پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 اردیبهشت 1401 ساعت 18:02:: شناسه خبر: 119566

برگزاری مراسم اختتامیه طرح تحولی ارتقای سواد حرکتی دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرچرام+تصاویر

سواد حرکتی به عنوان یکی از مولفه‌های سلامت افراد به ویژه کودکان نباید تحت تاثیر سبک زندگی به حاشیه برود.   به گزارش صدای جنوب؛رحیم بازی بناری در آیین اختتامیه طرح تحولی ارتقای سواد حرکتی دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر به مناسبت گرامیداشت هفته مقام شامخ معلم، افزود: در حال حاضر، والدین با تهیه ابزارهایی […]

سواد حرکتی به عنوان یکی از مولفه‌های سلامت افراد به ویژه کودکان نباید تحت تاثیر سبک زندگی به حاشیه برود.

 

به گزارش صدای جنوب؛رحیم بازی بناری در آیین اختتامیه طرح تحولی ارتقای سواد حرکتی دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر به مناسبت گرامیداشت هفته مقام شامخ معلم، افزود: در حال حاضر، والدین با تهیه ابزارهایی مانند تلفن همراه و تبلت کودکان را از حرکت دور می‌کنند.

 

وی بیان کرد: ورزش نیاز همه انسان‌ها به ویژه دانش آموزان برای داشتن نشاط و شادابی در زندگی است. وی با بیان اینکه سواد حرکتی برخلاف سواد خواندن و نوشتن ، قابلیت جبران‌پذیری ندارد،

 

افزود: فناوری های نوین مانند گوشی‌های تلفن همراه و اینترنت، سرگرمی‌های کودکان را به سکون کشانده و آنان را به شدت دچار فقر حرکتی کرده است.

 

در ادامه کارشناس تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش چرام خاطرنشان کرد: طرح تحولی ارتقای سواد حرکتی دانش آموزان که یکی از بسته های تحولی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی۱۴۰۱-۱۴۰۰ بود از اول مهر ماه در ۳۰ درصد مدارس ابتدایی شهری چرام اجرایی شد.

 

کرامت عوض پور یادآور شد: اگر دانش آموزی سواد حرکتی پیدا نکند، خود به خود از حرکت و بازی دور می‌شود و زندگی کم تحرکی پیدا می‌کند و هدف از اجرای این طرح ارتقای سطح سواد حرکتی، مهارت و بازآموزی فعالیت های تربیت بدنی در دانش آموزان دوره ابتدایی و آشنایی بیشتر والدین، مدیران مدارس و دانش آموزان با این طرح مورد تاکید بود. کرامت عوض پور گفت: برنامه‌ریزی برای ارتقای سواد حرکتی دانش آموزان یکی از برنامه های حوزه تربیت بدنی و سلامت بود چرا که زمینه رشد ، شادابی و پویایی دانش آموزان در مدارس ابتدایی را فراهم می‌کرد.

 

در پایان از معلمان تربیت بدنی و عوامل اجرایی طرح سوادحرکتی در آموزش و پرورش شهرستان چرام در سال تحصیلی۱۴۰۱-۱۴۰۰ تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت