پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 اسفند 1400 ساعت 22:12:: شناسه خبر: 115064

اجرای برنامه‌های نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند مجوز ستاد استانی کرونا است

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در ورودی شهرهای گردشگر پذیر این استان به مناسبت نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: اجرای این برنامه‌ها نیازمند مجوز ستاد استانی کرونا است

سعید طالبی پور اظهارداشت: در این نمایشگاه  همزمان با آغاز سال جدید علاوه بر نمایش تولیدات صنایع‌دستی، پخت غذاهای محلی و اجرای موسیقی سنتی آداب‌و رسوم مردم به گردشگران معرفی خواهد شد.

وی بیان کرد: جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر در تمام شهرستان‌های استان باهدف آمادگی برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی در حال برگزار است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های نوروز در نقاط گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیازمند مجوز ستاد استانی کرونا است تصریح کرد: تلاش می‌شود این برنامه‌ها مطابق با دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های ستاد کرونا برگزار شود.

وی افزود: معرفی جاذبه‌های گردشگری استان در بستر فضای مجازی از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در ایام نوروز است.

حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد که با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، افزون بر ۷۷۰ اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در کنار جاذبه های مردم شناسی چون پوشش ها و گویش های محلی و آواها و نواهای محلی یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور محسوب می‌شود با راهبردهایی دولت سیزدهم برای تکمیل طرح های پایلوت تله کابین، موج های خروشان و دیگر زیرساخت های گردشگری در مسیر شکوفایی قرار گرفته است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

تا پیش از همه گیری کرونا سالانه بیش از یک هزار گردشگر خارجی و چند میلیون گردشگر ایرانی از جاذبه های این استان دیدن می کردند که هر سال نیز افزایش می یافت.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت