پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 بهمن 1400 ساعت 14:11:: شناسه خبر: 114575

تعطیلی مطلق نداریم اصل بر پیشگیری و رعایت کامل شیوه نامه هاست/ طبق پیش بینی ها اوج گیری امیکرون از سه هفته آینده است

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان صدای جنوب است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان صدای جنوب می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

استاندارکهگیلویه وبویراحمد گفت: بطور عام تعطیلی مطلق در استان به جهت بیماری امیکرون نداریم اما باید دستورالعمل های بهداشتی برای افزایش ایمنی به خوبی مراعات شود

سیدعلی احمدزاده در ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا افزود: هرگونه تعطیلی صنوف، مدارس، دانشگاه ها، اداره و یا کسبه و بازار تابع دستورالعمل های ستاد ملی کروناست و هرجایی هم تخلفی صورت گیرد قانونی برخورد می شود.
وی با بیان اینکه به دنبال افراط در تعطیلی نیستیم، تاکید کرد: همه تلاش ها بر این است تا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی کسب کارها به فعالیت ادامه دهند و به درآمد مردم لطمه وارد نشود و محیط مدارس و دانشگاه های حضوری باشد تا آسیبی به آموزش نرسد. 
استاندار با تقدیر از حضور حماسی و گسترده مردم استان در راهپیمایی ۲۲ بهمن، تصریح کرد: اگر در فضای آموزشی یا کلاس درسی شیوع بیماری و آلودگی امیکرون بالا باشید آن مدرسه و یا کلاس برای یک هفته تعطیل می شود.
به گفته دکتر احمدزاده، اگر در پاساژی، مکان ورزشی، استخری، سالن های غذاخوری، محل کار کسبه و یا بازاری شیوه نامه های بهداشتی رعایت نشود و ایمنی کافی نباشد، آنجا تعطیل خواهد شد.
وی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ادارات تاکید کرد و ابراز داشت: اگر کارمند اداره ای واکسن نزده باشد از ورودش جلوگیری و برایش غیب محسوب گردد.
استاندار افزود: کارمندی که خود را مبتلا به امیکرون اعلام می کند بعد از مدت پنج روز مرخصی باید گواهی پزشکی ارائه دهد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: براساس پیش بینی ها اوج سویه امیکرون در استان از سه هفته آینده آغاز می شود و تا اوایل اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.
استاندار بر ضرورت توجه جدی به اقدامات پیشگیرانه امیکرون تاکید کرد و گفت: اگر اقدامات پیشگیرانه نشود، شدت ابتلا افزایش می یابد، بر بستری ها افزوده و مرگ و میر هم به نسبت بیشتر خواهد شد.
وی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، افزایش نظارت ها و بازرسی ها، استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات، معاشرت ها، دور همی های خانوادگی و به مراقبت از کودکان، بزرگسالان و بیماران در خانواده ها تاکید کرد.
احمدزاده به تزریق واکسن به خصوص دز سوم آن تاکید کرد و افزود: واکسیناسیون در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی ما را از پیک ششم کرونا و امیکرون که شدت بسیار بالایی دارد بیشتر در امان نگه می دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت