پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 دی 1395 ساعت 18:10:: شناسه خبر: 11835

سید موسی خادمی:

کهگیلویه و بویراحمد،استان هدف در تحقیقات کشاورزی باشد/امادگی برای همکاری بیشتر با وزارت جهادکشاورزی

استان آمادگی دارد در حوزه کشاورزی، آبخیزداری، دامپروری، باغات، آبزی‌پروری، فرآوری محصولات و توسعه بخش کشاورزی و جذب سرمایه‌گذاران همکاری لازم را با وزارت جهاد کشاورزی انجام دهد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

استاندارکهگیلویه وبویراحمد ظهر امروز در نشست با معاون تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی، آب، جنگل، مرتع و نفت را ویژگی و ظرفیت های استان  بیان کرد و گفت: توجه به حوزه کشاورزی همواره مورد توجه مسؤولان استان قرار داشته است.

به گزارش صدای جنوب،سیدموسی خادمی افزود: کهگیلویه و بویراحمد به دلیل پتانسیل و استعداد خوبی که در زمینه کشاورزی دارد می‌تواند از استان‌های هدف برای انجام تحقیقات در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی شامل باغات، آبزی‌پروری، منابع طبیعی و گیاهان دارویی باشد.

وی خواستار توجه ویژه به بخش کشاوری استان شد و گفت: علی‌رغم وجود استعدادهای مختلف توجهی به این توانمندی‌ها و ظرفیت نشده است و نباید به این استان مانند یک استان برخوردار نگاه کرد.

مقام  ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توجه به بخش کشاورزی و اقتصاد مقاومتی در استان گفت: فرآوری محصولات کشاورزی، باغی و دامی، گیاهان دارویی و محصولات جنگلی از موضوعات اقتصادی مهم در استان است.

خادمی با اشاره به اینکه برای تبدیل دستاوردهای تحقیقاتی به عمل و حرکت تجاری و اقتصادی و توسعه ظرفیت‌‎های بخش کشاورزی نیازمند کمک بیشتر وزارت جهاد کشاورزی هستیم، گفت: بیش از چهار یا پنج دشت بزرگ استان نیازمند آبیاری هستند و در این خصوص هم گام‌های بزرگی برداشته شده اما برای محقق شدن این امر مهم نیازمند توجه ویژه دولت هستیم.

وی تصریح کرد: عمده آب استان در حوزه‌های پایین دستی و در استان‌های دیگر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و این استان هم با کمبود آب در بخش‌های مختلف مواجه است و با فروش آب کمکی به استان نمی‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان تبیین کرد: استان آمادگی دارد در حوزه کشاورزی، آبخیزداری، دامپروری، باغات، آبزی‌پروری، فرآوری محصولات و توسعه بخش کشاورزی و جذب سرمایه‌گذاران همکاری لازم را با وزارت جهاد کشاورزی انجام دهد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت