونی بالغ بر ۱۲۰میلیارد ریال  عنوان شد .

این تعاونی با مشارکت موسسه توسعه کسب و کار رویش  وابسته به سازمان اقتصادی کوثر بصورت همیاری با عضویت ۲۰ نفر به منظور توسعه کارآفرینی و حمایت از مشاغل خانگی  در روستا تشکیل  وایجادشده است.

آیت اله ارمغانی سرپرست تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این مراسم اظهار داشت: هفته تعاون فرصت مناسبی برای احیاء ارزش های تعاون و تعاونگری است لذا اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اقدام به برگزاری برنامه های متنوعی جهت آگاهی بخشی به مردم برای ترویج فرهنگ تعاونی  و ایجاد روحیه همکاری و همدلی برای انجام کار نموده است.

وی افزود:تعاونی ها  در  زمینه تولید بویژه در صنایع دستی ، دست آوردهای مطلوبی برای جامعه دارند اما نیازمند حمایت جدی مسؤلان در زمینه ایجاد بازارچه های محلی برای فروش محصولات هستند.

ارمغانی عنوان کرد:خوشبختانه طرح تعاونی ایثارگران همیاران روستا ویرا قریب به ۵۲۰ خانوار روستایی را تحت حمایت و پوشش  خود قرار داده  بگونه ای که اعضای این خانوارها در فرایند تولید محصولات  خانگی مشغول فعالیت شده اند وی تصریح کرد:  فعالیت تعاونی ها سبب توسعه روستا ها خواهد شد و  این مهم در کاهش میزان مهاجرت و افزایش مهاجرت معکوس تاثیرگذار می باشد.

آیت اله ارمغانی در ادامه خواستار حمایت و مساعدت مالی بانک  توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید از شرکت های تعاونی  بویژه این تعاونی فعال برای رونق روستاهای  تحت پوشش شد.

موسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر وابسته به سازمان اقتصادی کوثر با هدف متمرکز کردن فعالیت های حوزه نوآوری و دانش بنیان براساس تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی یعنی تامین شرایط و فعال سازی کلیه امکانات و منابع مالی،سرمایه انسانی و علمی کشور به منظور توسعه کار آفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت احاد جامعه در فعالیت های اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاری های جمعی و تاکید بر ارتقاء درآمد ،فعالیت های خود را از سال ۱۳۹۸ آغار نموده است

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت