پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 اسفند 1400 ساعت 09:12:: شناسه خبر: 115355

پیام سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت روز مهندس

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد با صدور پیامی پنجم اسفند، فرارسیدن روز مهندس را به جامعه مهندسین استان بویژه همکاران جهاد کشاورزی تبریک گفت. 

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد با صدور پیامی پنجم اسفند، فرارسیدن روز مهندس را به جامعه مهندسین استان بویژه همکاران جهاد کشاورزی تبریک گفت.

 

در پیام سید علی معتمدی پور امده است:

پنجم اسفند ماه سالروز تولد «خواجه نصیرالدین طوسی» چهره شاخص علمی جهان اسلام که به نام روز مهندس در تقویم ملی ایران آمده است ، یادآورخلاقیت ها ، نوآوری ها ، خودباوری های مهندسان این سرزمین است.

 

تقارن این روز و روز مهندس، تلاقی ارزشمندی از اندیشه مهندسی ایران گذشته و سرمشق قراردادن تلاش‌های آن دوران برای بهره‌گیری از تجارب کسب شده و استفاده از علم و نوآوری و ایجاد فناوری‌های نوین، حفظ و اعتلای استقلال ایران اسلامی است .

نگاه علمی و تخصصی به موضوعات و مسائل روزمره زندگی بشر همواره و در تمام اعصار و زمان اهمیت ویژه‌ای داشته است و در این زمینه ایرانیان در زمره پیشگامان محسوب شده و اندیشه های ناب و نگاه مدقانه دانشمندان تاریخ پرافتخار ایران اسلامی، نظیر خواجه نصیرالدین طوسی، فارابی، ابوریحان بیرونی و ابن سینا موید این ادعا و در عصر حاضر نیز الهام بخش طرح‌های نو در جهان به شمار می‌رود.

در بخش دیگری از پیام دکتر معتمدی پور آمده است، مهندسان به عنوان سرمایه تخصصی کشور، قادرند در عرصه‌های علمی جامعه به توسعه همه جانبه و پایدارای ایران اسلامی کمک نمایند .

روز مهندس روز تجلیل از استعداد، خرد ، توان و اراده منحصر بفرد ایران و ایرانی ،روز پاسداشت خلاقیت، ابتکار، نوآوری و ابداع در عرصه اندیشه و عمل و روز گرامیداشت پیشگامان پیشرفت و سازندگی در کشور است.

 

امروز یکی از نیازهای اساسی جامعه حوزه کشاورزی است و دولت سیزدهم نیز در این زمینه برنامه جدی و نوینی برای جهش تولیدات و ساماندهی توزیع دارد که امیدواریم مهندسان کشاورزی با تلاش بیشتر و  تعامل  با مهندسان رشته های مختلف در این مسیر دولت مردمی آیت الله رئیسی را یاری نموده و با شکوفایی این حوزه حساس و پیشران اقتصاد کشور، شاهد رونق تولید محصولات کشاورزی ودامپروری و بی نیازی از واردات باشیم.

فرصت را مغتنم شمرده، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تلاش گران عرصه مهندسی کشور، این روز پرافتخار را به همه مهندسان متعهد ایران اسلامی به ویژه خانواده بزرگ نظام مهندسی استان کهگیلویه وبویراحمد بویژه همکارانم در مجموعه سازمان جهاد کشاورزی، تبریک گفته، توفیقات روزافزون این قشر پرتوان را در کمک به توسعه و پیشرفت کشور از درگاه خداوند متعال خواستارم.

 

سید علی معتمدی پور

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت