پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 مهر 1400 ساعت 12:07:: شناسه خبر: 107609

تصویب ۲۱۷ طرح با اعتبارات ویژه سفر ریاست جمهوری

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مصاحبه با شبکه خبر در خصوص آخرین اقدامات برای اجرایی کردن دستورات رئیس جمهور گزارش داد.

به گزارش  صدای جنوب  سید علی احمدزاده در گفتگو با شبکه خبر در خصوص برنامه‌های سفر یک روزه رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پنجمین سفر استانی دکتر رئیسی به کهگیلویه وبویراحمد برنامه ها، بازدید‌ها و دیدار‌ها مختلفی به همراه وزیران دولت در بازدید از شهرستان‌های استان انجام گرفت.
وی افزود: در این سفر دیدار با مردم، بازدید از طرح‌ها در شهر‌های مختلف استان، اعزام نمایندگان ویژه و وزیران مختلف به همه شهرستان‌های استان از مهمترین تاکیدات رئیس جمهور بوده است.
احمد زاده گفت: بازدید از سد تنگ سرخ، دیدار عمومی با مردم، دیدار با عشایر استان، نشست با اقشار مختلف مردم ، دیدار چهره به چهره با مردم، بازدید از روند ساخت و ساز ها در شهر سی سخت، جلسه شورای اداری استان از جمله برنامه‌های رئیس جمهور به استان بوده است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رئیس جمهور برای دومین بار از شهر زلزله زده سی سخت بازدید کرد که در این بازدید ضمن بررسی میدانی آخرین وضعیت ساخت و ساز در این شهربا مردم شهر سی سخت دیداری کوتاه داشته است.
وی تاکیدکرد: در این سفر سعی شده است که وضعیت طرح‌ها در مسیر تحول خواهی و توسعه و محرومیت زدایی دیده شود.
احمد زاده گفت: در این سفر بیش از ۲۱۷ طرح در حوزه‌های مختلف مورد تصویب وزیران و رئیس جمهور رسیده است.
وی با بیان اینکه طرح‌ها تحول خوبی در استان ایجاد می‌کنند یادآور شد: در حوزه زیربنایی ۸۰ طرح در حوزه صنعت و معدن، ۵ طرح در حوزه بهداشت و درمان، ۱۲ طرح در حوزه فرهنگی و اجتماعی، ۴۸ طرح در حوزه نفت و انرژی، ۱۴ طرح و در حوزه آب و خاک و کشاورزی، ۵۲ طرح در اشتغال ۴ طرح و جمعاً ۲۱۷ طرح به تصویب رسید.
وی با بیان اینکه در این سفر سد چم شیر گچساران مورد تاکید قرار گرفت  گفت: سد چم شیر یکی از سد‌های مهم کشور است که امیدواریم با بهره برداری از این سد شاهد توسعه کشاورزی در استان بوشهر و استان هستیم که بیش از ۱۰۰ هزار هکتار را زیر پوشش خواهد بود

استاندار ادامه داد: سد تنگ سرخ در ۱۰ سال گذشته فقط ۱۰ درصد پیشرفت داشته است که در سال جدید به بیش از ۳۵ درصد رسیده است که امیدواریم این سد تاپایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.
وی افزود: با بهره برداری از سذ انگ سرخ علاوه بر رونق گردشگری در این منطقه  بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی پائین دست  را  به زیر کشت خواهد رفت.
احمد زاده اضافه کرد: در این سفر مشکلات کشاورزان در خصوص این سد و افزایش قیمت‌ها مورد توجه ویژه رئیس جمهور قرار گرفت  و  رئیس جمهور برای رفه این مشکلات دستور ویژه صادر کرد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: کهگیلویه وبویراحمد سرشار از مواهب الهی  و دارای جنگل های، رودخانه ها، چشمه زاران و میراث فرهنگی و فرصت‌های طلایی در در جنوب و شمال و غرب و شرق این استان وجود دارد  که بهترین فرصت برای سرمایه گذاری است. 
ویبا بیان اینکه در این سفر ۳۴ طرح گردشگری و زیربنایی تصویب شد گفت: در طرح زیربنایی و سرمایه گذاری برای تحول خواهی استان است که شامل همه حوزه‌ها است که توجه به صنایع دستی و گردشگری، صنعت این طرح‌ها به تصویب رسیده است.

استاندار افزود: بحث مدارس کپری و کانکسی یکی از مهمترین مباحث مورد تاکید رئیس جمهور در سفر به استان بودو بنا به دستور رئیس جمهور همه مدارس کپری و کانکسی حمع آوری می شود.

احمزاده با بیان اینکه درشهر ستان دنا هزار و   ۶۸۰ منزل مسکونی باید ساخته شود که از این تعداد   هزار منزل در شهر سی سخت و مابقی در روستا‌های این شهرستان بازسازی می شود.

وی تاکیدکرد: برخی از منازل در مراحل نازک کاری است که  بنا به قول رئیس بنیاد مسکن کشور تا پایان آبان ماه باید تکمیل و بهره برداری شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت