پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 مهر 1400 ساعت 11:07:: شناسه خبر: 107837

گزارش کامل سفر رئیس جمهور به استان بوشهر

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در ششمین سفر استانی خود وارد بوشهر شد.

صدای جنوب:

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در ششمین سفر استانی خود لحظاتی پیش وارد فرودگاه بین المللی شهدای بوشهر شد.

در حال حاضر مراسم استقبال از رئیس جمهور و هیئت دولت با حضور مسؤولان استان در حال انجام است و سپس رئیسی در جمع خبرنگاران به بیان اهداف سفر خواهد پرداخت.

دیدار با نخبگان و خانواده شهدا و ایثارگران، شرکت در جلسه شورای اداری بوشهر و نشست خبری از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه رئیسی در بوشهر است.

همچنین رئیس جمهور در حوزه صنعت، کشاورزی و میراث فرهنگی بازدید‌هایی خواهد داشت و ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها استان را بررسی می‌کند.

به گزارش فارس، در این سفر، پنج وزیر در سطح شهرستان‌های استان به عنوان نماینده آیت‌الله رئیسی در استان حضور خواهند داشت.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، وزیر نفت در شهرستان عسلویه و جم، وزیر راه و شهرسازی در کنگان و دیر، وزیر نیرو در شهرستان‌های دشتی و تنگستان، وزیر جهاد کشاورزی در بوشهر و دشتستان و وزیر اقتصاد در شهرستان‌های دیلم و گناوه حضور پیدا می‌کنند.

****

در جریان ششمین سفر استانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی به همراه جمعی از اعضای کابینه دولت، جمعه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۰ به استان بوشهر سفر کرد. پس از انجام مراسم استقبال از رئیس جمهور و هیئت دولت با حضور مسؤولان، وی در جمع خبرنگاران به بیان اهداف سفر پرداخت. دیدار با نخبگان و خانواده شهدا و ایثارگران، شرکت در جلسه شورای اداری بوشهر و نشست خبری از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه رئیسی در بوشهر است.همچنین رئیس جمهور در حوزه صنعت، کشاورزی و میراث فرهنگی بازدید‌هایی خواهد داشت و ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها استان را بررسی می‌کند.

****

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری دقایقی پیش از شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر بازدید کرد.

رئیس جمهوری در این بازدید در جریان آخرین وضعیت صنعت کشتی سازی در این شرکت قرار گرفت.

رئیسی همچنین در جریان این سفر از کشتی غول پیکر افراماکس بازدید کرد.

شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا) در زمینه ارائه خدمات مهندسی، کشتی‌سازی، ساخت و نصب پایانه‌های نفتی و تأسیسات فراساحلی نفت‌وگاز، بندرگاه‌ها، حفاظت ساحلی و اسکله‌سازی فعالیت می‌کند.

شرکت صنعتی دریایی صدرا یکی از بزرگ‌ترین پیمانکاران طرح‌های فراساحلی نفت‌وگاز ایران است.

***

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز در ادامه برنامه‌های سفر خود در بوشهر از مرکز تخصصی شناوری شهید محلاتی بوشهر بازدید کرد.

رئیسی در این بازدید طرح‌های جهاد خودکفایی نیروی دریایی سپاه را مورد بررسی قرار داد.

در جریان این بازدید فرمانده مرکز تخصصی شناوری شهید محلاتی بوشهر گزارشی را از برنامه‌ها و طرح‌های این مرکز ارائه کرد.

*****

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در بدو ورود به بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از اینکه امکان برگزاری جلسات مردمی با حضور اقشار مختلف به دلیل شرایط کرونایی وجود ندارد عذرخواهی می‌کنم.

رئیس جمهور افزود: بررسی‌ها در مسایل بوشهر و مشکلاتی که مردم دارند انجام شده و گزارش واصله از مسائل مختلف را مورد تحقیق و بررسی قرار دادیم؛ استان بوشهر قطب کشاورزی و شیلات، نخیلات و صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی است و همچنین با قرار گرفتن در کنار دریا و داشتن ۶۰۰ کیلومتر مرز، دارای همه ظرفیت‌هایی است که با این ظرفیت‌ها سخن گفتن از بیکاری در این استان غیرقابل تحمل است.

وی بیان کرد: گام‌هایی برای فعال شدن اقتصاد نخیلات، دریا، کشاورزی و شیلات برای بوشهر در دستور کار است.

رئیسی افزود: رفع مشکلات زیربنایی مانند مشکل آب، برق، جاده‌های مواصلاتی و به‌ویژه راه‌آهن که خواسته مهم مردم بوشهر است از کارهایی است که باید در این سفر کلید بخورد تا بتواند به رفع مشکلات این استان منجر شود.

***

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دقایقی پیش با حضور در شهرستان تنگستان با برخی از کشاورزان و نخلداران دیدار کرد.

رئیسی در این دیدار به دغدغه‌ها و مشکلات مطرح شده از سوی برخی نخلداران و کشاورزان گوش سپرد.

رئیس جمهور در این دیدار بر حل مشکلات کشاورزی تاکید کرد.

****

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در بازدید از انبارهای اموال تملیکی بوشهر اظهار داشت: از مرجع قضائی انتظار داریم که هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های اموال تملیکی اقدام کنند.

رئیس جمهور افزود: گذشت زمان باعث خسارت می‌شود. این زمان هم برای دولت و هم برای صاحب مال باعث خسارت است، در صورتی که قرار باشد این اموال مسترد شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: نباید به گونه‌ای عمل شود که گذشت زمان از ارزش این کالاها بکاهد. دادستان باید پرونده‌های مرجع قضائی و تعزیرات را تعیین تکلیف کند.

وی مشکل اموال تملیکی را مشکلی ساختاری دانست و خاطرنشان کرد: امروز هم مشکل حل شود بار دیگر شاهد تکرار این مشکلات هستیم، باید مشکلات به صورت ساختاری حل شود.

رئیسی با اشاره به اینکه انبارهای متعددی در نقاط مختلف کشور وجود دارد که تصویر مناسبی ندارند، تاکید کرد: ساختار سازمان اموال تملیکی باید به صورت عمیق اصلاح شود.

وی بیان کرد: طی سه ماه آینده بازنگری در ساختار اموال تملیکی و تعیین تکلیف اموال موجود در این انبارها انجام شود.

 

***

 

سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، معاون امور باغبانی، معاون آب و خاک و مدیرعامل بانک کشاورزی از طرح سورتینگ و بسته‌بندی خرما در شهرستان تنگستان استان بوشهر بازدید کرد.

این طرح با حمایت ۶۰ میلیارد ریالی بانک کشاورزی و با ظرفیت سه هزار تن در بخش سردخانه و بسته‌بندی، از محل اشتغال پایدار روستایی و بند الف تبصره ۱۸، به بهره‌برداری رسیده است و زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم  ۱۰۰ نفر را فراهم آورده است.

در این دیدار، تصمیمات لازم برای توسعه این شرکت اتخاذ شد.

*****

سید جواد ساداتی‌نژاد پیش از ظهر امروز در سفر به بوشهر در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به اهمیت نوسازی نخیلات اظهار داشت: حدود ۳۴ هزار هکتار نخلستان در استان بوشهر داریم و این موضوع خیلی مهمی است و با توجه به اینکه سومین رتبه جهان در تولید خرما داریم، نگاه ما به بحث نخلستان‌های خرما در کشور، بحث اقتصادی خرما است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه نخلستان‌های ما متاسفانه در این سال‌ها نوسازی نشده‌اند، افزود: نیاز به اصلاح و نوسازی نخیلات داریم، در سال ۱۴۰۰ برای اولین بار مجددا ردیف مربوط به مرکبات و نخلستان‌ها احیا شد و کار بزرگی بود یکی از اهداف حوزه کشاورزی در استان بحث اصلاح و احیای نخلستان‌ها است.

ساداتی‌نژاد بیان کرد: در این سفر با اختصاص ۵۰ میلیارد تومان پروژه نوسازی نخیلات را در سطح هزار هکتار شروع خواهیم کرد و در بخشی هم از شهرستان دشتستان بحث مربوط به اصلاح نخیلات در حدود دو هزار و ۵۰۰ هکتار شروع شده با ظرفیت این سفر در حدود هزار هکتار شروع خواهیم کرد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: بحث آبرسانی نخیلات هم از سد خائیز تأمین خواهد شد که البته بیشترین هزینه مربوط به انتقال آن مربوط به وزارت نیرو است و در این سفر امیدواریم تامین اعتباراتی برای آن پروژه هم انجام بدهیم که با تلفیق آن آب که کیفیت مناسب‌تری نسبت به آب‌هایی که موجود است، دارد حتما می‌تواند میزان تولید در منطقه را افزایش دهد.

وی افزود: یکی از موضوعات در اصلاح و نوسازی نخیلات بحث نوع گونه مربوط به نخیلات است که خرمای مجول در اینجا به عنوان خرمای پایلوت توانسته از نظر اقتصادی شرایط مطلوب‌تری را نسبت به گونه‌های موجود نشان بدهد البته با حفظ اصالت گونه‌های بومی منطقه و توسعه آن‌ها می شود در کنار آن‌ها از گونه‌های جدیدتر هم استفاده کرد که ارزش افزوده اقتصادی بالاتری دارند؛ امیدوار هستیم که این سفر بتواند در حوزه نوسازی و اصلاح نخیلات در استان بوشهر اتفاقی بسیار خوب به وجود بیاورد.

ساداتی‌نژاد بیان کرد: در بحث مربوط به صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه خرما باید حواسمان به سردخانه هم باشد، در حال حاضر با کسری ۹۰ هزار تن سردخانه در استان مواجه هستیم و در بحث صنایع تبدیلی بازدیدی از کارخانه‌ای که موجود بود انجام دادیم.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه این کارخانه به تسهیلات نیاز دارد طبق صحبتی که انجام شد بانک کشاورزی این تسهیلات را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد که دو خطی که نیاز دارند در فرآوری ایجاد کنیم که در کنار حوزه تولید حوزه صنایع تبدیلی در بحث خرما در استان توسعه پیدا کند.

 

***

 

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی صبح جمعه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر اظهار داشت: تولید نیاز ضروری کشور است و باید به صورت ویژه از بخش‌های مختلف تولید حمایت شود.

رئیس جمهور گره‌گشایی از مشکلات تولیدکنندگان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه‌های مختلف باید به صورت ویژه از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان حمایت شود.

رئیسی حمایت از تولید را ضروری دانست و گفت: گره‌گشایی از مشکلات تولیدکنندگان باید با جدیت دنبال شود.

وی بر رفع مشکلات واحدهای راکد تأکید کرد و اظهار داشت: رفع موانع تولید یکی از اولویت‌های دولت است.

آیت‌الله رئیسی در این بازدید، وضعیت فعالیت واحدهای تولیدی و شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر را بررسی کرد. در این بازدید مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گزارشی از فعالیت‌های شرکت‌ها و واحدهای تولیدی و خدماتی مستقر در این منطقه ویژه ارائه کرد.

***

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در ادامه ششمین سفر استانی خود، با حضور در نیروگاه اتمی بوشهر از طرح‌های توسعه‌ای این نیروگاه بازدید کرد.

نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان اولین تجربه استفاده از نیروگاه‌های هسته‌ای هزار مگاواتی در کشور، هم اکنون به دست نیرو‌های متخصص ایرانی بهره‌برداری می‌شود و تا اوایل تیر بیش از ۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق تولید کرده و به شبکه برق تحویل داده است.

به گزارش فارس، نیروگاه اتمی بوشهر با تولید سالانه حدود ۷ میلیارد کیلووات ساعت برق، در مصرف معادل حدود ۱۱ میلیون بشکه نفت خام در سال صرفه‌جویی می‌کند.

****

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در حاشیه ششمین سفر استانی خود به بوشهر از موزه شهید رئیس‌علی دلواری در جمع مردم این منطقه با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در دلوار و یادکردن از این سلحشور نام‌آور اظهار داشت: رئیس‌علی دلواری تنها یک نام از این خطه نیست بلکه امروز کسانی هستند که در مسیر شهدای عالی قدری که بوشهر تقدیم انقلاب اسلامی کردند در راه دفاع از ارزش‌ها، وطن و ناموس کشور در مقابل متجاوزان ایستادگی کردند.

رئیس‌جمهور گفت: بندر دلوار جلوه مقاومت مردم استان بوشهر در مقابل زورگویان و استعمارگران است.

وی با بیان اینکه ۱۶ مهرماه روزی تاریخی برای بوشهر و برای دلاوری مردم این استان گفت: در چنین روزی بود که شهید مهدوی و یارانش از ادامه‌دهندگان راه رئیس‌علی دلواری در دریا در مقابل ناوهای متجاوز استکبار جهانی ایستادگی کردند.

رئیسی اضافه کرد: بازهم جوانمردانی از این استان هستند که در قالب مدافعان حریم و حرم (ع) مردانه ایستادگی و مقاومت کردند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: همه مردان و زنان این سرزمین به تاسی از امام حسین (ع) سرور آزادگان جهان و یاران باوفایش درس ایستادگی، مقاومت و پایداری آموختند و مرزداران ما در استان بوشهر در ادامه راه نورانی و ملکوتی شهید رئیس‌علی دلواری در مقابل متجاوزان ایستادگی کرده و می‌کنند.

وی خطاب به مردم دلوار گفت: امروز نام فرزندان شهید شما زینت‌بخش هر کوی و برزنی در این شهرستان و استان بوشهر است و نشان می‌دهد مقاومت، ایستادگی، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی همیشه در وجود مردم استان بوشهر بوده و در آینده نیز خواهد بود.

رئیس‌جمهور با اشاره به روحیه دشمن‌شناسی رئیس‌علی دلواری افزود: رئیس‌علی دلواری و یاران او در مقابل متجاوزان نظامی انگلیسی که هم امکانات نظامی و هم امکانات پشتیبانی و لجستیک داشتند ایستاد و آنها را از پای درآوردند.

وی ادامه داد: حماسه‌آفرینی رئیس‌علی دلواری نشان داد ما مردان و زنانی در این خطه داشته‌ایم که بدون توجه به کسب نام و شهرت تنها برای خدا، عزت ملی و دفاع از وطن از همه چیز خود گذشتند.

رئیسی با بیان اینکه خداوند انسان‌های باایمان را نام‌آور می‌کند گفت: هرکسی که خط آن نبوی و حسینی باشد نام‌آور می‌شود و نسل‌ها و عصرها بیایند و بشناسند شخصیت نام‌آور و مقاومتی که دشمن را شناخت.

وی تاکید کرد: زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی، اقدام به‌موقع و خطرکردن باعث ماندگاری نام شهید رئیس‌علی دلواری شد.

ارتقاء دلوار قابل بررسی است

رئیس‌جمهوری در ادامه سخنان خود با اشاره به نکاتی که از طرف امام‌جمعه دلوار مطرح شد گفت: یکی از درخواست‌های مردم این منطقه این است که دلوار از نظر تقسیمات کشوری ارتقا یابد.

وی اضافه کرد: این درخواست مردم دلوار قابل‌بررسی است و خواست مردم این خطه اگر با شاخص‌هایی که برای ارتقا تعیین شده تطبیق کند به طور حتم این کار از سوی وزارت کشور بررسی و به‌عنوان یکی از مصوبه‌های سفر به اطلاع مردم می‌رسد.

آیت‌الله رئیسی گفت: حضور من در اجتماعات مردمی افتخاری است برای من و هدفم از این اجتماعات این است که علاوه بر سخنرانی در جریان خواست مردم نیز قرار بگیرم.

اصلاح آبیاری نخلستان‌های بوشهر در اولویت است

وی طرح اصلاح آبیاری نخلستان‌های استان را از موضوعات اولویت‌دار دانست و گفت: دولت مبلغ مورد نیاز را برای تکمیل هر چه سریع‌تر سد خائیز اختصاص می‌دهد تا این سد در کمترین زمان به بهره‌برداری برسد و مشکل آب کشاورزان استان تا حدودی برطرف شود.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به ضرورت اختصاص اعتبارات لازم برای احداث سد «باهوش» در بودجه سال ۱۴۰۱ بیان کرد: احداث این سد برای رفع مشکلات کشاورزی استان ضروری است و باید با تامین منابع آن، هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

 

****

با پیگیری نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و نیز مطالبه شورای دهرود، سید آیت الله ابراهیم رئیسی دستور احداث سد دهرود و تخصیص اعتبار برای آغاز ساخت جاده نمازگاه – ارم – بوشکان را صادر کرد.

ابراهیم رضایی در حاشیه دیدار با رئیس جمهور با اشاره به اهمیت بالای ساخت سد دهرود بخش ارم شهرستان دشتستان برای اهالی این منطقه، خواستار احداث این سد شد که رئیس جمهور دستورات لازم را برای ساخت این سد صادر و به وزیر مربوطه و معاون اجرایی رئیس جمهور دستور پیگیری سریع این موضوع را داد.

نماینده دشتستان در این دیدار همچنین به اهمیت ساخت جاده نمازگاه – ارم – بوشکان اشاره کرد و با اشاره به تصادفات متعدد در این مسیر خواستار آغاز ساخت این پروژه شد.

رئیس جمهور نیز برای اختصاص اعتبار و آغاز این پروژه دستورات لازم را صادر کرد و از وزیر راه و  شهرسازی خواست تا برای تسریع در اجرای این پروژه اقدام شود.

وزیر نیرو نیز متعاقبا قول تخصیص اعتبارات این پروژه را داد.

لازم به ذکر است که تصویب این دو پروژه جدای از مصوبات سفر رییس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر است.

****

سیدجواد ساداتی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دشتستان قطب کشاورزی استان بوشهر است و یک منطقه کاملا با استعداد و یک محور پرشتاب توسعه برای استان بوشهر است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که این شهرستان مشارکت مردمی بالایی دارد و این ظرفیت بسیار بالایی است.

وی با اشاره به پیگیری نماینده دشتستان برای توسعه نخیلات گفت: نخیلات در بودجه کشور سال ۱۴۰۰ صاحب ردیف شد و این باعث می شود برای اولین بار شروع اصلاح و نوسازی نخیلات را از استان بوشهر و از منطقه دشتستان شروع کنیم و این اتفاق را در سال های آینده توسعه خواهیم داد.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه سومین تولید کننده خرمای جهان هستیم گفت: باید این سکو را حفظ کنیم و نخیلات را اصلاح و توسعه کنیم؛ در این راستا برای توسعه نخیلات در آبپخش ۶۵ میلیارد تومان، برای سعدآباد ۱۰۷ میلیارد تومان و برای شبانکاره ۷۵ میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر رئیس جمهور گذاشته شده است.

****

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقتی نیروی کارآمد در استان بوشهر هست، حتماً وی باید در اولویت قرار بگیرد. چه در صنعت نفت و گاز و  چه در حرفه‌های دیگر باید این کار صورت بگیرد.

رئیس‌جمهور گفت: شرکت‌های پتروشیمی درآمدهای بسیار خوبی دارند و باید سهم خود را توسعه و خدمات‌رسانی به استان پرداخت کنند؛ حق مردم استان در ارتباط با درآمد نفت و گاز به‌ویژه پتروشیمی مورد تاکید ماست.

وی گفت: اقداماتی در حوزه کشاورزی و نخیلات قطب است؛ سدی وجود دارد که به‌خاطر برخی از اقدامات مدت‌ها به ثمر نرسیده است که با وارد مدار شدن این سد، ۷۰ درصد از مشکل آب نخیلات حل خواهد شد.

این مقام مسئول در خصوص وضعیت آب بوشهر گفت: مشکل آب بوشهر از دو کانال نیروگاه انرژی اتمی و آب‌شیرین‌کن باید به صورت فوری حل شود و هرچقدر اعتبار نیاز باشد، تأمین خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: نیروگاه هسته‌ای بوشهر یک هزار مگاوات برق تولید می‌کند اما با یک اقدام جهادی می‌توان طی دو سال ۱۰ هزار مگاوات برق تولید کرد که به آقای اسلامی تاکید کرده‌ام. شاید نتوان تا دوساله آینده به این مهم رسید اما باید این فرایند هر چه زودتر آغار شود.

وی در خصوص ساخت مسکن در بوشهر گفت: توانسته‌ایم زمین‌های موردنیاز را در حاشیه شهرهای بوشهر برای ساخت انبوه مسکن مهیا و شناسایی شده است. تصمیم دولت برای مسکن جدی است.

وی در خصوص اراضی پرورش میگو در استان بوشهر گفت: در گام اول ۱۵۰۰ هکتار از اراضی میگو به افراد واجد شرایط تعلق‌گرفته تا میزان پرورش میگو چندبرابر شود.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: ۹۴ طرح در حوزه‌های نفت و گاز، کشاورزی، اقتصاد دریا، گردشگری و اشتغال در شورای اداری تصویب شده است؛ این مصوبات توسط دولت تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود. مردم هم تا حصول نتیجه، موضوعات را پیگیری کنند.

****

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور لحظاتی پیش بوشهر را به مقصد تهران ترک کرد.

رئیسی صبح روز جمعه در ششمین سفر استانی خود از طریق فرودگاه شهدای بوشهر وارد این استان شد.

حضور در جمع نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم استان بوشهر، حضور در شورای اداری، نشست با خبرنگاران، بازدید از نیروگاه اتمی، بازدید از نخلستان‌های تنگستان، بازدید از شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا)، بازدید از مرکز تخصصی شناورسازی شهید محلاتی سپاه، حضور در موزه رئیس‌علی دلواری، حضور در غرفه قشقایی‌ها، بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و بازدید از انبار اموال تملیکی از مهم‌ترین برنامه‌های رئیسی در بوشهر بود.

تعدادی از وزرا و معاونان، رئیسی را در این سفر همراهی و از شهرستان‌های استان بوشهر بازدید کردند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت