پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 آبان 1400 ساعت 21:08:: شناسه خبر: 109536

تصویب یک طرح در مجلس/آیا ترکیب اعضای شورای اسلامی دهدشت تغییر می کند؟!

صدای جنوب: نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز مجلس گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در خصوص طرح الحاق یک تبصره به ماده ۶۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران را بررسی کرده و در نهایت کلیات این طرح را با ۱۳۸ رای به تصویب رساندند. در جلسه صحن […]

صدای جنوب:

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز مجلس گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در خصوص طرح الحاق یک تبصره به ماده ۶۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران را بررسی کرده و در نهایت کلیات این طرح را با ۱۳۸ رای به تصویب رساندند.
در جلسه صحن علنی امروز (۱۹ آبان) مجلس شورای اسلامی و در زمان رسیدگی به گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در مورد طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۶۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات انتخاب شهرداران، پس از بحث و بررسی درخصوص این درخواست فوریت به رأی گذاشته شد.
با اعلام عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت از میان ۲۳۸ نماینده حاضر در صحن مجلس، ۲۳۲ نماینده در رأی گیری شرکت کرده و با ۱۳۸ رأی موافق، ۸۱ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع دوفوریت طرح «الحاق یک تبصره به ماده ۶۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات انتخاب شهرداران» به تصویب رسید.
بر اساس آنچه که در متن این طرح آمده است، با الحاق یک تبصره به عنوان تبصره (۶) به ماده (۶۳) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱/ ۳/ ۱۳۷۵ هیأت مرکزی نظارت در خصوص تأیید یا رد صلاحیت نامزدها و تأیید یا ابطال انتخابات در چهارچوب این قانون، رأی نهائی و قطعی را صادر نموده و این رأی قابل شکایت و رسیدگی در مراجع قضائی و شبه قضائی نمی‌باشد. هرگونه رأی صادره در مراجع مربوطه در خصوص انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از اعتبار ساقط است.

براین اساس باید منتظر ماند و دید که وضعیت شوراهای اسلامی شهرهایی چون دهدشت ،یاسوج چه می شود و آیا باز هم ترکیب اعضا تغییر می کند یا نه؟

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت