پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 بهمن 1400 ساعت 23:11:: شناسه خبر: 114626

تشکیل ۲۴ پرونده برای متخلفان در منطقه حفاظت شده خاییز و مناطق آزاد کهگیلویه

رییس اداره محیط زیست شهرستان کهگیلویه عملکرد این اداره را در حوزه محیط طبیعی و حقوقی در یازده ماه سال جاری تشریح کرد.

صدای جنوب: 

رییس اداره محیط زیست شهرستان کهگیلویه گفت: طی گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ( مامورین اجرایی) در منطقه حفاظت شده خاییز و مناطق آزاد در جهت جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز _ تخریب محیط زیست و آلودگی های محیط زیست تعدا ۲۱فقره پرونده برای تعداد ۲۴ نفر تشکیل و به مراجع محترم قضایی معرفی گردیدند.

روح الله عزیزی گفت: تعداد ۱۲اسلحه مجاز و غیر مجاز از متخلفین کشف و ضبط گردیدند و تعداد ۱۲پرونده محکوم و مابقی در شعبات مختلف دادسراهای محترم دهدشت و بهبهان در جریان می باشند .

وی ادامه داد: پرونده های متشکله در زمینه آلودگی های خاک هوا و آب ناشی از ورود فاضلاب خام به منابع آب‌های سطحی و پسماند به چرخه طبیعت بوده است .

روح الله عزیژی مقابله با آتش سوزی ها در حوزه شهرستان، احداث جاده آتش بر در حاشیه مناطق در جهت جلوگیری از پراکندگی و توسعه آتش، ترمیم و مرمت واحدهای محیط بانی و اداره و تامین تجهیزات این واحدها و محیطبانان از طرف اداره کل حفاظت محیط زیست استان راازدیگر برنامه های اداره محیط زیست کهگیلویه برشمرد.

وی  برگزاری کلاسهای آموزشی برای جوامع محلی حاشیه مناطق را ضروری دانست که با کمک تشکل‌های زیست محیطی در زمینه پسماند و آتش سوزیها محقق شده است.

عزیزی ادامه داد:  سرشماری سالیانه حیات وحش در منطقه حفاظت شده خاییز نیز انجام شده است.

وی با قدردانی از ایت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و حجت الاسلام وحدانی فر امام جمعه کهگیلویه افزود: کاشت نهال بلوط، کنار و بذر بادام در ارتفاعات منطقه حفاظت شده خاییز   به منظور احیاء جنگل و مراتع انجام شده است.

برپایه گزارش صدای جنوب، شهرستان کهگیلویه یک منطقه حفاظت شده بنام خاییز دارد که از سال ۱۳۷۷ باحدود و اربعه مشخص بعنوان یکی از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست تعیین شد.این منطقه با وسعت ۲۱هزار هکتار در بین درشهرستان کهگیلویه و بهبهان واقع گردیده است ..سه واحد محیطبانی دارد که باتعداد ۷نیروی محیطبان حفاظت می‌شود که نسبت به نرم جهانی تعداد محیطبانان خیلی کمی دارد ..گونه های وحشی این منطقه کل و بز وحشی گونه غالب منطقه ، پلنگ ، کاراکال، کفتار ،گرگ .شغال ، روباه و…پرندگان شکاری نظیر عقاب شاهین و..در ایمنطقه زیست میکنند

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت