پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 اردیبهشت 1401 ساعت 19:02:: شناسه خبر: 120076

گزارش کامل آئین تجلیل از مقام معلم در دهدشت

آئین تجلیل از مقام معلم با حضور سردار مثنوی جانشین سپاه فتح با حضور مسئولان شهرستان و معلمان در دهدشت برگزار شد.

صدای جنوب:

آئین تجلیل از مقام معلم با حضور سردار مثنوی جانشین سپاه فتح با حضور مسئولان شهرستان و معلمان در دهدشت برگزار شد.

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این آیین ضمن گرامیداشت هفته معلم و عقیدتی سیاسی با اشاره به اینکه شهید مطهری برترین الگوی معرفتی برای معلمان، مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی است گفت: باید این استاد شهید را الگو و اسوه کار خود قرار داده تا از بعد معرفتی و اعتقادی و بصیرتی رشد کرده و یاد این شهید در دل ها زنده است.

سردار مثنوی با تاکید بر اهمیت و لزوم مطالعه آثار شهید مطهری، افزود: سبک زندگی این شهید بزرگوار و آثار فاخر این استاد فرهیخته بهترین شاخص و الگو برای اساتید و معلمان است.

وی با اشاره به اینکه چیزی که شهید مطهری را برجسته و الگو برای جامعه کرده است مجاهدت این اسوه اخلاق است تصریح کرد: در تمام ابعاد زندگی می توان دید که شهید مطهری به روشنگری مردم و ترسیم چهره اسلام و انقلاب پرداخت.

این فرمانده از روحیه انقلابی، ترسیم چهره واقعی اسلام، بیان شاخصه‌های حکومت اسلامی، سیره تربیتی اهل بیت و بزرگان دین، پاسخ به شبهات سخت روزگار و برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی را از جمله مجاهدت‌های شهید مطهری عنوان کرد.

سردار مثنوی با اشاره به اینکه  این استاد بزرگوار دارای شخصیتی پیش‌رونده بود و همواره تلاش می‌کرد در کوران فتنه به سمت نور در مسیر اهل بیت قدم بردارد ادامه داد: در زمانی که امام (ره)  نیاز به فعال سیاسی برای هدایت‌گری و روشنگری داشتند شهید مطهری در دانشگاه و حوزه علمیه حضور فعال داشته و با برپایی کرسی های موجب شد امثال سروش نتوانند علم شوند.

وی با اشاره به اینکه امروز اگر بناست من و شما علمداری در جهاد تببین که صاحب یک الگو و مکتب است را دنبال کنیم دستمان پر است ادامه داد: شهید مطهری الگوی مجاهد و مصداق بارز این مساله است.

جانشین فرمانده سپاه فتح به حضور فرهنگیان در دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس است اشاره کرد و گفت: در کنار پرداختن به امر مهم تعلیم و تربیت، از خاک میهن انقلاب اسلامی ایران نیز دفاع و حراست کردند و گواه آن تقدیم صدها شهید فرهنگی به این مرز و بوم است.

وی تاکید کرد: امروز نقش معلمان در جبهه فرهنگی مهم و مشابه دوران دفاع مقدس است لذا باید ترویج ارزش های اسلامی را به دانش آموزان در کنار تعلیم و تربیت در دستور کار قرار داد.

سردار مثنوی در پایان با بیان اینکه بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب، شهید مطهری الگو و افتخار است گفت: تفکر مطهری‌ها توانست مقابل تفکر ملحدانه قدم علم کند و بواسطه حرکت هوشمندانه سنگر جهاد دفاعی را به معنای واقعی پر کرد.

فرماندار شهرستان کهگیلویه نیز مهم‌ترین سرمایه یک مملکت را نیروی انسانی آن عنوان و تصریح کرد: تولید و تکثیر نیروی انسانی باکیفیت جز با دست معلم بر نمی‌آید

 

سید عبدالعزیز موسوی  اظهار کرد: روز معلم روز عظیم علم و معرفت است و گرامیداشت این روز و تجلیل از معلمین یعنی گرامیداشتن علم و علم‌آموزی است.

 

فرماندار شهرستان کهگیلویه افزود: درک و جایگاه نقش معلم به عنوان مهمترین رکن تامین سلامت جامعه و به عنوان عامل تعیین کننده در مسیر رشد و شکوفایی یک ملت قابل انکار نیست.

 

وی نقش معلم در امر آموزش را والا و اساسی خواند و بیان کرد: معلمان و اساتید با صبر و تعهد در برهه‌های سخت بویژه ایام کرونا با تعهد به امر آموزش اهتمام ورزیده و آرامش را در خانواده‌ها و جامعه حفظ کردند.

 

موسوی مهم‌ترین سرمایه یک مملکت را نیروی انسانی آن عنوان و تصریح کرد: تولید و تکثیر نیروی انسانی باکیفیت جز با دست معلم بر نمی‌آید.

 

وی خدمات معلمان در قبل و بعد انقلاب را چشمگیر عنوان و خاطرنشان کرد: معلمان خدمات بزرگی را در راستای تحکیم نظام جمهوری اسلامی انجام دادند اما متاسفانه عده‌ای با دید مغرضانه و نگاه سیاسی در صدد تخریب آموزش و پرورش بودند.

 

وی یکی از خواسته‌های بحق معلمان را طرح رتبه‌بندی معلمان عنوان و افزود: این طرح بیش از یک دهه مانده بود اما در مجلس جدید دولت انقلابی تحقق پیدا کرده و به زودی شاهد اجرایی شدن آن هستیم و از موهبت این قانون همه فرهنگیان بهره‌مند خواهند شد.

فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: معلمان به عنوان طلایه‌داران جامعه با تاسی از منویات مقام معظم رهبری با کلام راسخ و تولید علم و دانش نسبت به جامعه توانمند و پویا همچنان در صحنه باشند.

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت