پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 آبان 1400 ساعت 11:08:: شناسه خبر: 109574

ماجرای سیلی‌خوردن کارگر شیرازی| مالک هتل چمران شیراز: آماده جبران حادثه‌ پیش‌آمده هستم

ماجرای سیلی خوردن کارگر جوان هتل چمران شیراز از سوی مالک هتل واکنش‌های زیادی را از سوی مردم و مسئولان در پی داشته است.

به گزارش  صدای جنوب ، بازی روز جمعه فجر سپاسی و استقلال با حواشی خارج از زمین همراه بود که طیف وسیعی از افکار عمومی در فضای مجازی را درگیر کرد و واکنش برخی از مقامات مسئول را در پی داشت. 

ماجرا از این قرار بود که شامگاه پنجشنبه در حین ورود بازیکنان و کادر فنی تیم استقلال به هتل چمران شیراز به دلیل تجمع و شلوغی، یکی از افراد کادر هتل نیز در امر ورود بازیکنان در ورودی هتل قرار دارد، ناگهان مالک هتل نیروی مذبور را گرفته و به وی سیلی می‌زند. 

اما این همه ماجرا نبوده است و براساس مستنداتی که در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار گرفته، مالک هتل قبل از این اتفاق نیز در لابی هتل چمران یک کارگر دیگر را سیلی می‌زند. به عبارتی در یک شب و با فاصله زمانی کوتاه، ۲ نفر از کارگران هتل بدون اینکه دلیل تنبیه مشخص باشد، سیلی خوردند. 

چرایی این مسئله هنوز مشخص نیست و حتی روابط عمومی هتل در بیانیه‌ای که صادر کرده از این مسئله سخنی نگفته است اما قدر مسلم سیلی‌زدن به یک جوان آن هم در انظار عمومی با هر دلیلی که باشد امری خلاف انسانیت و اخلاق است. 

انتشار کلیپ این سیلی‌زدن در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر و موجی از اعتراض را به همراه داشت. خبرگزاری تسنیم بنا بر رسالت ذاتی خود در این مسئله ورود کرده و از همان دقایق اولیه انتشار فیلم با مسئولان مربوطه در این باره مصاحبه کرده است. 

ورود تشکل‌های کارگری به موضوع

در وهله نخست به سراغ رئیس کانون هماهنگی شوراهای کار استان فارس رفته و از وی در این باره پرسش کردیم که «مهرزاد مؤیدی» در این باره اظهار داشت: به جِد در این مسئله ورود کرده و تا حصول نتیجه کوتاه نخواهیم آمد. این حرکت از سوی مالک هتل هتک حرمت جامعه کارگری بوده است و فارغ از اینکه این کارگر رضایت دهد یا خیر، موضوع باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه شورای کار استان به عنوان نماینده کارگران در این زمینه شکوائیه‌ای ارائه می‌دهد، گفت: از دادستان مرکز استان نیز می‌خواهیم که به این قضیه ورود کند.

«محمد‌جواد مختاری»، مسئول بسیج کارگران و کارخانجات سپاه فجر استان فارس نیز با بیان اینکه ما صدای قشر و جامعه کارگری هستیم، گفت: چنین رفتار قبیحی را به شدت محکوم می‌کنیم چرا که سیلی به جامعه کارگری زده شده است و به جد و مصرّانه از مراجع قانونی پیگیر این رفتار ناپسند خواهیم بود.

«فرشید نظری»، دبیر جامعه اسلامی کارگران شیراز نیز در گفت‌وگو با تسنیم تصریح کرد: جامعه اسلامی کارگران شیراز تا پایان این موضوع برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در حق و حقوق همه کارگران، در مطالبه این مهم هستند.

اهتمام دستگاه قضا در ورود به ماجرای سیلی‌زدن به کارگر 

«سیدمصطفی بحرینی»، دادستان عمومی و انقلاب شیراز نیز در همان دقایق ابتدایی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در صورت طرح شکایت و پیگیری از سوی ذی‌نفع بدون اغماض و با قاطعیت و در چارچوب قانون پیگرد قانونی به عمل خواهد آمد.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز تأکید کرد: با توجه به قابلیت گذشت داشتن موضوع‌، رسیدگی و تعقیب مستلزم طرح شکایت توسط ذی‌نفع است.

«محمدفاضل علیزاده»، مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان فارس نیز در گفت‌وگو با تسنیم تأکید کرد: این آمادگی برای حمایت از این کارگر به صورت ویژه و قشر کارگر به صورت عام در بسیج حقوق‌دانان وجود دارد.

مدیر هتل: از رفتار انجام شده خجالت می‌کشم 

«هوشنگ افراسیابی»، مدیر هتل چمران نیز در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه صددرصد این اقدام را محکوم می‌کنیم، اظهار داشت: هیچ‌کس حق ندارد نه تنها به کارگر که هر فرد عادی را سیلی بزند اما من هتل نبودم و دلیل را نمی‌دانم. 

وی با بیان اینکه به هر دو کارگر برای دلجویی زنگ زدم، گفت: از اینکه در زمان مرخصی من این اتفاق افتاده به شدت ناراحت هستم.

افراسیابی با بیان اینکه همواره تلاشم بر این بوده که کارگران دغدغه‌ای نداشته باشند، افزود: از این رفتار ناراحت بوده و خجالت می‌کشم و این ماجرا را برای جامعه هتلداری خوب نمی‌دانم. 

مدیر هتل چمران با تأکید بر اینکه این عمل از سوی مالک هتل رخ داده است، گفت: چون مالک هتل هستند نباید در امور اجرایی دخالت کنند و اگر این عدم دخالت نبود هیچ وقت چنین چیزی اتفاق نمی‌افتاد.

عذرخواهی مالک هتل چمران؛ آماده جبران هستم

«محمدحسین شفاعتیان» مالک هتل چمران شیراز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، درباره حادثه پیش آمده در جریان ورود تیم استقلال به هتل چمران اظهار داشت: این اتفاق از روی عمد و قصد تخریب و توهین نبود بلکه در لحظاتی از روی فشار جمعیت و به دلیل حفظ شرایط موجود و جلوگیری از بحران احتمالی این مشکل رخ داد. 

وی ضمن عذرخواهی از جامعه خدوم کارگری استان و کشور و به ویژه این کارمند زحمتکش هتل گفت: بنده با توجه به این مشکل پیش آمده از این کارگر عذرخواهی و دلجویی می‌کنم و آماده جبران هستم.

شفاعتیان همچنین درباره خدشه‌دار شدن افکار عمومی و قشر کارگر نیز افزود: با وجود اینکه تعمدی در این مسئله نبوده و هدف، جلوگیری از بحران بیشتر بوده اما از افکار عمومی و قشر کارگر نیز عذرخواهی می‌کنم چرا که این مسئله سبب کدورت خاطر مردم شده است. با توجه به سفارش دین مبین اسلام بر حفظ ارزش‌های دینی و انسانی اینجانب به زودی با حضور خانواده ایشان و برگزاری مراسم در هتل از همه عزیزان به واسطه تلاش خالصانه تقدیر خواهم کرد. 

لازم به ذکر است که تیمی از وکلای مجرب شهر شیراز برای حمایت حقوقی از کارگر هتل اعلام آمادگی و برای انجام امور حقوقی این مسئله کار خود را شروع کرده‌اند.

منبع تسنیم

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت