پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 مهر 1400 ساعت 16:07:: شناسه خبر: 107511

تاکید وزیر نیرو بر اولویت بندی طرح ها

وزیر نیرو گفت: مدیران با تمرکز اعتبارات طرح های اولویت دار را فعال کنند و با زمان بندی منطقی تحویل دهند.

به گزارش  صدای جنوب ، وزیر نیرو در جمع شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق کهگیلویه و بویراحمد به مدیران حوزه آب استان تاکید کرد و گفت: برای اجرای طرح‌های بخش آب نگران تامین اعتبارات لازم از سوی دولت نباشند و کارگاه‌ها را فعال و به اجرای طرح‌ها شتاب بیشتری ببخشند.
علی اکبر محرابیان با بیان اینکه سرجمع اعتبارات وزارت نیرو خوب است افزود: حدود ۲۰ روش تغییر و جابجایی اعتبارات وجود دارد که در صورت فعال بودن طرح‌ها می‌توان از منابع استفاده کرد.
محرابیان گفت: اگر طرحی سریعتر اجرا شود بسیاری از هزینه‌های مازاد هم حذف می‌شود و امروز راهی جز فعال سازی جهادی طرح‌ها نداریم.
وزیر نیرو از مدیران خواست با تمرکز اعتبارات طرح‌های اولویت دار را فعال کنند و با زمان بندی منطقی به مردم تحویل دهند.
وی افزود: مهمترین درگاه توسعه استان و رفع محرومیت از آن، خدمات وزارت نیرو در صنعت آب و برق است و تأمین آب و برق پایدار و اتصال شبکه فاضلاب در نقاط ضرورت دار باید به صورت جدی دنبال شود.
محرابیان گفت: در کنار تأمین مناسب این خدمات حجم زیادی از اشتغال با فعالسازی صنایع و کارخانجات و سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی صورت می‌گیرد، همه این‌ها در نهایت توسعه و آبادانی و بهبود اشتغال استان و مهم‌تر از همه رضایت مندی مردم را رقم می‌زند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع جذب سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و گفت: یکی از الزامات جدی توسعه، حضور سرمایه گذار و فراهم بودن زیرساخت‌های مهم آب و برق است، زیرا سرمایه گذار به زیرساخت‌ها نگاه می‌کند و تصمیم به سرمایه گذاری می‌گیرد.
محرابیان ادامه داد: عمری افتخار خدمت در صنعت برق داشتیم، اما در تابستانی که گذشت همه آن زیر سئوال رفت.
وزیر نیرو با اشاره به رکود در ساخت سد تنگ سرخ گفت: با روند کنونی اجرای سد حدود ۱۰۰ سال طول می‌کشد و آن موقع نیز طول و دوره عمر مفید آن تمام است و یک شوخی می‌شود.
وی با اشاره به روند کند ساخت سد تنگ سرخ، ادامه داد: سالی یک درصد پیشرفت معنی ندارد و باید این کندی کنار گذاشته شود.
وزیر نیرو به ره‌آورد‌های سفر‌های استانی هیئت دولت هم اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی سفر‌های استانی همین اولویت بندی طرح‌ها برای مردم است. اما طرح‌های متوسط و کوچک را باید خودتان برنامه ریزی و عملیاتی کنید.
محرابیان افزود: در همین مدت کوتاه اتفاقات را ببینید در ۶ ماه اخیر به گفته وزیر اقتصاد در شهریورماه بدون استقراض حقوق کارکنان پرداخت شده است.
وزیر نیرو با اشاره به مسائل رفاهی کارکنان بیان داشت: رسیدگی به همکاران باید مد نظر باشد و نباید وزارت نیرو به کارگر زحمت کش بدهی داشته باشد و در شرایط اقتصادی فعلی این بدهکاری پسندیده نیست.
وی گفت: مطالبات گذشته مطالبات شرکت است مربوط به هر دولتی هم بوده تعهدات است و باید به آن رسیدگی کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت