پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 بهمن 1400 ساعت 21:11:: شناسه خبر: 113042

دورهمی هنرمندان یاسوجی با نام پویش نه به اسلحه

دورهمی هنرمندان یاسوجی با نام پویش نه به اسلحه برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب ، تعدادی از هنرمندان یاسوجی در یک دورهمی با خلق آثار هنری به پویش نه به اسلحه پیوستند.
دادستان مرکز استان با بیان اینکه در چند هفته اخیر شاهد برخی اقدامات خشونت آمیز در سطح شهر یاسوج بودیم، گفت: کلیپ‌های این اقدامات و بازنشر گسترده آن یک نوع احساس ناامنی در سطح استان ایجاد کرد که با طرح ارتقاء امنیت اجتماعی توسط پلیس باعث امید در جامعه شد.
علی ملک حسینی با بیان اینکه این اقدامات نیاز به تکمیل زنجیره‌ای دارد، افزود: در این رابطه هنرمندان نیز احساس وظیفه و تکلیف کردند و به میدان آمدند تا با زبان هنر آسیب‌های نابجا از اسلحه در مراسمات عزا و عروسی و پویش نه به اسلحه را خلق کنند.
ملک حسینی با بیان اینکه در برخی مراسم‌های عزا و عروسی در استان به علت استفاده نابجا از اسلحه افراد بی گناهی کشته شدند، اضافه کرد: اگر به فرزندان خود آموزش دهیم و در برخورد‌ها صبر و تاب آوری داشته باشیم خیلی نزاع‌ها صورت نمی‌گیرد و فردی نیز کشته نمی‌شود.
همچنین رئیس حوزه هنری استان با بیان اینکه در هفته‌های اخیر اتفاقات نگران کننده در سطح استان افتاد، گفت: این اتفاقات بر اثر نزاع‌ها و درگیری‌هایی صورت گرفت که در این رابطه امنیت روانی شهروندان را برهم زد.
شریف اسلامی نژاد افزود: هنرمندان براساس مسئولیت اجتماعی خود برای بهبود فضای اجتماعی با زبان تاثیرگذار هنر به مردم متذکر شوند که خشونت به نفع هیچ کسی نیست، زیرا در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که نیاز به همدلی و همزبانی داریم.
وی ادامه داد: حوزه هنری با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان و دادستانی مرکز استان در دو هفته اخیر با حضور ۱۵ هنرمند سه نمایش خیابانی و گروه‌های موسیقی در سطح شهر یاسوج با عنوان پویش نه به اسلحه و خشونت اجرا خواهند کرد.

منبع صدا و سیما

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت