پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 دی 1400 ساعت 19:10:: شناسه خبر: 112739

صدای جنوب گزارش می دهد:

بالاخره پای مسئولان استانی به بخش سوق باز شد

معاون عمرانی استاندار و فرماندار کهگیلویه، رییس دفتر نماینده کهگیلویه به اتفاق جمعی از مدیران کل و مدیران شهرستانی با حضور در روستاهای مختلف بخش سوق علاوه بر بررسی مشکلات این روستاها چند طرح عمرانی و اقتصادی را افتتاح و کلنگ زنی کردند.

صدای جنوب:

معاون عمرانی استاندار و فرماندار کهگیلویه، رییس دفتر نماینده کهگیلویه به اتفاق جمعی از مدیران کل و مدیران شهرستانی با حضور در روستاهای مختلف بخش سوق علاوه بر بررسی مشکلات این روستاها چند طرح عمرانی و اقتصادی را افتتاح و کلنگ زنی کردند.

در این سفر که پس ازرایزنی های فراوان امام جمعه و انتقادهای زیاد در خطبه های نماز جمعه، پیگیری بخشدار و شورای شهر سوق انجام شد پروژه تعریض راه روستایی راک، طرح هادی روستای بلوط بنگان، طرح رفع نقاط حادثه خیز جاده دهدشت به سوق کلنگ زنی و سایت موبایل دشت مازه  با ارتقا به ۴g افتتاح شد.
پروژه اصلاح و بهینه سازی شبکه برق روستای لیربزرگ به نمایندگی از روستاهای آبکری،بی بی زلیخایی و دزک در بخش سوق ازدیگر برنامه های این سفر بود.
فرماندار کهگیلویه در روستای  راک ودر ایین کلنگ زنی پروژه بهسازی محور راک گفت:این پروژه بااعتبار ۴۵میلیاردریال به طول ۳هزاروپانصد متر ازمحل اعتبارات استانی میباشد.
موسوی افزود: سرعت کار پیمانکاران در بهره برداری ازاین پروژه ها مهم است.
وی  ازخبرنگاران در پوشش برنامه های مختلف شهرستان و همراهی انها علیرغم همه مشکلات قدردانی کرد.
حضور در شورای اداری سوق از دیگر برنامه های کاروان همراه معاون عمرانی استاندار بود.

در شورای اداری سوق نیز امام جمعه این شهر با بیان اینکه سوق بسان منصوریه بهبهان است اظهارداشت: نزدیکی این شهربه دهدشت ان رادربسیاری ازعرصه ها محروم کرده است.
حجت الاسلام کیانی اصل بابیان اینکه بیش از ۹۰درصد ادارات نمایندگی هستند تاکیدکرد همین موضوع در انجام امور ارباب رجوع مشکلاتی را بوجود میاورد.
وی گفت: ادارات در منازل سازمانی هستند و این شهر فاقد مجتمع اداری است.
کیانی اصل بیان داشت: درحوزه روستایی مشکلات زیادی داریم و گاهی بابارش باران در لحظات اولیه جاده ها قطع و انتن دهی شبکه های مخابراتی نیزقطع و جان مردم در ارائه خدمات به خطر می افتد.
خطیب جمعه سوق تجمیع روستاها را راهکار قابل قبولی عنوان کرد که می توانست جلوی توزیع غیراصولی برخی اعتبارات و هزینه کردانها رابگیرد.
وی باردیگر از وضعیت روستای زادگاه شهید طیب انتقاد کرد وگفت: مسئولان به وصیت این شهید عمل کنند.
وی ادامه داد: پروژه ابرسانی به حوزه غربی بعدازسالها۳۵درصدپیشرفت فیزیکی دارد که بهره برداری از ان اشتغالزایی زیادی به همراه خواهد داشت و سبب مهاجرت معکوس میشود.
حجت الاسلام کیانی اصل تاکید کرد: پروژه فرهنگی شهدای گمنام ۹سال است که وضعیت بغرنجی دارد و همگان بدانند که مسیولیت کتونی ما مابه برکت خون شهداست و می بایست برای تعیین تکلیف آن اعتبارکافی اختصاص داده شود.
خطیب جمعه سوق بابیان اینکه مصلی شهرسوق اززمان دکترخادمی استاندار اسبق استان، تنها ده درصد پیشرفت داشته است، گفت: به بهانه های مختلف تاکنون به این طرح توجه نشده است،
وی بیان کرد: مسئولان به مجتمع فرهنگی وقف شده در سوق مساعدت کنند.

بخشدار سوق نیز سرکشی مسئولان ازاین بخش راضروری خواند وگفت: درچنین بازدیدهایی مشکلات مورد رصد مسئولان قرار می گیرد و در زمینه برطرف نمودن انها تصمیم های بهتری گرفته میشود.
خواجوی ظرفیت سوق رادربخش های کشاورزی، دامپروری وگردشگری ویژه عنوان کرد وگفت: با سرمایه گذاری در این بخش ها شاهد توسعه این دیار و کاهش بیکاری خواهیم بود.
پس از ۴۲ سال مشکل روستای بلوط بنگان رفع و آب پایدار به این روستای رسید.

سعیدخواجوی بیان کرد: خوشحالیم در ماه های اخیر آب به روستای بلوط بنگان پس از ۴۲ سال با تلاش های مدیر عامل آبفا به صورت پایدار و با تاسیسات استاندارد آبرسانی صورت می گیرد، این امر قطعاً هم تحولی در سلامت و آسایش مردم خواهد بود و هم زمینه برگشت خانواده های مهاجرت کرده را به روستا فراهم می کند.
وی با بیان اینکه فرسایش زمین های کشاورزی تهدیدی برای وضعیت شغلی و معیشت کشاورزان است از مسیولان خواست دراین زمینه اقدام کنند.
خواجوی خواستار توزیع نهاده های کشاورزی متناسب باظرفیت بخش سوق شد.
بخشدار سوق وضعیت راهها، مسکن روستایی ، سامان دادن به ادارات را ازدیگر درخواست های خویش برشمرد.
عیسی غندی شهردار سوق نیز به اختصار مشکلات حوزه شهرداری رابیان و از مسئولان خواست در این زمینه همکاری کنند.
معاون عمرانی استاندار نیز در این نشست گفت:خدماتی زیادی در طول ۴۲ سال انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد داده شد همه می توانند شهادت دهند که هر چه استان دارد در طول این ۴۲ سال بود قبول داریم که محرومیت ها و عقب ماندگی ها وجود دارد و در این مورد این منکر نمی شویم.
حاجی زاده افزود:در یک سالی که مسئولیت به من واگذار شد کارهای بزرگی پیگیری شد پروژه حومه غربی ۳ سال تعطیل شده بود و با کمک پیگیری های نماینده محترم ،استاندار سابق و فعلی برای این پروژه اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی در نظر گرفته که تا امروز مبلغ ۱۴ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد و در سفر ریاست جمهوری هم اعتبار خوبی به این پروژه داده شد.
وی گفت: پروژه آبرسانی به ۴ شهر دو سال تعطیل شده بود و پیگیری های متعددی از استان و مرکز انجام شد و در کنار نماینده محترم مجلس توانستیم این پروژه را فعال کنیم و به زودی فاز اول کامل می شود و در یک بازه زمانی فقط ۶،۵ کیلومتر لوله برای این پروژه حمل شد.
معاون عمرانی استاندار به جاده دهدشت پاتاوه اشاره کرد و گفت:جاده پاتاوه دهدشت که ۲۷ سال در استان به صورت مورچه وار حرکت می کرد پیگیری های جدی انجام شد و ۳۰ تا ۴۰ پیشرفت این پروژه در دوسال اخیر اتفاق افتاد و در آینده نزدیک به بهره برداری کامل می رسد.
وی به مشکلات شهرداری ها هم اشاره کرد و گفت: شهرداری یک نهاد عمومی است و طبق قانون باید حقوق و مزایا کارکنان از درآمد داخلی پرداخت شود ولی با توجه به اینکه کرونا مضاعف شد و شهرداری های کوچک درامدی ندارند از طریق ارزش افزود کمک خوبی به تمام شهرداری استان شد به طوری که کل ارزش افزوده در سال های گذشته ۶،۷ میلیارد تومان بود و با پیگیری های صورت گرفته به ضرس قاطع می گوئیم در بعضی شهرداری ها اعتبارات ارزش افزوده ۷تا ۸ برابر افزایش داه شد.
وی در پایان گفت: خدماتی که در یک سال اخیر به کهگیلویه بزرگ داده شد قابل مقایسه با سالهای گذشته نیست و محور باشت-دهدشت-قلعه رئیسی -دیشموک-باغملک با پیگیری ها مجدانه کد دار شد.
وی در مورد طرح جامع شهر سوق و ساماندهی گلزار دو شهید گمنام هم مطالبی را بیان کردند و در ادامه یک پروژه توسعه شبکه برق به نمایندگی از ۷روستا کلنگ زنی شد.
حاجی زاده در ادامه به اتفاق رییس دفتر نماینده کهگیلویه،  مدیرکل امورشهری،  مدیرعامل اب وفاضلاب،  مدیر صندوق کارافرینی استان،  معاون اداره برق استان و شهرستان،  بخشدار و امام جمعه سوق معاون فرماندار کهگیلویه، مدیرکل راهداری و رئیس شهرستان و اصحاب رسانه به روستای موگر سفر کردند و به مقام شامخ شهید طیب ادای احترام کردند.

قول مساعد معاون عمرانی استاندار برای کمک به جاده و پل روستای شهید طیب اخرین پرده از سفر ۱۲ساعته کاروان دولتمردان به بخش سوق بود.

*
حضور کم شمار خبرنگاران در این سفر کاملا مشهود بود به طوری که تنها سه سایت خبری(عصرزاگرس و صدای جنوب،راک نیوز) و خبرنگار صداوسیما این کاروان راهمراهی می کردند.

*
معاون عمرانی استاندار در تمامی پروژه ها به نقش بارز حجت الاسلام موحد نماینده مردم در مجلس اذعان داشت.

*سیدابراهیم موحد رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، کاروان را تا انتها همراهی و جوابگوی درخواست های مردمی در طول این سفر بود.

*شفاعت دهیار راک که  مورد تحلیل بخشدار سوق به سبب پیگیرهای فراوان مشکلات دهستان راک قرار گرفت ازعملکرد برخه مدیرعامل ابفای استان انتقاد کرد وگفت روزی اقای برخه دردانشگاه دانشجوی من بود اما حق شاگردی را در زمینه توجه به دهستان راک بجا نیاورد.

البته اسفندیار برخه توضیحات را لازم را ارائه و دهیار راک قانع شد.

*توجه به خانواده معظم شهدا و اصحاب رسانه (کلنگ زنی طرح توسط سیدامین سبحانی) در آیین کلنگ زنی جالب وقابل تقدیر بود.
*وقتی ولایتی مجری برنامه نشست شورای اداری برای نمایندگان بازمانده ازدولت قبل آرزوی انقلابی ماندن کرد، عیسی شهامت مدیرکل امور شهری و شهرداری‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد انقلابی یعنی خدمت به مردم و به این دولت یا دولت قبلی ربطی ندارد.

*پذیرایی از مسئولان و جمعیت زیاد مردم عادی نیز با بابرنامه ریزی بخشداری، شورا و شهرداری انجام شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت