پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 فروردین 1401 ساعت 00:01:: شناسه خبر: 117738

بزغاله وحشی به همراه ۱۶ قطعه پرنده در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد

سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: با همکاری دستگاه قضا، پلیس اطلاعات و امنیت یک راس بزغاله وحشی به همراه ۹ قطعه کبک و هفت سهره طلایی از سه خانه در شهرستان بویراحمد کشف و ضبط شد.

اسلام جاودان خرد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در این باره اظهار داشت: در پی گزارش دوستداران حیات وحش مبنی بر نگهداری یک راس برغاله زنده در منزلی در شهرستان بویراحمد  نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با همکاری ماموران انتظامی پلیس اطلاعات و امنیت این شهرستان و هماهنگی لازم با مقامات قضایی و اخذ نیابت وارد سه منزل شدند.

وی افزود: در بازرسی از این منازل، یک راس بزغاله وحشی زنده  به همراه ۹ قطعه کبک قفسی و هفت قطعه سهره زنده در اسارت کشف و ضبط گردید.

جاودان خرد تصریح کرد: نگهداری از جانوران وحشی در منازل علاوه بر انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان باعث می‌شود این جانوران توانایی بازگشت و بقاء در زیستگاه طبیعی خود را از دست بدهند.

سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از همکاری خوب دستگاه قضا و پلیس اطلاعات و امنیت استان، عنوان کرد: پرونده متخلفان به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی گفت: خرید و فروش، عرضه و نگهداری و حمل و صدور تمام جانوران وحشی زنده و کشته و اجزا آن‌ها بدون پروانه از سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است.

کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده در دل رشته کوه های زاگرس مرکزی گنجینه ای ارزشمند و ظرفیتی بالقوه برای زیست انواع گونه های جانوری از جمله گونه کمیاب و در حال انقراض پلنگ ایرانی است.

هم اینک هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت