پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 دی 1395 ساعت 17:10:: شناسه خبر: 11864

با تصویب مجلس؛

رزمندگان با بیش از ۶ ماه سابقه، خانه دار می شوند

مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی را موظف کرد تاسالیانه نسبت به ارائه تسهیلات مسکن به رزمندگان دارای حداقل شش ماه سابقه جبهه اقدام کند.

مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی را موظف کرد تاسالیانه نسبت به ارائه تسهیلات مسکن به رزمندگان دارای حداقل شش ماه سابقه جبهه اقدام کند.

به گزارش  پایگاه خبری صدای جنوب،در ادامه جلسات بررسی برنامه ششم توسعه، نمایندگان مجلس تکالیفی را برای دولت اعلام کردند تا در طول برنامه اجرا شود.

در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۶ دی ماه) در جریان بررسی ماده ۱۰۴ لایحه برنامه ششم توسعه ارجاعی از کمیسیون تلفیق، این لایحه که در مورد خدمت رسانی به ایثارگران است، تصویب شد.

بر اساس بند (۱) این ماده؛ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شد در طول اجرای قانون برنامه، سالیانه نسبت به ارائه تسهیلات مسکن فقط یک بار با سود حداکثر۴% به تعداد پنجاه (۵۰) هزار نفر به رزمندگان دارای حداقل شش ماه سابقه جبهه و آزادگان با حداقل سه ماه اسارت که فاقد مسکن ملکی می باشند و تا کنون مسکن، زمین، یاتسهیلات مسکن دریافت نکرده‌اند  از طریق بانک‌های عامل اقدام نماید. مابه‌التفاوت سود مذکور تا سقف نرخ مصوب شورای پول و اعتبار مطابق بودجه سنواتی توسط دولت تامین و به بانک های عامل پرداخت می شود. (تعیین اولویت و نحوه معرفی افراد واجد الشرایط به موجب دستور العمل ستاد کل نیروهای مسلح خواهد بود.)

همچنین بر اساس بند ۲ٰ؛ تبصره ذیل به ماده ۳ مکرر قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران الحاق می‌گردد:

تبصره- ایثارگران در پرداخت هزینه‌های حق الثبت و حقوق دولتی مربوط به خرید و فروش، ترهین اسناد مالکیت تسهیلات وام خرید یا ساخت مسکن از هفتاد درصد (۷۰%) معافیت برخوردار میباشند.

در بند ۳ ماده ۱۰۴؛ دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است همه ساله حداقل ۱۰% منابع قرض الحسنه تمامی بانکها و موسسات پولی و اعتباری دولتی در چارچوب بودجه سنواتی را مطابق بودجه سنواتی جهت اشتغال ایثارگران از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران اختصاص دهد.

بر اساس این گزارش در بندهای ۴ و ۵ اده ۱۰۴ لایحه ششم هم آمده است:

۴- دولت موظف است در اجرای مواد ۳ و ۳ مکرر فصل دوم قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحات بعدی آن حداکثر تا پایان خرداد ماه هرسال شرایط پرداخت تسهیلات مسکن ارزان قیمت به ایثارگران را تصویب و ابلاغ نماید.

۵- ماده واحده اصلاح ماده(۸) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۲۸/۹/۱۳۸۹ به‌شرح ذیل اصلاح می‌گردد:

بعد از عبارت «از طریق مزایده عمومی» عبارت «با رعایت اولویت ایثارگران و فرزندان شهداء» اضافه می‌گردد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت