پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 آبان 1400 ساعت 10:08:: شناسه خبر: 109395

رشد ۳۳۵ درصدی تعهد خیرین در بیست و سومین جشنواره  خیرین/مدارس سنگی و کانکسی بالای ۱۵ دانش اموز برچیده می شود/ نباید دانش ‌آموز بازمانده از تحصیل داشته باشیم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از رشد ۳۵۵ درصد تعهد خیرین مدرسه ساز در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسخ ساز در استان خبر داد. 

سیدعلی احمد زاده در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گفت: در کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره بیست و دوم در سال قبل مبلغ ۶۷ میلیارد و ۱۱۲ میلیون ریال تعهدات خیرین مدرسه ساز بود و در این جشنواره به ۴۰۵ میلیارد و ۱۵۷ میلیون ریال رسید.
وی اظهار داشت: این عدد رشد ۳۵۵ درصدی داشته و در رابطه با تعهدات خیرین مدرسه ساز رتبه اول کشور را داریم.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه، تاکنون ۲۳ جشنواره خیرین مدرسه ساز ملی  برگزار شده که در استان هم به تبع آن ۲۳ جشنواره داشته ایم، افزود: خیرین گرانقدر در استان در حال حاضر ۵۵ پروژه با اعتبار بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال به صورت مشترک با نوسازی مدارس استان در دست اجرا دارند.
به گفته استاندار، این پروژه های مشترک در مناطق روستایی ۳۰ درصد هزینه و در مناطق شهری ۵۰ درصد هزینه های ساخت توسط خیرین و مابقی توسط سازمان نوسازی تامین می شود.
احمدزاده ابراز داشت: در سال ۹۸ تعداد ۱۲۰ کلاس درس، سال ۹۹ حدود ۱۷۴ کلاس درس و از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شده است.
وی تصریح کرد: در طرح آجر به آجر خوب عمل شده و اهدافی نظیر فرهنگ سازی مدرسه سازی در میان اقشار مختلف مرم و جلب همکاری آنها و توجه شرکت ها و سارمان های خصوصی و دولتی در امر مدرسه سازی مد نظر قرار گرفته است. 
استاندار تصریح کرد:  بیش از نیمی از دانش آموزان و مدارس این استان در مناطق روستایی و دور افتاده قرار دارند و نباید اجازه داد حتی یک دانش آموز در این مناطق از تحصیل باز بماند.
احمدزاده بیان کرد: با همکاری خیران مدرسه ساز باید تلاش کنیم که زمینه برای دانش آموزان مناطق دورافتاده استان جهت تحصیل فراهم شود.
استاندار با اشاره به اینکه، تمام تلاش مجموعه استانداری و مدیران متولی برای حمایت  مجمع خیرین مدرسه ساز در امر مدرسه سازی صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: این مجمع حمایت می شود تا خللی در کارشان پیش نیاید و فعالیت شان در اجرای پروژه ها سرعت یابد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در پی سفر ریاست جمهوری به این استان مقرر شد تمامی مدارس سنگی و کانکسی بالای ۱۵ نفر دانش آموزدر استان تا پایان سال ۱۴۰۰ جمع آوری و مدرسه به جای آنها ساخته شود. 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استانم هم گفت: سال گذشته ۱۶ مدرسه توسط خیران در استان به بهره برداری رسید و از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ پروژه اجرایی شده است.
پیروز کرمی افزود: در پایان این جشنواره از ۱۴ خیر حقیقی و حقوقی که تعهد آنها تا مهر ۱۴۰۰ بود، با اهدای تندیس و لوح سپاس با امضای رئیس نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و استاندار کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.
به گفته کرمی، همچنین از کتاب زندگی نامه “زنده یاد حاج ناصر بینایی” خیر مدرسه ساز هم استانی رونمایی شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت