پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 بهمن 1400 ساعت 21:11:: شناسه خبر: 114005

بیانیه عجیب دانشگاه علوم پزشکی در زمینه بدهی به شهرداری دهدشت

دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد به جای پرداخت بخشی از مطالبات شهرداری دهدشت(حداقل یک ماه حقوق معوقه پرسنل شهرداری) اقدام به صدور بیانیه عجیبی کرد.

به گزارش صدای جنوب به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ در متن این بیانیه آمده است:

در پی درج خبری مبنی بر بدهکاری دانشگاه به شهرداری دهدشت، به عرض هم استانی های عزیز می رساند که دانشگاه همچون سایر دستگاه‌های دولتی، حقیقی و حقوقی نسبت به پرداخت عوارض سالیانه خود از جمله عوارض ساخت، اخذ پروانه و کلیه مطالبات شهرداری های استان تا جایی که برای دانشگاه ممکن بوده است و منابعی در اختیار داشته اقدام نموده است.

منتهی اینکه ۱۱ میلیارد تومان بدهکاری شهرداری دهدشت است اولاً این خبر صحیح نمی باشد و آرای ارائه شده توسط شهرداری که بر اساس آن توافق انجام شده مبلغ چهار میلیارد و هشتصد میلیون تومان می باشد که این مبلغ عوارض بابت ساختمان های شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه قبل از سال ٩۶ بوده که دانشگاه به مرور طی سالهای اخیر این عوارض را پرداخت کرده و در سه ساله اخیر با توجه به پاندمی کووید ۱۹ و اینکه خیلی از منابع دانشگاه صرف مقابله با این بیماری شده پرداخت عوارض کمی کندتر و با سرعت کمتری صورت گرفته است.
در طی یک سال اخیر مبلغ دو میلیارد تومان از مبلغ فوق پرداخت شده است همچنین سایر عوارض شهرستان های دیگر هم پرداخت شده و دانشگاه در عین اینکه در مبارزه با این بیماری بوده از اعتبارات اختصاصی دانشگاه تا جایی که ممکن است عوارض را پرداخت کرده و در این دو سه سال اخیر با توجه به افزایش هزینه ها و کاهش درآمدهای بیمارستان ها ،این پرداخت ها با سرعت کمتری انجام شد. در اواخر سال ۹۹ با شهردار دهدشت نشست های مختلفی برگزار شد، شهردار سابق دهدشت تفاهمی منعقد نمود و قرار شد دانشگاه طی چند قسط عوارض را پرداخت کند که دو قسط آن پرداخت شد و شهرداری هم متعهد گردید که نسبت به صدور پروانه و تخفیف های ویژه جهت دانشگاه و شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه اقدام نماید. از آنجاکه دانشگاه ماهیانه مبالغ هنگفتی اعتبار صرف مبارزه مستقیم با بیماری کووید ۱۹ می کند و از آنجا که درآمد اختصاصی بیمارستان ها کاهش یافته است امکان پرداخت کامل اقساط وجود نداشته و با تغییر شهردار دهدشت و روی کار آمدن سرپرست شهردار جدید تماس ها و نشست های مختلفی انجام شد و در صدد پرداخت قسط های بعدی بودیم که متاسفانه شهرداری دهدشت اقدام به مسدود نمودن حساب های شبکه ی کهگیلویه نمود. طی این یک هفته که حساب ها برای شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه مسدود بود ما هیچ گونه خرید یا هزینه ای نتوانستیم برای بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان داشته باشیم و به تبع ارائه خدمات با کیفیت برای همشهریان عزیز دچار اختلال شد که این موضوع از طرف معاون عمرانی استاندار پیگیری شد .ایشان هم به دانشگاه و هم به شهرداری دهدشت دستوراتی را مبنی بر توافق بر سر چگونگی پرداخت عوارض صادر نمودند. دانشگاه درصدد پرداخت و تامین مبلغی جهت پرداخت عوارض شهرداری در این مدت یک هفته بود که حساب شبکه و بیمارستان مسدود و این باعث شدکه در این مدت بیمارستان و شبکه بهداشت نتوانند هیچگونه خرید دارویی و سایر وسایل مصرفی و حفاظتی داشته باشند.
در صورتی که کوچکترین مشکلی ایجاد شود شهرداری باید پاسخگو باشد که چرا حساب یک سازمان دولتی را مسدود نموده! کاری که می‌توان با تعامل و رایزنی و برگزاری نشست و مذاکره این مشکل را برطرف کرد.

شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان یک سازمان عام المنفعه است که جز سازمان های حیاتی محسوب می‌شود و هرگونه اختلال در کار آنها مساوی است با به خطر افتادن جان صدها انسان بیگناه.

ضمن تشکر از استاندار محترم، معاون محترم امور عمرانی، شهردار سابق دهدشت و همچنین فرماندار این شهرستان که در این مدت حداکثر همکاری را با دانشگاه داشتند خواهش می‌کنیم که شهردار سعه صدر بیشتری داشته باشند و این حساب ها را باز کنند و اجازه دهند که تعاملات و مبادلات بانکی بیمارستان، کلینیک و شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه از سر گرفته شود و هزینه های مورد نیاز انجام گیرد که خدای ناکرده مشکلی برای هموطنان و همشهریان ما ایجاد نشود.
جناب آقای حاجی زاده معاون محترم امور عمرانی استاندار روزانه پیگیر این موضوع بودند و دانشگاه نیز در صدد جابجایی مبلغی بود که بتوانیم این پول را پرداخت کنیم که علیرغم تماس های مکرر، سرپرست شهرداری عجولانه عمل کرد و باعث شد در کار بیمارستان، شبکه و کلینیک اختلال به وجود آید.
هر گونه اختلال در خدمت‌رسانی به مردم در امر سلامت می تواند فاجعه به بار آورد و خواهش می‌کنیم از نهادهای امنیتی و نظارتی که به این موضوع ورود کنند تا بتوانیم خدمات رسانی با کیفیتی برای مردم شریف کهگیلویه داشته باشیم .ضمن اینکه شهرداری عنوان می‌فرماید که دو الی سه ماه حقوق کارگران خود را پرداخت نکرده است، کارگران شرکتی، رانندگان و حتی پرستاران عزیز دانشگاه الان حدود شش ماه هست که حقوق آنها را پرداخت نکرده و به علت کمبود منابع و درآمدهای اختصاصی هیچگاه به خودش اجازه نداده است که برای سازمان‌های دیگر که طلبکار آنهاست خدمت رسانی انجام ندهد و بیمه آنها را قبول نکند.لذا از شهرداری خواهان ایجاد تعامل با دانشگاه بوده و تقاضامندیم که نسبت به باز کردن حساب های بانکی شبکه و بیمارستان اقدام نمایند.

در پایان از استاندار محترم ،معاون محترم امور عمرانی استاندار و فرماندار شهرستان کهگیلویه تشکر می کنیم که یار و یاور دانشگاه بودند و تمام همکاری و تعامل را جهت خدمت رسانی بهتر با دانشگاه داشتند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت